BLOWUP: Hele, nevím jak je to u vás, ale v CZ i DE za to taky pokutu nedostaneš, pokud budeš šmatlat v souladu se zákonem. Potrestán budeš ve chvíli, kdy třeba způsobíš autonehodu a vyšetřování ukáže, že k nehodě došlo z důvodu, že ses v dané situaci dostatečně nevěnoval řízení (a šmatlal po displeji), ale k tomu by v takové situaci došlo i pokud bys kroutil a mačkal čudlíky. Kvůli práci jsem nedávno procházel ten případ, v souvislosti se kterým některá média psala, že dotyková rozhraní byla v Německu postavena mimo zákon, ale ukázalo se, že ta interpretace je nepřesná. Integrované dotykové rozhraní je možné za jízdy používat, ale měl by ses mu vždy věnovat jen co nejkratší dobu a pouze v situacích, které dovolují odvrátit zrak a pozornost od vozovky a provozu, což teda platí i pro nastavování čehokoliv prostřednictvím fyzických ovladačů. Zrovna Volvo má poměrně dobře zvládnutou ergonomii fyzických i virtuálních rozhraní, takže ty opačné případy možná neznáš, ale existují výrobci a modely aut, která v tomhle ohledu vychází výrazně hůř, než třeba Tesla.