• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: EU není jenom Německo žejo... a bere se z ceníků.

    In Denmark and Hungary lowest car prices in the EU - Business - EBR
    https://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=423
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Z profilu docela pěkné. V dieslu by to byl hit. ;)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tyvole, to je o dost levnější než jsem čekal. Necelých 1,2M za základ s 82 kWh baterií a dojezdem 500 km, necelých 1,4M za už docela slušně vybavenou Founders, s příplatkama za kraviny navíc to bude furt za docela slušnou cenu.

    Odpovídající Tesla Model 3 je dražší, oproti tý základní verzi dokonce kurevsky dražší (1,2 vs. 1,5M), a Enyaq přitom odpovídá Modelu Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A na to jsi přišel kde? Nevím, kde se tahle pověra bere, ale u nás je spousta aut znatelně levnějších než třeba v Německu.

    A třeba ten Mustang se u nás prodává za míň, než by stálo ho koupit v US a zaplatit navíc jen clo a DPH, bez dovozu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ceník Eynaqu je tady https://az749841.vo.msecnd.net/...9dd1/enyaqiv-cenik-2020-09-03.35b7cbd565f7d620d97baa3ac15c59a5.pdf

    s nějakejma příplatkama 1,7M za dvě tuny dobra a ekologie. Nevim jaká bude sleva od dealera, asi podle prodejů. Ze začátku nic moc, potom značná.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak nabitý Enyaq bude zhruba za 1,5, ne? Myslím nejvyšší motorizace, největší baterka a doplňková výbava
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tak kupovat si auta od dealrů v ČR, který se daj o třista kiláků vedle sehnat podstatně levnějš, je taky kravina na entou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, clo a DPH. Mustang co v konkrétní konfiguraci stál asi 48 tisíc dolarů se tady prodává za 1,6 (a to jsem počítal že vlastně vyjde hůř než dovoz napřímo). Takže to nějak tak +- sedí.

    Ale kouknu, jestli jsem neměl vlčí mlhu a nepletu si to s hybridním explorerem, kdyby byl Mach E za 1,5 - 1,8 mega, tak by byl o dost zajímavější a další zásadní konkurence pro Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někde jsem nějakou studii na tohle téma viděl. Bylo to něco kolem půlky lidí, který to používají opravdu jako auto na benzín. Tedy nenabijou to NIKDY.

    Pro toho, kdo to používá tak, jak to bylo vymyšlený, je to poloviční elektromobil, pokud půlku ježdění má na krátký vzdálenosti kde má dobito a zbytek na dálky. Což je tak typickej uživatelskej profil.

    Ty 2 l/100 km co to žere na papíře (a tomu odpovídající emise) to nemá víceméně nikdy.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jo, ale to je nafouknutý o DPHčko a nějaké clo asi, ne? V USA to bude prodáváný bez toho (nevím v jakým státě mají jaké DPH)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: V Čechách bude asi za dva miliony, mám pocit, že by se sem neměla vozit základní verze. Na webu českýho Fordu byla už před časem nějaká cenovka, tuším.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: chtěl bych vidět studii na to "většina uživatelů ho používá jako auto na benzín", věřil bych 49% ale většinu ne :D a pokud je to kolem 50% tak je to furt používáno jako poloviční elektromobil na 95% cest, které jsou do 50km
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Elektromobil je auto který používá čistě elektrický pohon.

    Všechno ostatní jsou triky, jak udělat statistiky hezčí, protože je potřeba plnit plán. Proto vznikly pojmy jako "electrified vehicle" (elektrifikovaný vůz, cokoliv od mHEV vejš) nebo "plug-in vehicle" aby tam šly zahrnout PHEV.

    Když chceš dělat prezošku pro šérholdry a akcionáře, tak potřebuješ hezký čísla. A "nacpali jsme do vývoje čistě elektrických aut 40 miliard dolarů a zatím jsme jich prodali 0,01% z naší celkový produkce, za 3 roky očekáváme růst na 5%" nevypadá hezky.

    Tak se napíše "prodali jsme 10% elektrifikovaných vozidel, v roce 2023 očekáváme 30%". Že 90% z nich jsou mild hybridy už zapadne.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    2021 Ford Mustang Mach-E Pricing Officially Revealed
    https://fordauthority.com/2020/09/2021-ford-mustang-mach-e-pricing-officially-revealed/

    od $44k po $52k (37k€ - 45k€)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: kdyby to měli vyvinutý, tak je už aspoň nějaký video, který to ukazuje…
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tesla má v plánech Level 5 už na rok 2018:) Letos to posunula na letos. A všichni si o tom myslíme asi to stejný, ne?:)
    Plánem nezarmoutíš:)
    Důkaz místo slibů!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: elektromobil je vozidlo, ktore na pohon vyuziva elektromotor... v priusoch alebo phev ziadny elektromotor nie je?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No já to viděl v interních plánech co má kdy jít za updaty.

    Tzn. předpokládám, že už to v tuhle chvíli musí mít vyvinutý na úrovni, kdy by to Tesla pustila ven. A nejsem si jistej, jestli už to náhodou A8 neumí, ta má hardware a software pro level 3 už asi dva roky. Akorát VW má trochu německej přístup, tedy nejdřív to pětkrát ověříme, prolobbujeme aby bylo legální pustit volant a pak to vypustíme.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To bys mohl říkat "elektromobil" i Priusu, protože "hybrid electric vehicle" taky obsahuje "electric vehicle". A dokonce bys to, na základě stejný logiky, mohl rozšířit i na MHEV (mild hybrid electric vehicle), což budou za chvíli úplně všechny auta na benzín, protože stačí přidat větší startér co bude fungovat jako alternátor a bude umět pomoct hlavnímu motoru při akceleraci, 48V elektriku a větší baterii místo klasický autobaterky :)

    PHEV je prostě auto na benzín a většina uživatelů ho používá jako auto na benzín, s výjimkou případů, který jezděj každej den kousek do práce a mají přes noc kde nabíjet.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Vlk taky sliboval:)
    Neuvěřim, dokud neuvidim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam