Tak jsem to oboje vrátil. Twizy dost s ulehčením, ID.3 mi možná bude i chybět.
A jen takový poznatek k naší dlouhodobě běžící debatě na téma "jaký dojezd člověk potřebuje". Tak 420 km u 58 kWh verze ID.3 bych považoval v autě týhle velikosti za naprosto holý minimum pro použitelnost jinak než jako městský auto, a upřímně bych asi ID.3 nechtěl bez tý větší baterky. Se kterou stojí víc než Enyaq se stejnou baterií, takže je celá ID.3 blbost.
Reálný příklad: Dobil jsem na Ionity v Berouně na 80% (víc člověka většina rychlonabíječek vůbec nepustí), dojel jsem domů do Karlína (podle předpisů), pak jsem druhej vyrazil do Hradce Králové. Po dálnici, tempomat většinou na předpisových 130. Z dojezdu asi 270 km, kterej to ukazovalo po dobití, zbylo v HK asi 70 km.
Na dálnici to totiž jede tak za 18-19 kWh/100 km i při předpisovým tempu, s 58 kWh baterií to tím pádem ujede 300-320 km na jedno nabití.
Po městě i na státovkách/okreskách to při předpisový jízdě (s ID.3 hrozně snadný, protože to má klasickej VW adaptivní tempomat co umí číst značky – akorát je teda trochu blbý, když na dálnici nepochopí, že ta 30 km/h byla ke sjezdu na benzínku, a začne brzdit) to žere 13-15 kWh. To odpovídá 400-440 km, což je úplná pohoda.
Ale ta dálnice je fakt opruz, pokud člověk nedobil do plna, což dává smysl jen doma nebo někde kde je člověk dlouho, tak vyrazit s 80% baterkou už znamená, že otočka pro něco do Pardubic se zastávkou v HK (což je třeba pro mě takovej dost typickej scénář) bude zahrnovat půl hodiny sezení na prdeli u Lidlu, než se ta věc dobije, protože zpátky už by nedojela.
Takže dojezd 500+, rozšíření Ionity nebo ekvivalentních nabíječek (ID.3 umí dobíjet jen 100 kW, ale furt je to docela hukot, 300 kW s Taycanem už bude úplně pohoda) a hodně nabíječek třeba v lampách, a z EV je použitelný řešení plnohodnotně nahrazující ICE auto.
Stávající ID.3 takový řešení není.
Což je trochu blbý, když je to takovej Golf za dvakrát větší peníze.
Jo ale jinak je to auto skvělý, platforma MEB je očividně navržená dobře, výborně to jezdí, i ten infotainment je dobrej základ, až to vychytaj, tak to bude výborná platforma na minimálně 10 let dopředu, spíš na dýl.