• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: no tady se budeme rozchazet. Tesla dela plnou analyzu video dat z okoli auta a rozhodovaci funkce jsou na to navazany. Vw toto nedela(Vw opravdu nesbira masivne video streamy od uzivatelu k nasledne tvorbe neu siti...) . Tesla si vyviji vlastni chipy, protoze to je obvykly dalsi krok v optimalizaci..

    "Hele já nevím, do jaký míry si dělá VW vlastní hardware, ale i když to patrně vyrábí nějakej Číňan," uz jsem ti to napsal. delaji to stejne jako trebas apple. Navrh/design. Vlastnik tcsm je taiwanec.

    "auta byly jezdící počítače už před 20 lety. Na Tesle v tomhle ohledu není nic moc mimořádnýho." to je jako rikat, ze auta mela kola pred 100 lety, takze sr nedeje nic mimoradneho. AI/machine learning si nevystaci s beznymi microprocesory. ty by neutahly dostatecne rychle vypocty. Pri AI se slozite ulohy rozlozi do velkeho mnozstvi jednoduchych tak, aby jsi mohl navrhnout neskutecne rychly hw... proto vidis automobilky, jak investuji do ruznych gpu vypocetnich karet. Delaji to vsechny automobilky. Ale samotny HW nestaci. ty musis mit obrovske mnozstvi dat aby jsi snizoval chybovost, protoze pri aplikaci AI, programator nevytvari samotny algoritmus, ale vytvari podminky pro jeho vznik a pak v nich aplikuje ziva data... ... a tesla je nejdal v jejich sberu.... Ziva data nejsou neco, co se da nasimulovat, naprogramovat. Prave to mnozstvi nasbiranych visualnich dat ,je to, co dela teslu unikatni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Hele já nevím, do jaký míry si dělá VW vlastní hardware, ale i když to patrně vyrábí nějakej Číňan, tak ten systém jako takovej je kompletně in-house.

    Není to tak, jak si asi Dzodzo naivně představuje, že VW vyrobí auto a pak tam vrazí nějakej third-party počítač.

    Jak už jsem psal, auta byly jezdící počítače už před 20 lety. Na Tesle v tomhle ohledu není nic moc mimořádnýho.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: no, ono kdyz se dneska delat chip, tak se tim mysli delat navrh/vyvoj. Fyzicky je na svete jen par firem ,ktere delaji vyslednou hromadnou produkci.(i.e tsmc) tesla dela to co napr apple ... tudiz rici, ze tesla si dela vlastni chipy je koretni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nene, ale občas pro Škodovku dělám nějaký texty nebo překlady a k tomu mám jako motoristickej novinář různý známý, takže se dostanu k trošku internějším informacím o tom, jak ty věci fungujou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak nic podle nekterych naznaku jsi vypadal jako clovek z IT Skodovky :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Na kterým patře čeho?

    Dělám ve druhým patře činžáku na Sokolovský v Karlíně, jsem freelancer :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Poslys, nedelas Ty na stejnem patre jako ja? Skoda V8 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To nevypovídá o míře integrace počítače do toho auta absolutně nic.

    A jestli VW nakupuje kusy hardwaru je navíc úplně jedno, ten systém je celej jejich.

    Tesla taky nejspíš nevyrábí vlastní mikročipy (a VW zase nemusí kupovat páčky pod volant od Mercedesu).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: napriklad tym, ze tesla si ten pocitac vyvija inhouse a vw ich nakupuje niekde od continentalu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já se ptám na technickej argument, ne marketingovej blábol.

    V čem se liší integrace počítačů do ID.3 od integrace počítačů do Tesly?

    Jinak počítač na kolečkách bylo i moje 22 let starý BMW. Tedy přesněji počítačová síť, jako skoro každý auto, který není veterán.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla je pocitac na koleckach, to tvrdi aj sam musk, neviem co viac ti mam k tomu argumentovat, ked si myslis ze nesmyslne blabolim, je to tvoj nazor nech sa paci :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já se nemusím dívat na video, já v tom autě jel.

    Infotainment je nedodělanej, o tom už jsme tu mluvili x-krát. Ale to nemá nic společnýho, jestli postavili "auto kolem počítače" nebo "dali počítač do auta".

    Naopak problémy s infotainmentama MIB3 (pro ICE) a MIB4 (pro EV) od VW Group jsou způsobený tím, že je to nová architektura, mnohem podobnější tomu, co používá Tesla.

    Nebo máš nějakej argument, proč je to tak, jak píšeš a proč jen nesmyslně neblábolíš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: vyzera ze si si nepozrel to video, proste tam hovori ze jazdne vlastnosti vyborne, ale infotainment je nejaka beta s kopou nelogickych ovladacich prvkov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Co to je zase za blábol? Jakej je rozdíl mezi technickým řešením v Tesle a v ID.3?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tesla postavila auto okolo pocitaca, vw postavil auto a do neho dal pocitac co vidno aj na tom infotainmente, este potrebuje trochu doladit

    VW ID3 1st Plus review
    https://www.youtube.com/watch?v=-9oNk6ZQcDg
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nemecko zari 2020 - 8% BEV a 7,6% PHEV
    Germany Sep 2020 market share: BEV 8%, PHEV 7.6% : electricvehicles
    https://www.reddit.com/...t_share_bev_8_phev_76/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: 80% se doporučuje na rychlonabíječce, na pomalý se doporučuje nabíjet do plna.

    Jinak americký testy EPA jsou většinou realističtější (jak na elektromobil tak na spalovací auto) než evropský WLTP, nemluvě o starých NEDC, který byly úplnej bullshit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: VW vsude doporucuje dobijeni na 80%
    ABS
    ABS --- ---
    Edmunds: Why electric vehicle ranges vary from EPA estimate | WTOP
    https://wtop.com/consumer-news/2020/09/edmunds-why-electric-vehicle-ranges-vary-from-epa-estimate/

    Dobrý článek k reálnému dojezdu EV. Já bych ještě dodal že Tesla v praxi má ten dojezd menší neboť bude mít doporučení nenabíjet na 100%, nevím jak to Porsche ale hádám že to ho nemá.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: ok načapal si mě. Pořádně jsem to nečetl a po ničem nepátral. ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam