• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tak kupovat si auta od dealrů v ČR, který se daj o třista kiláků vedle sehnat podstatně levnějš, je taky kravina na entou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, clo a DPH. Mustang co v konkrétní konfiguraci stál asi 48 tisíc dolarů se tady prodává za 1,6 (a to jsem počítal že vlastně vyjde hůř než dovoz napřímo). Takže to nějak tak +- sedí.

    Ale kouknu, jestli jsem neměl vlčí mlhu a nepletu si to s hybridním explorerem, kdyby byl Mach E za 1,5 - 1,8 mega, tak by byl o dost zajímavější a další zásadní konkurence pro Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někde jsem nějakou studii na tohle téma viděl. Bylo to něco kolem půlky lidí, který to používají opravdu jako auto na benzín. Tedy nenabijou to NIKDY.

    Pro toho, kdo to používá tak, jak to bylo vymyšlený, je to poloviční elektromobil, pokud půlku ježdění má na krátký vzdálenosti kde má dobito a zbytek na dálky. Což je tak typickej uživatelskej profil.

    Ty 2 l/100 km co to žere na papíře (a tomu odpovídající emise) to nemá víceméně nikdy.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jo, ale to je nafouknutý o DPHčko a nějaké clo asi, ne? V USA to bude prodáváný bez toho (nevím v jakým státě mají jaké DPH)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: V Čechách bude asi za dva miliony, mám pocit, že by se sem neměla vozit základní verze. Na webu českýho Fordu byla už před časem nějaká cenovka, tuším.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: chtěl bych vidět studii na to "většina uživatelů ho používá jako auto na benzín", věřil bych 49% ale většinu ne :D a pokud je to kolem 50% tak je to furt používáno jako poloviční elektromobil na 95% cest, které jsou do 50km
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Elektromobil je auto který používá čistě elektrický pohon.

    Všechno ostatní jsou triky, jak udělat statistiky hezčí, protože je potřeba plnit plán. Proto vznikly pojmy jako "electrified vehicle" (elektrifikovaný vůz, cokoliv od mHEV vejš) nebo "plug-in vehicle" aby tam šly zahrnout PHEV.

    Když chceš dělat prezošku pro šérholdry a akcionáře, tak potřebuješ hezký čísla. A "nacpali jsme do vývoje čistě elektrických aut 40 miliard dolarů a zatím jsme jich prodali 0,01% z naší celkový produkce, za 3 roky očekáváme růst na 5%" nevypadá hezky.

    Tak se napíše "prodali jsme 10% elektrifikovaných vozidel, v roce 2023 očekáváme 30%". Že 90% z nich jsou mild hybridy už zapadne.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    2021 Ford Mustang Mach-E Pricing Officially Revealed
    https://fordauthority.com/2020/09/2021-ford-mustang-mach-e-pricing-officially-revealed/

    od $44k po $52k (37k€ - 45k€)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: kdyby to měli vyvinutý, tak je už aspoň nějaký video, který to ukazuje…
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tesla má v plánech Level 5 už na rok 2018:) Letos to posunula na letos. A všichni si o tom myslíme asi to stejný, ne?:)
    Plánem nezarmoutíš:)
    Důkaz místo slibů!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: elektromobil je vozidlo, ktore na pohon vyuziva elektromotor... v priusoch alebo phev ziadny elektromotor nie je?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No já to viděl v interních plánech co má kdy jít za updaty.

    Tzn. předpokládám, že už to v tuhle chvíli musí mít vyvinutý na úrovni, kdy by to Tesla pustila ven. A nejsem si jistej, jestli už to náhodou A8 neumí, ta má hardware a software pro level 3 už asi dva roky. Akorát VW má trochu německej přístup, tedy nejdřív to pětkrát ověříme, prolobbujeme aby bylo legální pustit volant a pak to vypustíme.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To bys mohl říkat "elektromobil" i Priusu, protože "hybrid electric vehicle" taky obsahuje "electric vehicle". A dokonce bys to, na základě stejný logiky, mohl rozšířit i na MHEV (mild hybrid electric vehicle), což budou za chvíli úplně všechny auta na benzín, protože stačí přidat větší startér co bude fungovat jako alternátor a bude umět pomoct hlavnímu motoru při akceleraci, 48V elektriku a větší baterii místo klasický autobaterky :)

    PHEV je prostě auto na benzín a většina uživatelů ho používá jako auto na benzín, s výjimkou případů, který jezděj každej den kousek do práce a mají přes noc kde nabíjet.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Vlk taky sliboval:)
    Neuvěřim, dokud neuvidim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: VW/Škoda by to po městech měly umět příští rok, včetně různých zúžení, vyhýbání se překážkám a tak.

    Jak to mají špičkový Audi v tuhle chvíli nevím, protože jsem dlouho žádným nejel, čekám, až budou mít novou várku aut.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ale Tesla už jezdí ve městech autonomně (s dozorem) dnes, nejen na dálnici a ne (možná) příští rok, ale teď do toho můžeš sednout a nechat se vézt.
    Dokud neuvidim, že to umí někdo jiný, neuvěřim.
    Model 3 už selfie kameru pozorující řidiče má. Zatím jí nepoužívá pro sledování distrakcí řidiče, ale má jí.
    PER2
    PER2 --- ---
    TUHO: u tohole grafu mi trosku vadi, ze neukazuje i dobu dal nez 11.000BP , kde se zrovna dely velky zmeny, jinak se omouvam za ot
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    standardně se za elektromobil považují BEV a PHEV, tak to prostě je, nesnaž se vyvíjet nové názvosloví :-) myslím že to tak ještě 10 let potrvá kvůli Němcům, ale třeba Čína už dotace na PHEV rázně zkrouhla a dokonce i na BEV pod dojezd 200km (nebo 150 nebo tak nějak)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PHEV = plug-in hybrid electric vehicle ~ electric vehicle = elektromobil

    není to "čistý" elektromobil, ale jezdí to, kromě benzínu, i na elektřinu. To že to velké procento lidí tak nepoužívá není chyba té technologie :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Detail, ten titulek je špatně. PHEV není elektromobil.

    "V České republice se prodej elektromobilů ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 133 procent na 681. Údaje o prodeji elektromobilů zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě."

    A tak nějak bych si myslel, že s tím bude mít něco společnýho příchod Superbu iV.

    Já bych si ho jako Pražák taky koupil. Stojí to jako silný TDI, jede to líp a tišejc, a hlavně to má EL značky, takže to může parkovat všude.

    Akorát to teda proti tomu TDI víc žere a má větší emise.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam