• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: No a jak to ID.3 hodnotíš, jestli ho znáš z provozu? Z hlediska experience jízdy, dynamiky, kvality interiéru a porovnání s Golfem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jediný, na čem ID.3 visí, jsou problémy se software, který nijak nesouvisí s tím, že je to elektrický auto.

    A už existuje verze software která je funkční a použitelná a začne se dodávat. Ten článek je starej tři měsíce, já už mezitím v tom hotovým ID.3 jezdil. Nebude to zatím mít některý funkce (HUD, některý semiautonomní systémy) a nepůjde do updatovat over the air, to se aktivuje až po reflashi v servisu. Ale to podstatný tam je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já naprosto nepopírám, že to jsou zásadní vylepšení a že posunou Teslu zase na špici.

    Jen bych to neviděl tak žhavě s tím, kdy to bude, za kolik to bude a jak moc neporazitelnou to Teslu udělá.

    Auto za 25 tisíc? Věřím.

    Auto který ujede víc, než ostatní auta? Taky věřím.

    Nějaký další levnější auto v roce 2023? Taky věřím.

    Auto v roce 2023 za 25 tisíc dolarů a s dojezdem překonávajícím dnešní špičku?

    Ani hovno.

    Buď to nebude v roce 2023, nebo to nebude stát 25 tisíc nebo to nebude mít tak velkej dojezd.

    Můj osobní tip je, že se tohle auto dostane na trh 2024-2025, bude mít v základu dojezd tak 400 kilometrů, možná míň, a bude stát 25 tisíc v úplně očesaný verzi.

    Určitě bude existovat jeho verze, která bude mít dojezd 600-700 kilometrů, ale ta bude dražší.

    A určitě bude existovat levná Tesla s velkým dojezdem, ale ne tak brzo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já falkona pochopil, tak že nevadí, že ho autopilot sejmul, protože lidi taky občas někoho zajedou. Takže je to v pohodě...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ma VW auto? lebo napr. na i-pace tiez niektori cakali 2 roky kedze jag mal medzery v zasobovani baterkami... je to hafo rozdiel mat svoju fabriku na baterky a nakupovat od nespolahlivych 3rd party dodavatelov, na tom sa popalila aj tesla a dodavatelov co neboli schopni plnit terminy zrusili

    Revoluční e-Volkswagen míří do prodeje. Je to ale částečně šaráda, termín dodání zůstává nejistý | Firmy a trhy | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...astecne-sarada-termin-dodani-zustava-nejisty.A200720_083532_firmy-trhy_ele
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: 830 km je větší dojezd než cokoliv dneska máme. Nebo kdo to má?

    Jinak ty změny, které udělali v designu baterky, vysvětlili dost podrobně. Předpokládám, že si nemůžou dovolit ztrátu reputace, kdyby někdo odhalil, že to není reálné.

    Máš pravdu, že termíny jim nemusí vyjít, a že už se to několikrát stalo. Můžeš tedy polemizovat, kdo se tam dostane dřív. Já zatím nikoho nevidím. VW se SolidState baterkama je později i v odhadu a zpozdit se můžou i oni. A zatím nepředstavili ani tak podrobný plán jako Tesla, takže je tam i o dost víc nejistoty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele ty vylepšení, co představili, jsou dost působivý, ale za prvé Musk neřekl nic o dojezdu větším než je dneska a za druhý známe jeho track record pokud jde o dodržování plánů a termínů.

    Zatím má Volkswagen auto za zhruba 25 tisíc dolarů bez daně, který ujede necelejch 400 kilometrů. Tesla nic takovýho nemá a zatím nikdy nic nepředstavila s cenovkou, kterou to mělo mít.

    Nejlevnější Tesla v tuhle chvíli stojí asi 40 tisíc dolarů a má dojezd asi 350 kilometrů nebo kolik. Takže domýšlet si, že představí za 3 roky auto za 25 tisíc s dojezdem 640 kilometrů, je poněkud optimistické. Nebo spíš naivní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Takže lidští řidiči běžně přejíždějí lidi?

    Já začínám mít silný pochybnosti, jestli jsi někdy v reálu viděl auto, nebo nás trolíš odněkud z pustýho ostrova nebo uzavřenýho oddělení blázince.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla (TSLA) shares snatched up by ARK after Battery Day: "It's going to be hard to catch up"
    https://www.teslarati.com/tesla-tsla-ark-battery-day-shares-purchased/

    this: “Tesla is changing the way that the electric vehicle industry works,” Keeney said. “For any traditional automaker to catch up to Tesla now, it seems almost impossible. This $25,000 car that will probably have even greater range than previous models, maybe 400 miles, let’s say. I mean, what are you going to do if you’re a traditional OEM, and you’re still struggling to get your electric vehicle program together?”

    “It’s just going to be so hard to catch up to them at this point,” she added.

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH, FORTRESS: Běžný pražský provoz.

    LOPIK: To se zdá z úhlu kamery, ale ty testy spočívají v tom, že ta figurína je buď před něčím (s čím splývá), nebo vyjede zpoza něčeho - jako když ti někdo vyskočí metr před čumákem z mezery mezi zaparkovanými auty.

    A jo, lidští řidiči s tím mají problém i v 30 km/h na parkovišti supermarketu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Takže na tvojí planetě se běžnej řidič nezvládne vyhnout chodci na prázdným parkovišti, případně před ním zabrzdit?

    To se docela nedivím, že se tam nechceš vrátit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: To je Muskova představa, ten tvrdil, že autonomní řízení dostačující na robotaxíky (Level 5) přijde do Tesel se stávajícím hardwarem prostřednictvím updatu SW v průběhu letošního roku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: HUD znamená head-up displey, tedy průhledový displej na čelním skle.

    To, jak jsi mluvil o Octavii, to jsi mluvil o tom displeji na skle, nebo o něčem úplně jiným?

    Jinak ano, ID.3 i Enyaq mají head-up za příplatek a u ID.3 do příštího roku nebude fungovat, v rámci problémů s software to nedovyvinuli a než přijde update, tak HUD nebude.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FORTRESS: Musím říct, že tvoje představa, jak se v dnešní době něco takového vyvíjí waterfall způsobem a autonomního řízení (ne)dosáhneme postupným vývojem toho současného SW, mě docela dojímá :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mozno toho panaka chcel ten cinan za volantom sejmut za kazdu cenu a tak dupal na plyn co to slo :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Já ti nevím, ale na prázdným parkovišti bych si člověka co jde přes cestu asi všimnul..
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    COMODOR_FALKON: Já jenom že je to takovej daily reminder že nějaký "robotaxíky" jsou ještě hodně daleko. Nicméně pokud tohle zabrzdit nezvládne člověk tak by měl vrátit papíry.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FORTRESS: Nejsem si jist, zda "dokonalé propadnutí" lze definovat jako "nezvládnutí něčeho, co nezvládá skoro nikdo, přičemž level nezvládnutí odpovídá běžnému řidiči"
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tesla Model 3 chtěla ukázat, jak zvládá autonomní brzdění. Dokonale propadla | auto.cz
    https://www.auto.cz/...a-model-3-chtela-ukazat-jak-zvlada-autonomni-brzdeni-dokonale-propadla-136149
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: aha takze to bude len vo vyssich verziach, ja ze je to standard
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam