• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak a když dají eniaqu na střechu FV panely, tak svítí zadarmo a ještě zbyde na další obkroužení garáží z přebytku toho panelu! :-D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JAZZZ: SUV neni do terenu
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: Má kufr pouze o 50l větší než můj kombík a taky 5 míst. To je to, co fotr od rodiny sleduje. Jasně, že je to větších 5 míst a víc vyvoněných. Aby taky ne za půl mega navíc. Já ale nepotřebuju, aby měly děcka metr místa na nohy, když sedí v sedačce.

    Je to zajímavá sázka. Bude z toho "tesla pro chudé" (ehm za mega a půl v rozumný výbavě)?
    Osobně bych dal přednost škodovce v plný palbě před BMW v základu, takže potenciál tam vidím. Pro němce s dotací to bude asi i docela výhodný.

    Akorát nechápu potřebu dělat z naducaných SUV elektroauta. Do terénu s tím lidi jezdit nebudou a po městě je to zbytečný šrot, který snižuje dojezd. Tesla3 se mi v tom ohledu líbí víc. Základní Enyaq je o 200Kg těžší, než nejnabušenější Tesla 3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Přemýšlím, o kolik by to mohlo snížit dojezd... no, teoreticky:

    Auto většinou v běžným provozu jezdí průměrnou rychlostí 50-60 km/h (průměr město/mimoměsto a tak). Takže třeba 60 km/h. To znamená, že na ujetí 500 km to najezdí zhruba 8,5 hodiny. Řekněme, že to ještě nějakou dobu bude svítit když to stojí, takže třeba, ať jsme velkorysí, 12 hodin.

    Když budeme hodně velkorysí, tak ty LED budou mít příkon tak 10 W dohromady.

    Takže za dobu jízdy spotřebují 120 Wh.

    To je možná až desetina procenta dojezdu. Když nebudeš svítit, možná prodloužíš dojezd o jedno obkroužení garáží :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si srandu. Je jasné že to bude žrát nula nula prd. Potřebují dojezd a ne svítit jak na letadla. Překvapilo mne že u verze bez diod na chladiči neudělali jakože kovový žebra, takhle to vypadá divné, ale uznávám, že je to jen dojem z toho, že doteď auta vypadala takhle a tohle vypadá jinak :-)

    Mně se to líbí :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Neříkám ani jedno, jen se ptám, nerad se koukám na videa, tak jsem si to nepustil. Jestli jeli ve vláčku, tak i Model X žere. Nevím, Xkem jsem nejel a dává smysl, aby žralo, protože má tři tuny.

    Moje zkušenost je, že Model S 90D při ježdění ostřejším tempem (Pardubice - Brno za 1h 30min, tomu už většina lidí říká "jet jako hovado") po státovkách vycházel na celkovej dojezd asi 300-320 kilometrů, při jízdě podle předpisů po státovkách tak na těch udávaných 450, při jízdě 130 po dálnici podobně.

    Dtto ostatní auta.

    Jestli jezdíš 160, tak dojezd mínus tak 40%, 190 s většinou elektromobilů nepojedeš, pokud ano, tak dojezd hádám mínus 70% (v praxi jsem nezkoušel, těch 160 jsem zkoušel a eNiro zvedlo spotřebu z 15 na 25 kWh/100 km).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jsou to LEDky. Takže to celý bude mít příkon hádám tak... nevím... 10 wattů? A to možná ještě přeháním.

    Řešit spotřebu LED světel u elektromobilu je přesně stejná píčovina jako řešit, kolik ti denní svícení sežere benzínu...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Nevim jestli jízda ve vláčku maximální povolenou rychlostí a auto řízené majitelem je a)jízda jako prase b)cílená diskreditace tesly. Já třeba jezdim 160-190 to už by se dalo nazvat svižnější jízda.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Si to budu muset pustit celý, ale fakt se mi nechce koukat bůhvíjakdlouho na video a navíc slovenský.

    Nesedí to k mým zkušenostem, nejzdili s tím jako prasata nebo něco? 30 kWh/100 km je strašně moc, Model S mi žral něco přes 20 (i když X je taky tlustý prase, no) a eNiro asi 15.

    A u žádnýho auta většího než Citigo jsem nepozoroval vliv větru, natož deště.
    KEB
    KEB --- ---
    Ty kožený sedačky bych nechtěl a opravdu by mne zajímalo co je to ta eko kůže :-D

    Jen pro zajímavost kolik elektriky sežere ten podsvícený chladič? I když vypadá krutoprisne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Je tam 2x Tesla a 1x e-Tron a jedou s tím přímo majitelé + recenzent v etronu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To, co jsem napsal o reálnosti dojezdu platí i na dálnici, pokud jedeš cca podle předpisů (130 tempomat ideálně).

    Pokud jezdíš 160, tak ti dojezd spadne zhruba na polovinu.

    Na video se podívám, ale obecně jsem úplně od všech slyšel, že e-tron je strašnej krám co žere. Škodovka kvůli nim musela loni posouvat začátek bohémky nebo čeho, protože se měla jet rallye elektroaut a e-trony nedojely z Prahy.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: FORTRESS: 8:00 je rekapitulace po ujetých 125km na dálnici.

    Snad mi jako novinář nechceš tvrdit že někdo koupí auto za 2-3M, nejezdí s nim na dálnici a když venku prší nebo je vítr tak letí z Prahy do Brna letadlem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo mimochodem, tak mi došlo, jak jsme tu řešili sraz...

    Příští tejden mám elektrickýho VW Crafter, to je první možnost. Pak mám někdy v říjnu Twizzy, ještě mám slíbenýho elektrickýho Peugeota 208 a prudím Škodovku, VW i Audi o nový MEB auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak proto se taky vsázím o drahej chlast ;)

    Na jinejch trzích nevím, třeba v Německu tipuju, že Teslu velmi výrazně překoná Volkswagen ID.3, respektive celá řada ID (ještě příští rok přijde minimálně ID.4, ale čekal bych, že reálně spíš tak 5 modelů od VW, 4 Škodovky a 3 Seaty.

    Těžko tím pádem tipovat, kterej z nich prodá víc než Tesla, ale pořád jsem ochoten se vsadit, že souhrn VW aut na MEB platformě bude výrazně víc než Tesla. Teda... pokud je stihnou vyrobit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Video jsem neviděl, s jakým to bylo autem?

    Moje zkušenost je, že zatím všechno, co jsem měl v ruce elektrickýho a už testovanýho podle WLTP, najelo cca tolik co mělo podle WLTP. Při mým stylu jízdy tak o 10 % míň, kdyby se jel economy run, věřím, že by šlo víc než je udáváno dle WLTP.

    Akorát při spěchu na dálnici je to průser, ale to je se vším. Passat TDI mi taky dneska žral na dálnici skoro 10 :)

    Jinak ad prodeje – Tesla už taky dělala různý čachry s číslama, ale já si především myslím, že jestli to bude v tý silnější verzi za cenu podobnou Kodiaqu RS (což patrně bude), tak se to taky bude prodávat podobně jako ten Kodiaq RS. A toho po celou dobu, co byl v nabídce, nestíhali vyrábět, na začátku měl čekačky skoro rok.

    To je moje druhá sázka, podle mě budou mít problém to vyrábět dost rychle. Teda za předpokladu, že rozchodí ten software, ale jestli ne, tak to můžou zavřít, to jim nebude fungovat ani Octavia.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Cesky trh je specificky jak by rekli operatori. Tady teslu trumfne i citigo :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: No však mě zajímá jaká bude realita. Viz video který jsem postoval dříveji - měli v protivětru na dálnici co dělat udělat 300+

    Ohledně prodejů tam bude nefér to že spoustu enyqů nafasujou dealeři a kdyby se to neprodávalo tak to začnou víc tlačit. První registrace na salón atp. To Tesla nedělá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Dle WLTP to má 380 km s malou baterkou a 500 km s velkou baterkou. To je téměř identický s Teslou Model 3 a Model Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK:
    1) Enyaq uvádí 38 minut. Reálně jsem zvědavej na srovnání, Enyaq umí dobíjet v tý lepší verzi 125 kW, Superchargery umí tuším 150 kW, takže Tesla to bude mít o něco rychlejc (na SC).
    2) 3s má ta nejrychlejší, ta co má dojezd jako Enyaq má 4,6 s. Furt je to rozdíl, ale nepředpokládám, že by to byl dealbreker.
    3) Základní model model Tesly Model 3 stojí 1 300 000, základní model Enyaqu stojí 1 059 000. Základní Enyaq je uvnitř výrazně větší než Model 3, je to SUV, je líp vybavenej, akorát má o asi 30 km menší dojezd.

    Uvidíme, co budou stát vyšší modely, ale předpokládám, že i s to uvětší baterií to bude tak za 1,3 - 1,4 milionu, což je pořád větší a praktičtější auto za míň peněz než Tesla, která v odpovídající verzi Long Range začíná na 1,5 milionu.

    Takže je to přesně to, co jsem říkal – další auto, který způsobuje, že Tesla už není jedinečná. Má to ekvivalentní dojezd Tesle, je to levnější, umí to podobný věci. Je to pomalejší (nicméně furt dost rychlý), ale zase je to praktičtější a je v tom víc místa na věci a má to víc takovejch těch každodenně užitečnejch kravin.

    Odpovídající model u Tesly je spíš Y, trojka je sedan a má brutálně nepraktickej kufr ve srovnání s enyaqem. Y se u nás ještě oficiálně neprodává, ale bude minimálně o kilo dražší.

    Takže odpovídající konkurent pro Enyaq od Tesly bude stát o cca 300 tisíc korun víc (beru základní modely).

    Neříkám, že je nutně Enyaq ve všem lepší, pro spoustu lidí bude lepší Tesla. Ale už to nebude "chci elektrický auto = chci Teslu".

    A vsadím se s někým o hodně drahou flašku, že na českým trhu překoná Enyaq prodeje Modelu 3 tak... třeba třikrát :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam