• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: 830 km je větší dojezd než cokoliv dneska máme. Nebo kdo to má?

    Jinak ty změny, které udělali v designu baterky, vysvětlili dost podrobně. Předpokládám, že si nemůžou dovolit ztrátu reputace, kdyby někdo odhalil, že to není reálné.

    Máš pravdu, že termíny jim nemusí vyjít, a že už se to několikrát stalo. Můžeš tedy polemizovat, kdo se tam dostane dřív. Já zatím nikoho nevidím. VW se SolidState baterkama je později i v odhadu a zpozdit se můžou i oni. A zatím nepředstavili ani tak podrobný plán jako Tesla, takže je tam i o dost víc nejistoty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele ty vylepšení, co představili, jsou dost působivý, ale za prvé Musk neřekl nic o dojezdu větším než je dneska a za druhý známe jeho track record pokud jde o dodržování plánů a termínů.

    Zatím má Volkswagen auto za zhruba 25 tisíc dolarů bez daně, který ujede necelejch 400 kilometrů. Tesla nic takovýho nemá a zatím nikdy nic nepředstavila s cenovkou, kterou to mělo mít.

    Nejlevnější Tesla v tuhle chvíli stojí asi 40 tisíc dolarů a má dojezd asi 350 kilometrů nebo kolik. Takže domýšlet si, že představí za 3 roky auto za 25 tisíc s dojezdem 640 kilometrů, je poněkud optimistické. Nebo spíš naivní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Takže lidští řidiči běžně přejíždějí lidi?

    Já začínám mít silný pochybnosti, jestli jsi někdy v reálu viděl auto, nebo nás trolíš odněkud z pustýho ostrova nebo uzavřenýho oddělení blázince.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla (TSLA) shares snatched up by ARK after Battery Day: "It's going to be hard to catch up"
    https://www.teslarati.com/tesla-tsla-ark-battery-day-shares-purchased/

    this: “Tesla is changing the way that the electric vehicle industry works,” Keeney said. “For any traditional automaker to catch up to Tesla now, it seems almost impossible. This $25,000 car that will probably have even greater range than previous models, maybe 400 miles, let’s say. I mean, what are you going to do if you’re a traditional OEM, and you’re still struggling to get your electric vehicle program together?”

    “It’s just going to be so hard to catch up to them at this point,” she added.

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH, FORTRESS: Běžný pražský provoz.

    LOPIK: To se zdá z úhlu kamery, ale ty testy spočívají v tom, že ta figurína je buď před něčím (s čím splývá), nebo vyjede zpoza něčeho - jako když ti někdo vyskočí metr před čumákem z mezery mezi zaparkovanými auty.

    A jo, lidští řidiči s tím mají problém i v 30 km/h na parkovišti supermarketu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Takže na tvojí planetě se běžnej řidič nezvládne vyhnout chodci na prázdným parkovišti, případně před ním zabrzdit?

    To se docela nedivím, že se tam nechceš vrátit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: To je Muskova představa, ten tvrdil, že autonomní řízení dostačující na robotaxíky (Level 5) přijde do Tesel se stávajícím hardwarem prostřednictvím updatu SW v průběhu letošního roku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: HUD znamená head-up displey, tedy průhledový displej na čelním skle.

    To, jak jsi mluvil o Octavii, to jsi mluvil o tom displeji na skle, nebo o něčem úplně jiným?

    Jinak ano, ID.3 i Enyaq mají head-up za příplatek a u ID.3 do příštího roku nebude fungovat, v rámci problémů s software to nedovyvinuli a než přijde update, tak HUD nebude.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FORTRESS: Musím říct, že tvoje představa, jak se v dnešní době něco takového vyvíjí waterfall způsobem a autonomního řízení (ne)dosáhneme postupným vývojem toho současného SW, mě docela dojímá :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mozno toho panaka chcel ten cinan za volantom sejmut za kazdu cenu a tak dupal na plyn co to slo :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Já ti nevím, ale na prázdným parkovišti bych si člověka co jde přes cestu asi všimnul..
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    COMODOR_FALKON: Já jenom že je to takovej daily reminder že nějaký "robotaxíky" jsou ještě hodně daleko. Nicméně pokud tohle zabrzdit nezvládne člověk tak by měl vrátit papíry.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FORTRESS: Nejsem si jist, zda "dokonalé propadnutí" lze definovat jako "nezvládnutí něčeho, co nezvládá skoro nikdo, přičemž level nezvládnutí odpovídá běžnému řidiči"
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tesla Model 3 chtěla ukázat, jak zvládá autonomní brzdění. Dokonale propadla | auto.cz
    https://www.auto.cz/...a-model-3-chtela-ukazat-jak-zvlada-autonomni-brzdeni-dokonale-propadla-136149
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: aha takze to bude len vo vyssich verziach, ja ze je to standard
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Ten HUD je přes přední sklo: https://www.youtube.com/watch?v=03n2H_EY2zA
    Vzhledem k investici VW myslim, že ho dodává https://www.seereal.com/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: takze to nebude mat taky pricapeny displej ako toto nad volantom? lebo to vyzera ako nejaky aftermarket bazmek docela

    VW ID3 1st 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=koPcwHJ4aSk
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Hmm a co když nějaká kunda, jako ta co sešrotovala auto tátovi, nebude čumět na cestu a nabori tě v padesáti na křižovatce, kde jsi zabrzdil na přechodu nebo na červenou?

    To bude úplně finalka ne?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    COMODOR_FALKON: Sentry mode zatím ujetí zabránit nedokáže :) Ale jako, i když neujede, nebo se ho na základě záznamu podaří dohledat, neopravitelné, nebo špatně opravitelné auto by mohlo být na odpis i v případě drobné nehody. Každopádně, v tuhle chvíli je to celé čirá spekulace, kterou moc nemá smysl se zaobírat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Od Tesly de facto ujet nelze - Sentry Mode...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam