• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Zas proc hned stodola vs. Cina? Velky fabriky na clanky jsou i v Evrope, proc by nekdo, kdo ma zkusenosti, nemohl ty clanky brat a baterie repasovat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A i kdyby takový firmy existovaly, tak samozřejmě nemůžou repasovat akumulátory. Repasování velkokapacitních Li-ion baterek nebude (minimálně ze začátku) úplně činnost pro týpka ve stodole, spíš pro fabriku v Číně, kam se to bude hromadně posílat a ona to bude posílat zpátky.

    GOR: Nicméně časem se určitě aftermarket články i motory objeví, i když ne od pidifirmiček, ale od velkých výrobců náhradních dílů, stejně jako se dneska takový věci dělají na ICE.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Lidi, kteří mají čas a energii vytvářet šílený stránky a prapodivný občanský sdružení, nejsou lidi, který jsou schopný rozjet reálnej byznys. Ten typ co je Végr jsem viděl už mnohokrát, asi to bude milej a chytrej plán, ale trochu blázen, což se taky projevuje sbíráním elektrickejch Peugeotů 106 nebo co to má na tý fotce.

    Jestli něco někdy přestavěl na elektřinu, tak to bude nějakej one-off hobby projekt a rozhodně ne nic, co by se dalo dělat komerčně. Firmy, co by byly schopný komerčních přestaveb na elektromobily, který dávají nějakej racionální smysl, nejsou u nás ani ve světě. Jsou firmy co přestavujou na elektřinu hračky pro bohatý nadšence, typicky starý Jaguary, klasický americký auta, elektrický Brouky nebo Porsche, prostě zajímavý a cenný starý auta. U těch to dává smysl proto, že si je stejně lidi kupujou kvůli tomu, že je to zajímavá hračka a ne z jakýhokoliv racionálního důvodu – všechno to jsou věci za miliony, obvykle s parametrama nepoužitelnýma pro normální provoz (dojezd 200-300 kilometrů při ceně srovnatelný s novým Modelem S).

    Ekonomicky aspoň trochu viabilní velkosériový přestavby se možná chytnou, až se dostane do prodeje GM Performance eCrate, což je drivetrain z Chevy Bolt zabudovanej do balíčku, kterej pasuje místo osmiválce Chevy Small Block. Takže to bude ideální pro snadnou elektrifikaci starejch americkejch aut (když to pasuje místo chevy, půjde to napasovat i místo jinejch V8). Ale pořád to bude pro hobbisty. Odhadem tak půl až tři čtvrtě milionu za tu sadu, plus zachovalý starý auto, plus minimálně desítky hodin práce a máš jako výsledek auto v nejlepším případě z 90. let s parametrama dnešních levných elektromobilů.

    Nevím, kde jsi přišel na to, že existujou nějaký firmy, který běžně přestavují elektrický auta. Je to možná pár nadšenců, ale realita nikde.
    KEB
    KEB --- ---
    Sběr a recyklace li-ion baterií v Česku se zjednoduší | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/sber-recyklace-li-ion-baterii-v-cesku-se-zjednodusi
    KEB
    KEB --- ---
    Buďte ekologočtí - pořiďte si elektromobil - EnviWeb.cz
    http://enviweb.cz/117681

    Pobavilo :-D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: Tipuji, že na repasi se zaměří hlavně firmy, co donedávna dělaly přestavby.

    Předpokládám, že krom J.Vegra byli i další elektrifikátoři a nejspíš s ním budou i v jeho spolku - http://www.elektromobily-os.cz/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Tuhle jsem potkal někoho s Ionem, když jsem jel v Twizy – stáli jsme vedle sebe v zácpě. Říkal, že to dneska ujede 80.
    GOR
    GOR --- ---
    JIMIQ: Ano, tzv. teplarenska spirala smrti - klesne mi odber, fixni naklady zustanou, zvysim ceny, tim mi zase klesne odber atp. az do bankrotu nebo zakazu jineho vytapeni nez czt v uzemnim planu.


    DZODZO: O tom to ale vubec neni. Je to o tom, ze distribucni soustava ma gros nakladu fixnich, nezavislych na odberu. Takze v momente, kdy ti na casti maloodberu zacne klesat odber vlivem samovyroby a vynosy jsou zejmena variabilni, bud zenes ty variabilni ceny (dnes je to platba za distribuovane mnozstvi) nahoru - tim ale distribuci utahujes smycku, protoze cim dal vetsi casti odberatelu se bude vyplacet samovyroba. Takze se nejspis pujde cestou zvysovani fixnich plateb, ten efekt bude v dusledku podobny, ale nejspis nastane pozdeji, protoze pro efektivni investice bude potrebovat znacnou akumulaci.
    IMO to vsechno povede k tomu, ze rozvody NN budou v bidoucnosti ve vlastnictvi municipalit odberovych druzstev nebo obdobnych instituci.

    Omlouvam se za OT, uz to tu nebudu dal pitvat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hybridne fve naopak siet stabilizuju, skor si viem predstavit poplatok ak si necham nainstalovat wallbox na nabijanie auta... fve ziadne skokove odbery nemusia robit, ja ked zapnem vysavac alebo varnu kanvicu tak prvne idem z baterky ak je nabita
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Az jednou se zvednou natolik ze se vyplati i 500kWh baterka a odpojeni
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: A pocitej do budoucna s tim, ze jak se budou rozsirovat instalace FVE na odbernych mistech, ten tzv. poplatek za jistic poleti rapidne vzhuru.


    BOBASH: Jako jo, ale otazkou je, jestli bych Pazoutem dojel z Trotiny domu
    (slabejch 10 km)

    Mas pravdu, je to Leaf, ale mel jsem na mysli neco soudobejsiho, treba ten soucasnej (kterej logicky ted tech 200k asi stat nebude). Ale je pravda, ze kdyz z tech 24 kWh zbude tech 18, mohlo by to 100 km bezpecne ujet.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Stačí se podívat na Sauto. Nejlevnější Peugeot iOn je za 165 tisíc:

    Peugeot Ion Webasto - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/ion/18873600?goFrom=list

    Ten teda 100 kilometrů neujel pořádně ani novej.

    Nejlevnější Leaf je za 200:

    Nissan LEAF 24 kWh, Automat, Serv.kniha - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/18589752?goFrom=list

    Ten už po městě 120-130 ujet mohl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: ta dan sa pocita zo spotrebovaneho mnozstva z DS, takze napr. v cervenci som platil 0,93 Kc, ale teraz za rijen, ked uz svietilo slabsie nehoraznych 2,55 Kc! :D ovela horsi je poplatok za istic, tam platim 99 korun kazdy mesiac :(
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB:
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    mozna tu uz bylo, ale stoji za zkouknuti

    Revenge of the Electric Car Documentary
    http://www.youtube.com/watch?v=GXJnS9RgKsg
    KEB
    KEB --- ---
    Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...rce=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Já jen čekám, kdy uvalí daň na elektriku jako takovou...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    https://zpravy.aktualne.cz/...0cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

    občas jsou tam trošku nesmysly "prodalo se za třetí čtvrtletí" má bejt "za třičtvrtě roku se prodalo"
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: To je mi prave u zadele, protoze by se mi to hodilo na popojizdky v radu desitek km s navratem na zakladnu s tim, ze by mi nekrvacelo srdce, jak si kratkejma priskokama kurvim auto.
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: já spíš čekám kdy bude v 50k městě víc než pět nabíječek. Do té doby to nedává smysl ani kdyby byly pomalu zadarmo (vtip).
    GOR
    GOR --- ---
    Uz je mi z karavanu blivno :-)

    Ocekavate nekdo, ze az se na trhu v dostatecnem mnozstvi objevi ojete elektromobily typu VW ID.3-4, Enyaq, Kona Electric atp., ze to srazi cenu te predchozi generace jako Zoe, Citigoe, eUp... atp. k zajimavym hladinam 150-200k ve stavu, kdy to ujede jeste 100+ km?

    Myslite, ze po nejakem kritickem rozsireni se objevi nezavisli repasatori akumulatoru napr. lepsimi clanky nebo treba nezavisli druhovyrobci kompatibilnich elektromotoru (budou-li ty fabricke treba trpet konstrukcnimi vadami)?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Až budeš v důchodu, tak už elektrický karavany budou.

    V tuhle chvíli mě jediná průchozí varianta elektrickýho karavanu přijde Rivian/Hummer/F-150 a na tom karavanová boudička. To by fungovat mohlo.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PSYCHO: Taky Holandskej způsob je jediná možnost jak se můžou EVs v dohledný době rozšířit. Masivní zdanění, omezení rychlostí + všechny ty ostatní dobroty cos vypsal.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: 7-8 resp. 1-1,5 tis EUR rocne.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    FORTRESS: Hlavne tvl, platit dan za fosil tady nechces. Kolik to tak vazi? 3t?

    Tak to by bylo +/- €4000 za rok jen na silnicni dani. K tomu pak dane ve meste registrace, parkovani... no celkove si myslim, ze za fosil obytnak treba tady v Amstru das tak 7-8 tis. EUR na danich. Za EV tak 1000-1500. To uz je slusnej rozdil, ne?
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    V Holandsku uz maj ty ceny nastaveny tak ze EV karavan urcite vyjde na ty stejny penize jako fosilni. Moje auto je tam 3x drazsi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Wow. Takže tady je zas 100+ příspěvků protože SHEFIK napsal, že se těší na elektrický obytňáky a BOBASH si nemohl odpustit další demnostraci svýho chytroprdství na téma, že v dnešní době se elektrické obytňáky nevyplatí a proto se na ně nemůže těšit (nikdy!), chápu to správně? :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: no to se prave pletes. v holandsku to maj duchodci jako pohyblivou chatu mezi kempama a vzhledem k jejich platum si muzou dovolit i priplatit.

    kdyz mluvim za sebe, tak pro me to je treba zakladna na kiting, kdy nechci lizt z 15*C vody a neoprenu a prevlikat se na vetru a pak hura do stanu. ted s detma to ma jeste jinej rozmer - jako zakladna pro ne, kdyz ja nebo zena budem jezdit, protoze je nemuzes nechat vymrznout..

    a samozrejme na ev karavan nemam ;) ale nejpozdejc do duchodu bych si z druhy ruky rad nejakej poridil
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: 4kw přímotop už je solidní sauna. Trouby maj tak 3. Pokud si tohle protopil, tak byl karavan stavěnej pro podstatně teplejší podnebí.
    Ad sólary 1kwp je zhruba 6,5m2. Netuším, o jak velkejch karavanech je zrovna řeč, střední se pohybují někde kolem 6x2.5m, takže nějaký 2,5kwp. To vygeneruje v létě 12 kWh denně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jo, ale naprostá většina karavanistů chce mít ten POCIT svobody. Karavan co ujede 200 kilometrů a musí nabíjet je bude srát.

    Většina normálních lidí není ochotná si koupit elektrický ani auto, a u karavanu tahle vlastnost vadí ještě víc.

    Navíc je tam hlavní argument to, že karavany obvykle najezdí za rok hrozně málo, nestihnou se vyplatit.

    EV obecně dává smysl tím víc, čím víc jezdíš, čím kratší trasy jezdíš a čím víc se pohybuješ v hustě zalidněný oblasti (infrastruktura). Takže z dodávek dává smysl eCrafter pro DPD a poštu, ale už nedává smysl pro kohokoliv kdo nejezdí po jednom městě, a karavan dává smysl pro pár elektronadšenců, nebo možná pro nějakej další vysoce specifickej typ použití.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: ja myslim, ze se s tebou nikdo nehada, ze to bude (alespon ze zacatku) drazsi, ale karavanistum fakt myslim nerozumis. ty, o kterych mluvis samozrejme jsou, ale pak mas jiny typy, vcetne duchodcu, novozelandskejch, islandskyho typu, holandskyho typu, sportovniho typu apod. kazdej z nich ma trochu jiny potreby, naroky a ocekavani. nejde vzdycky jen o maraton do chorvatskyho kempu - btw jet tam s karavanem v sezone je asi to nejhorsi co karavanista muze udelat :D

    jinak argumentovat nezavislejma zdrojema u dieselu taky muzeme prevratit. budes mit ev obytnak a v nem porad na topeni plyn. nebo to muze bejt ev ve smyslu vodikovejch palivovejch clanku a kdyz nejsi pichlej v siti, nebo dojezd baterky, tak prepnes. atd.

    jasne, trochu to pak ztraci ev nadech, ale lepsi nez se porad bavit o nafte .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam