• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no pokial by jazdili vacsinu casu zo zasuvky tak jo ale inak 50g je ekvivalent 2,1l benzinu co si u tych velkych SUV neviem predstavit

    https://theicct.org/sites/default/files/info-tools/One%20table%20to%20rule%20them%20all%20v1.pdf
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Zrovna ve městě, pokud se nabíjí, mají teoretickou šanci těch 50 g mít.

    Pokud se nenabíjí a nebo mimo město není reálných ani těch 120, který se píšou v tom článku. Jak už jsem tu psal, Volvo V60 T8 (udávaná spotřeba 1,6 l/100 km, udávaný CO2 36 g/km) mi reálně po většinu doby testu žralo cca o 0,5 - 1,0 l/100 km míň než můj Jaguar XJ8 z roku 2000 (3.2 V8, neturbo, nehybrid), tzn. při slušným zacházení cca 7 litrů mimo město, 10 litrů na dálnici, snad jen ve městě to bylo o něco lepší, tam má Jag tak 14 a to Volvo mělo tuším zase něco kolem 7.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Nebylo to pro všechny, bylo to zastropovaný výkonem. Proto to taky soud zrušil, protože to omezení nemělo žádný opodstatnění.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: to asi este chvilu potrva nez zohladnia to ze tie pluginy v skutocnosti za tych 50g CO2 nejazdia

    caret-down
    https://www.bbc.com/news/science-environment-54170207
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: oni uz to jednou (loni) skrouhli, bylo to pro vsechny hybridy, dnes projdou uz pluginy, co maji v TP emise do 50g CO2 na km
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jo, s rozšířením Superbů a Octavií v hybridu tipuju, že tohle skončí do dvou nebo tří let a zůstane to jen pro čistý elektromobily.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DAN_F: achso, tyhle pošmela nesleduju, ale koukám, že zvládli slušně zdražit... ono je to jedno, až těch aut bude víc než pět a půl, tak tyhle úlevy zkrouhnou.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    OMNIHASH: To záleží, jak moc seš člověk, co chce jezdit autem po Praze. Nejde o ten poplatek za parkování v tvojí městské části, ale o to, že s auty, která mají emise nižší než X, můžeš v tuhcle chvíli jezdit a parkovat po celé Praze zdarma a neřešíš zóny. Tudíž, když například bydlíš na Praze 6 a kancl máš na Praze 2, kde vyjde parkování na ulici i na 80 Kč/hod., máš těch 100k zpátky za 156 pracovních dní :) (v reálu nejspíš dřív, protože tam budeš v důsledku stát dýl, než 8 hodin denně a pokud seš člověk, co chce jezdit autem po Praze, tak nebudeš tenhle benefit využívat jen k cestám do práce)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: jako že si koupím auto o 100k dražší, abych ušetřil litr za parkování ročně?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jo, bude spousta hybridů, který si koupěj Pražáci kvůli EL značkám a nikdy je nenabijou...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    budou ojetiny pro cr .)

    18% Plugin Vehicle Share in Germany in October — Record Month!
    https://cleantechnica.com/2020/11/22/18-plugin-vehicle-share-in-germany-in-october-record-month/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla Dojo Supercomputer Explained — How To Make Full Self-Driving AI
    https://cleantechnica.com/...21/tesla-dojo-supercomputer-explained-how-to-make-full-self-driving-ai/
    KEB
    KEB --- ---
    Nejvíce elektromobilů je v Praze, plynových aut v Moravskoslezském kraji | Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
    https://www.cdv.cz/tisk/nejvice-elektromobilu-je-v-praze-plynovych-aut-v-moravskoslezskem-kraji/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tady neco k bezpecnosti Tesly :D

    Stoned Driver Crashed Tesla Model 3 At 100+ MPH Sending Battery Cells Flying
    https://insideevs.com/news/455369/stoned-driver-tesla-model-3-crash-oregon/amp/

    How on earth did the driver get out of this wreck alive and he managed to flee the scene before police got there? Dylan Milota was driving his Tesla Model 3 very quickly in his hometown of Corvallis, Oregon (apparently doing over 100 mph/161 km/h), when he crashed into a couple of trees which he knocked down, sheered utility pole and also smashed into a telephone junction box.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A pak ze sa to neda a aha, tento prodluzkou nabija fosila

    https://imgur.com/a/MC2tXD6
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GM teda zacna taky vyrabet EV.. za 5 let .)

    GM Sets Sites On Overtaking Tesla With $27 Billion Push For EV Market Dominance
    https://www.forbes.com/...taking-tesla-with-27-billion-push-for-ev-market-dominance/?sh=64b0c4820989
    KEB
    KEB --- ---
    Data z vraku detailně ukázala, jak došlo k nehodě. Před černými skříňkami se neschováte - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...tailne-ukazala-jak-doslo-k-nehode-pred-cernymi-skrinkami-se-neschovate/

    Nehoda Tesly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: myslim ze to tych bad boys vyjde stale levnejsie nez platit nasledne pokuticky za nedodrzanie limitov
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MINER: dela to 7% trzeb aktualne

    sice to moralne vypada jako cheatovani, nicmene je to jeden z nejlepsich mechanismu, jak nastartovat transition na trhu

    automobilky, ktery jdou do jejvetsiho rizika a vpodstate tahnou inovace, naklady na infrastrukturu a resi komplilace (legal, cost, atd), ktery ostatni nemusej to ma alespon castecne kompenzovany

    kdezto ty bad guys, co porad ublizujou klimatu jsou sankcionovany o tolik, o kolik se nebyli schopny pohnout kupredu

    Share by facebook
    https://www.cnbc.com/.../07/23/teslas-sale-of-environmental-credits-help-drive-to-profitability.html
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Bez toho by byli stále ve ztrátě. Minimálně donedávna. Docela rostou, takže je možné, že už to neplatí nebo brzy přestane platit, ale nedávno se do plusu dostali jen díky tomu.

    Jestli to někdo sleduje, nechť doplní, jaký je trend.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO:
    MINER: já to myslel spíš tak jestli je pravda že bez těch x milionů by to účetnictví nebylo nic moc.

    Jak už jsem psal níž podle mě je to od automobilek střelba do vlastních nohou. Rvát konkurenci prachy za nic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam