• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No já to viděl v interních plánech co má kdy jít za updaty.

    Tzn. předpokládám, že už to v tuhle chvíli musí mít vyvinutý na úrovni, kdy by to Tesla pustila ven. A nejsem si jistej, jestli už to náhodou A8 neumí, ta má hardware a software pro level 3 už asi dva roky. Akorát VW má trochu německej přístup, tedy nejdřív to pětkrát ověříme, prolobbujeme aby bylo legální pustit volant a pak to vypustíme.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To bys mohl říkat "elektromobil" i Priusu, protože "hybrid electric vehicle" taky obsahuje "electric vehicle". A dokonce bys to, na základě stejný logiky, mohl rozšířit i na MHEV (mild hybrid electric vehicle), což budou za chvíli úplně všechny auta na benzín, protože stačí přidat větší startér co bude fungovat jako alternátor a bude umět pomoct hlavnímu motoru při akceleraci, 48V elektriku a větší baterii místo klasický autobaterky :)

    PHEV je prostě auto na benzín a většina uživatelů ho používá jako auto na benzín, s výjimkou případů, který jezděj každej den kousek do práce a mají přes noc kde nabíjet.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Vlk taky sliboval:)
    Neuvěřim, dokud neuvidim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: VW/Škoda by to po městech měly umět příští rok, včetně různých zúžení, vyhýbání se překážkám a tak.

    Jak to mají špičkový Audi v tuhle chvíli nevím, protože jsem dlouho žádným nejel, čekám, až budou mít novou várku aut.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ale Tesla už jezdí ve městech autonomně (s dozorem) dnes, nejen na dálnici a ne (možná) příští rok, ale teď do toho můžeš sednout a nechat se vézt.
    Dokud neuvidim, že to umí někdo jiný, neuvěřim.
    Model 3 už selfie kameru pozorující řidiče má. Zatím jí nepoužívá pro sledování distrakcí řidiče, ale má jí.
    PER2
    PER2 --- ---
    TUHO: u tohole grafu mi trosku vadi, ze neukazuje i dobu dal nez 11.000BP , kde se zrovna dely velky zmeny, jinak se omouvam za ot
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    standardně se za elektromobil považují BEV a PHEV, tak to prostě je, nesnaž se vyvíjet nové názvosloví :-) myslím že to tak ještě 10 let potrvá kvůli Němcům, ale třeba Čína už dotace na PHEV rázně zkrouhla a dokonce i na BEV pod dojezd 200km (nebo 150 nebo tak nějak)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PHEV = plug-in hybrid electric vehicle ~ electric vehicle = elektromobil

    není to "čistý" elektromobil, ale jezdí to, kromě benzínu, i na elektřinu. To že to velké procento lidí tak nepoužívá není chyba té technologie :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Detail, ten titulek je špatně. PHEV není elektromobil.

    "V České republice se prodej elektromobilů ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 133 procent na 681. Údaje o prodeji elektromobilů zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě."

    A tak nějak bych si myslel, že s tím bude mít něco společnýho příchod Superbu iV.

    Já bych si ho jako Pražák taky koupil. Stojí to jako silný TDI, jede to líp a tišejc, a hlavně to má EL značky, takže to může parkovat všude.

    Akorát to teda proti tomu TDI víc žere a má větší emise.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ani Autopilot Tesly nefunguje na všechn silnicích, spolehnout se na něj bych si dovolil jen na dálnici. A stejný je to s ostatníma.
    MINER: Třeba Audi A8 má už nějakou dobu hardware na Level 3, S-class to bude mít taky, oboje by příští rok mělo být legálně použitelný v Německu.

    Ale, stejně jako třeba Super Cruise od GM, nejspíš jen na dálnici.

    Nicméně Level 3 znamená "hands-off", ale pořád hlídá, že tu silnici sleduješ (obvykle kamerou). Tesla mimochodem kameru na řidiče nemá a tudíž ti nemůže dovolit úplně pustit volant, ani až bude Lev3 legální.
    TUHO
    TUHO --- ---
    COMODOR_FALKON: Zaznamy se rekonstruujou z ledu, z pylu, ze sedimentu oceanu, z analyzy kruhu stromu, koralovejch utesu nebo z raselinist...
    Vsechno je to sice ozvena a je treba prekonavat radu problemu a nejistot, nicmene faktem je, ze dukazy o tom, ze se oteplovalo tak rychle jako ted nejsou. Plus teda vzhledem k tomu, ze minimalne nektery ty zaznamy jdou stovky tisic let dozadu, tak minimalne takova rychlost oteplovani neni bezna v delsim casovym useku, protoze to by se nekde v casovy rade asi ukazalo.

    Jinak problem hlavne je, ze podle klimatickejch projekci bude to prudky oteplovani pokracovat a jeste se zrychlovat (zalezi samo na tom, jak moc budem emitovat sklenikovych plynu etc).
    A kdyz se kouknes na data za poslednich 10.000 let, tak to je proste neco, co se mozna asi teoreticky nekdy v historii stat mohlo (ackoliv data k tomu nemame), ale za holocen je to teda prakticky vylouceny. Jinak stale v soucasnosti sledujeme vicemene emisni scenar RCP8.5

    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: hmm .. jeden z nejrychlejších růstů elektroaut i covidu .. sdílejte, než to smažou :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---


    Kdyby tu dotační politiku zavedly USA nebo Čína, to by byly čísla :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tržní podíl elektromobilů v EU se ztrojnásobil. Jeden z nejrychlejších růstů má Česko | Auto | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...vag#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_byznys&utm_content=main
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: no uz len to ze tam je "Hey Mercedes" ovladanie hlasom, je znak ktorym smerom sa to bude uberat, ked predstavili TM3 tak to boli same hejty, ze tam nie su tlacitka na ovladanie klimy a ze to vsetci nutne potrebuju za jazdy ovladat tlacitkami ... ale neviem ja si klimu vacsinou nastavim pred jazdou a pak uz na nu nesaham
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    DZODZO: videls fotky interieru? Ja nevim, jak presne kvanitifovat "decreased dramatically", ale tlacitek je tam furt hodne.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: já si nemyslím, že ostatní automobilky maj asistenty na úrovni Tesly.
    Které? VW určitě ne. Ty se max udrží v pruhu ohraničeném čárami a zabrzdí, když je něco před. Už na okresce se na to ale spolehnout nemůžeš.
    Mám hypotézu, že všechny tyhle asistenty jim dodává MobilEye. Umí to někdo ověřit?

    Ani si nemyslím, že asistent Tesly je v současné chvíli už ve stavu, kdy by se na něj dalo spolehnout všude. Lidi s nim jezdí hodně (údajně 30 % km), ale to neni všude. Takže furt dává smysl mít čudly minimálně tam, kde potřebuješ rychlou reakci.

    A ještě bude trvat několik let než se kterýkoliv z těch asistentů dostane do stavu, kdy se na něj budeš moc plně spolehnout, že zamezí hrozící srážce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no ale tu sa na jednu stranu stale argumentuje tym, ze "musim davat pozor, nesmiem spustit oci z vozovky" a na druhu stranu "konvencne automobilky maju minimalne tak skvele autonomne funkcie ako tesla, akurat to nevolaju autopilot"

    tak ked mas rozne drive assist systemy, tak asi nemusis hypnotizovat horizont pred sebou, ale mozes si obcas dovolit aj zabludit pohladom na touchscreen, lebo auto za teba pripadne ubrzdi samo predtym ako by malo narazit do auta pred sebou ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Car sharing je poly-amory a ojety auta jsou seriova monogamie :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam