• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty jses hrozne agresivni mi prijde :D
    Nemuze to bejt treba tak ze jsk Model S byl od podlahy budovanej jako elektromobil, tak do VW eGolf jen dali baterky a elektromotor do jiz existujiciho ICE

    Tak zaroven model S byl dizajnovanej kolem pocitacove elektroniky, zatimco ID.3 sice je od zacatku koncipovany jako elektromobil, ale v prve rade auto a ne pocitac (coz Model S, predpokladejme, je a ty kolecka a motor jsou tam jaksi navic aby mohla diky tomu Tesla vyvijet autopilota)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nemám 23 minut, který bych mohl zahodit. Můžeš mi tedy říct nějakej neblábolivej argument k tomu, co je u Tesly tak hrozně zásadně jinak, pokud jde o infotainment?

    Věta "Tesla postavila auto kolem počítače a VW dal do auta počítač" je totiž úplná píčovina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: sa mi lubi ako tu zacnes prezentovat nejake argumenty bez toho, aby si to video aspon videl, takze zacnes rozpravat o koze kdezto video je o voze... nie su to nejake marketingove blaboly, bjorn ma v elektromobiloch najazdene dohromady viac kilometrov nez ja vo svojich fosilnych autach, takze ma dobry prehlad, ale perohryz z karlina ktory sa v ID3 chvilu vozil o tom bude urcite vediet viac, tak dyztak napis priamo jemu :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    S požáry elektromobilů budou patálie, vzniká při nich spousta jedů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...baterie-elektromobil-hybrid-plug-in-pozar-hasici.A200904_083500_automoto_fdv
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Netherlands September 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/10/netherlands-september-2020.html

    Last month plugin share of 27% (21% BEV) pulled the 2020 PEV share to 16% (12% BEV), placing it finally above last year result (15%)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Infotainment je videt, ale je tota nejjednodussi cast v IT auta.
    Ty slozitejsi jsou:
    - ridici jednotky auta
    - komunikacni jednotka
    - asistencni systemy
    - backendy, ktere to cele propojuji
    A to nemluvim o vyrobnich a dealerskych systemech, ktere s timhle selmostrojem musi mluvit taky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Celý je to reakce na to, že sem Dzodzo dal nějaký video s ID.3, kde tomu funguje naprd infotainment nebo nefunguje všechno nebo něco, a vykřikoval nějakej blábol o tom, jak Tesla je počítač na kolečkách a tak se tam tohle stát nemůže, že to se může stát jen proto, že VW dal počítač do hotovýho auta. Což je píčovina, viz níže.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: ok, pokud se bavite o infotainmentu , tak mlcim, pardon :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Dneska už totiž nic jako "udělat auto a do něj dát počítač" nejde, auto je celý prolezlý počítačema a bez nich si ani nestáhneš okno (doslova, tlačítka od oken posílají info do řídící jednotky).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Ale my se tady nebavíme o autonomním ježdění, my se bavili o infotainmentu a normální řídící elektronice auta.

    A infotainment/řídící elektronika v Tesla a v ID.3 nebudou nijak drasticky odlišný. AI pro autonomní řízení je něco jinýho.

    Problém, o kterým mluvil Dzodzo, není v tom, že by VW "dalo počítač do auta" zatímco Tesla to má naopak. Ten problém je v tom, že ten vývoj prostě podělali a mají to zabugovaný.

    Počítač na kolečkách je ID.3 stejně jako ta Tesla.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: no tady se budeme rozchazet. Tesla dela plnou analyzu video dat z okoli auta a rozhodovaci funkce jsou na to navazany. Vw toto nedela(Vw opravdu nesbira masivne video streamy od uzivatelu k nasledne tvorbe neu siti...) . Tesla si vyviji vlastni chipy, protoze to je obvykly dalsi krok v optimalizaci..

    "Hele já nevím, do jaký míry si dělá VW vlastní hardware, ale i když to patrně vyrábí nějakej Číňan," uz jsem ti to napsal. delaji to stejne jako trebas apple. Navrh/design. Vlastnik tcsm je taiwanec.

    "auta byly jezdící počítače už před 20 lety. Na Tesle v tomhle ohledu není nic moc mimořádnýho." to je jako rikat, ze auta mela kola pred 100 lety, takze sr nedeje nic mimoradneho. AI/machine learning si nevystaci s beznymi microprocesory. ty by neutahly dostatecne rychle vypocty. Pri AI se slozite ulohy rozlozi do velkeho mnozstvi jednoduchych tak, aby jsi mohl navrhnout neskutecne rychly hw... proto vidis automobilky, jak investuji do ruznych gpu vypocetnich karet. Delaji to vsechny automobilky. Ale samotny HW nestaci. ty musis mit obrovske mnozstvi dat aby jsi snizoval chybovost, protoze pri aplikaci AI, programator nevytvari samotny algoritmus, ale vytvari podminky pro jeho vznik a pak v nich aplikuje ziva data... ... a tesla je nejdal v jejich sberu.... Ziva data nejsou neco, co se da nasimulovat, naprogramovat. Prave to mnozstvi nasbiranych visualnich dat ,je to, co dela teslu unikatni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Hele já nevím, do jaký míry si dělá VW vlastní hardware, ale i když to patrně vyrábí nějakej Číňan, tak ten systém jako takovej je kompletně in-house.

    Není to tak, jak si asi Dzodzo naivně představuje, že VW vyrobí auto a pak tam vrazí nějakej third-party počítač.

    Jak už jsem psal, auta byly jezdící počítače už před 20 lety. Na Tesle v tomhle ohledu není nic moc mimořádnýho.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: no, ono kdyz se dneska delat chip, tak se tim mysli delat navrh/vyvoj. Fyzicky je na svete jen par firem ,ktere delaji vyslednou hromadnou produkci.(i.e tsmc) tesla dela to co napr apple ... tudiz rici, ze tesla si dela vlastni chipy je koretni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nene, ale občas pro Škodovku dělám nějaký texty nebo překlady a k tomu mám jako motoristickej novinář různý známý, takže se dostanu k trošku internějším informacím o tom, jak ty věci fungujou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak nic podle nekterych naznaku jsi vypadal jako clovek z IT Skodovky :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Na kterým patře čeho?

    Dělám ve druhým patře činžáku na Sokolovský v Karlíně, jsem freelancer :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Poslys, nedelas Ty na stejnem patre jako ja? Skoda V8 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To nevypovídá o míře integrace počítače do toho auta absolutně nic.

    A jestli VW nakupuje kusy hardwaru je navíc úplně jedno, ten systém je celej jejich.

    Tesla taky nejspíš nevyrábí vlastní mikročipy (a VW zase nemusí kupovat páčky pod volant od Mercedesu).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: napriklad tym, ze tesla si ten pocitac vyvija inhouse a vw ich nakupuje niekde od continentalu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já se ptám na technickej argument, ne marketingovej blábol.

    V čem se liší integrace počítačů do ID.3 od integrace počítačů do Tesly?

    Jinak počítač na kolečkách bylo i moje 22 let starý BMW. Tedy přesněji počítačová síť, jako skoro každý auto, který není veterán.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam