• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    mrzi me ze je to zas o tesle, ale ostatni holt jen pricmrndavaj a nic moc novyho neuvadej

    Tesla battery researcher shows new test results pointing to batteries lasting over 2 million miles - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/18/tesla-battery-test-results-over-2-million-miles/amp/

    A Tesla battery researcher showed updated test results pointing to batteries lasting over 15,000 cycles or the equivalent of over 2 million miles (3.5 million km) in an electric car.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Třeba o sto kilo, možná ani ne. Na spotřebu to má vliv asi jako jestli jedeš v jednom nebo ve dvou.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    MINER: tohle je insider info od exšéfky sustainability, takže bych jí věřil. tam toho takhle uhozeně funguje víc.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ale předpokládám, že jsou mnohem větši a tudíž těžší než u full hybridu ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Tak ony baterky u PHEV nejsou zbytečná zátěž, furt to jezdí jako hybrid a tudíž úsporněji.

    Ale jinak přesně takhle to dělá velká část majitelů.
    KEB
    KEB --- ---
    MRAKY: ne, ale šéfové jsou všude úplně stejní. Ten náš je taky schopný ušetřit pět korun, aby ho to ve finále stálo stovku.
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: já jsem asi nepochopil co jsi tím chtěl říct... Nicméně na autobibli (nejem si jistý) také psali, že si ty kabely musí lidi dokupovat zvlášt. Což je jako koupit si rádio bez sítového kabelu.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Však… Přece to říkala známá… No i když to úplně není známá, ale známá známý… ale stejně je to pravda…
    Všichni máme rádi historky a obzvláště historky o autistech a proto se tak dobře šíří.
    Dovedu si představit vesmír, kde se to stane, ale pravděpodobnější v našem vesmíru mi přijde, že to někdo šíří, protože mu to přijde zábavný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ale vsak u bmw je vsetko za priplatok, to same koncern, mozes mat co chces ale za priplatok
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: mě spíš zaráží že to není součástí balení, když to auto stojí balík.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: pracoval jsi nekdy v korporatu ?
    MINER
    MINER --- ---
    JAZZZ: nekoupili kabely za stovky k autům za desetitisíce? To zní hoaxovitě…
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    k tomu mám docela vtipnou historku z nizozemského Siemensu. v rámci suprcool go green iniciativy koupili manažerům firemní hybridy. nekoupili jim ale nabíjecí kabely a ty byly v té době docela mastné v řádu stovek eur. ty ať si prý koupí sami. po dvou letech zjistili, že to udělal jen jeden člověk a ti ostatní prostě jezdili na benzín a vozili sebou zbytečnou zátěž
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: mohli by jim platit i za to, aby používali blinkry :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BMW bude platit majitelům plug-inů, aby jezdili více na elektřinu - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/bmw-bude-platit-majitelum-plug-inu-aby-jezdili-vice-na-elektrinu/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "EVs are the future of transportation and - so far - only Tesla has figured out how to make them profitably."

    ostatni co zacali EV skumat len nedavno, budu na EV segmente asi este chvilu stratovi, nez sa im vratia tie obrovske naklady na research, preto stale tlacia tie jebnute PHEV na starych fosilnych platformach
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: CTO Cruise (GM, Honda) Kyle Vogt by s tebou nesouhlasil. „It takes weeks to train and test a new version.“ jak se dozvíš tady nebo tady mimo dalších detailů.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Mno podle tohohle schématu je tam víc manuální práce pouze v bodech 3 a 8...
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: KEB: ještě jsem si vzpomněl na tehle diagram procesu updatu sítě Tesly, na kterém je vidět, proč je to tak drahý a náročný:
    – cokoliv Develop/Label/Enrich/Evaluate/Sign-off je hodně manuální práce
    – cokoliv Train/Retrain je výkonově/časově/finančně náročný
    Jediný, co je automatický, je Collect+Deploy.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Vycházím z toho, co řekl sám Musk, že s tím jezdí do práce a zvládne to tu cestu "skoro bez lidskýho zásahu" nebo tak něco.

    A to se ty Tesly už pár let učí. Zatím se jim možná podařilo naučit poznat náklaďák napříč přes silnici, poté co do nějakých několikrát narazily.

    SHEFIK: Nikdo tady nezpochybňuje vizi. Ale je naivní si myslet, že za rok budou auta jezdit samy.

    PSYCHO: Tohle není problém jen pro petrolheady, ale především pro normání lidi, co si nemůžou dovolit nový a drahý auto. Průměrná životnost auta je něco kolem 20-25 let, průměrnej věk auta na silnici je něco kolem 10-15 let podle země. L4 self-driving auto by bylo pořád výrazně dražší než průměrný nový auto.

    Tedy do stavu, kdy budeš moct nasadit L4 systém díky tomu, že bude na silnici sám (s jinýma L4 autama) by ses dostal za třeba 15 let.

    Proto jsem x-krát říkal, že autonomie je jako první reálná u robotaxíků v centrech měst, protože vykázat soukromý auta z centra velkýho města je představitelná věc (lidi je můžou parkovat někde na okraji), zakázat je úplně je nereálný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam