• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele já nemám nic proti drogám, ale když fetuješ, nemělo by se tweetovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zle otazky sa pytas, ta ktora by nas mala vsetkych palit najviac je samozrejme, kde je ta tovaren na kokina :)

    https://twitter.com/elonmusk/status/992876606979952640
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ok, ten plán na produkci 500k aut ročně skoro dali.

    Kde je Tesla Roadster a Tesla Semi? Už tu měly bejt.

    Kde je full self-driving? Mělo bejt letos.

    Model 3 byl taky pozdě a výrazně dražší než tvrdili že bude, měl být snad za 35 tisíc dolarů, což pořád není, a navíc i za základní cenu je auto, co zdaleka neumí všechno co 3 může umět.

    Já neříkám, že Musk kecá úplně, ale jeho track record je prostě takovej, že všechno, co řekne, bude, ale pozdějc a dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Hlavně se za ten rok nestalo nic, co by bylo racionálním důvodem pro ten nárůst.

    Stalo se maximálně rozšíření Revolutu, Robinhoodu a eTora, což budou hlavní reálný důvody toho nárůstu.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Hlavně je vtipný jak cena akcií tesly vyrostla za rok o 400% a lidi se děsně diví, že přišla korekce. Stále je to nadhodnocený, ale jendou to tu cenu bude mít.
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: podle ceny akcií mají investoři mají jiný názor než ty

    Pokud vím, tak (krom battery-swap) nakonec dovalila vše, co řekla, byť se zpožděním. To jí investoři tolerují, protože inovace neumí plánovat nikdo, ale podle toho, co zatím udělala, maj důvod věřit, že se tam nakonec dostane, a zpoždění akceptují.
    Viz. MINER:
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: Pri zpusobu jakym Tesla reaguje na problemy nebo nedodrzeny sliby uz zadnou reputaci nema sanci ztratit ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: vsak neni, uvidime zaciatkom dalsieho roka ake budu skutocne cisla (aj napriek covidom), niektori si myslia, ze musk iba tak placa, ale tieto cisla musi obhajovat pred investormi, svojimi chlebodarcami a ked nedodrzi stanovene zavazky, tak mu z toho vycuvaju a cele sa mu to zosype
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tak neb do 2019 rostla na 104k čtvrtletně a pak to trochu srazil covid, tak to neni tak mimo na šestiletou predikci, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: inak k tomu dodrzovaniu timeline, tu je plan z roku 2014 na produkciu 500k vozidiel rocne v roku 2020

    Tesla Gigafactory: Here's The Plan
    https://cleantechnica.com/2014/02/27/tesla-gigafactory-heres-plan/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Duster je skvělý auto. A to, že má interiér z hnusnejch tvrdejch plastů mu odpustíš, protože je to auto v základu za 300 tisíc.

    ID.3 má ty plasty hnusný podobně a stojí milion. A jako auto za milion fakt nevypadá.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to sou Dácie opravdu tak příšerný? Já bych třeba Duster v plynu klidně bral :-D
    KEB
    KEB --- ---
    V Praze je registrována polovina všech elektromobilů v Česku, připravuje se na další rozvoj | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...istrovana-polovina-vsech-elektromobilu-v-cesku-pripravuje-se-na-dalsi-rozvoj

    Tolik k rozvoji elektromobility v ČR
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To už jsem tu někde psal, hodím pak link na článek až ho dopíšu.

    Jezdí to krásně, podobný dojmy jako z Tesly nebo čehokoliv rozumnýho elektrickýho. Díky baterce v podlaze nízko těžiště, navíc pohon zadku, takže lepší agilita. Je to skvěle živý, zároveň je to nádherně pohodlný, protože díky nízkýmu těžišti není potřeba to dělat tvrdý, aby to umělo zatáčet.

    řídil jsem tu 200k verzi, ta jede na běžný použití víc než dost. Není to tak brutální jako Tesla, ale v reálným provozu je to zvlášť co do pružnýho zrychlení ekvivalentní třeba Golfu GTI nebo spíš Golfu R.

    Interiér je sračka. Jakože fakt příšerný. Materiály na úrovni Dacie a ten minimalistickej design to jen podtrhne. Odporný.

    Porovnání s Golfem – jezdí to líp, vypadá to stejně nudně, vnitřek působí mnohem lacinějc (ale on je teda lacinej i u Golfu, ten z nějakýho důvodu působí vevnitř chudší než Octavia), místa je v tom o kus víc v kabině a o něco málo v kufru.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: No a jak to ID.3 hodnotíš, jestli ho znáš z provozu? Z hlediska experience jízdy, dynamiky, kvality interiéru a porovnání s Golfem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jediný, na čem ID.3 visí, jsou problémy se software, který nijak nesouvisí s tím, že je to elektrický auto.

    A už existuje verze software která je funkční a použitelná a začne se dodávat. Ten článek je starej tři měsíce, já už mezitím v tom hotovým ID.3 jezdil. Nebude to zatím mít některý funkce (HUD, některý semiautonomní systémy) a nepůjde do updatovat over the air, to se aktivuje až po reflashi v servisu. Ale to podstatný tam je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já naprosto nepopírám, že to jsou zásadní vylepšení a že posunou Teslu zase na špici.

    Jen bych to neviděl tak žhavě s tím, kdy to bude, za kolik to bude a jak moc neporazitelnou to Teslu udělá.

    Auto za 25 tisíc? Věřím.

    Auto který ujede víc, než ostatní auta? Taky věřím.

    Nějaký další levnější auto v roce 2023? Taky věřím.

    Auto v roce 2023 za 25 tisíc dolarů a s dojezdem překonávajícím dnešní špičku?

    Ani hovno.

    Buď to nebude v roce 2023, nebo to nebude stát 25 tisíc nebo to nebude mít tak velkej dojezd.

    Můj osobní tip je, že se tohle auto dostane na trh 2024-2025, bude mít v základu dojezd tak 400 kilometrů, možná míň, a bude stát 25 tisíc v úplně očesaný verzi.

    Určitě bude existovat jeho verze, která bude mít dojezd 600-700 kilometrů, ale ta bude dražší.

    A určitě bude existovat levná Tesla s velkým dojezdem, ale ne tak brzo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já falkona pochopil, tak že nevadí, že ho autopilot sejmul, protože lidi taky občas někoho zajedou. Takže je to v pohodě...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ma VW auto? lebo napr. na i-pace tiez niektori cakali 2 roky kedze jag mal medzery v zasobovani baterkami... je to hafo rozdiel mat svoju fabriku na baterky a nakupovat od nespolahlivych 3rd party dodavatelov, na tom sa popalila aj tesla a dodavatelov co neboli schopni plnit terminy zrusili

    Revoluční e-Volkswagen míří do prodeje. Je to ale částečně šaráda, termín dodání zůstává nejistý | Firmy a trhy | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...astecne-sarada-termin-dodani-zustava-nejisty.A200720_083532_firmy-trhy_ele
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: 830 km je větší dojezd než cokoliv dneska máme. Nebo kdo to má?

    Jinak ty změny, které udělali v designu baterky, vysvětlili dost podrobně. Předpokládám, že si nemůžou dovolit ztrátu reputace, kdyby někdo odhalil, že to není reálné.

    Máš pravdu, že termíny jim nemusí vyjít, a že už se to několikrát stalo. Můžeš tedy polemizovat, kdo se tam dostane dřív. Já zatím nikoho nevidím. VW se SolidState baterkama je později i v odhadu a zpozdit se můžou i oni. A zatím nepředstavili ani tak podrobný plán jako Tesla, takže je tam i o dost víc nejistoty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam