• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO:
    MINER: já to myslel spíš tak jestli je pravda že bez těch x milionů by to účetnictví nebylo nic moc.

    Jak už jsem psal níž podle mě je to od automobilek střelba do vlastních nohou. Rvát konkurenci prachy za nic.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Mně to nepřijde pokrytectví. Nejsou prachy nedělat emise, tak dinosauři financují štiky, co jsou schopny to změnit. Jaká je jiná cesta, jak to udělat, aniž by to musely financovat státy z daní, což asi nikdo nechceme?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jj predavaju emisne kredity zaostalym automobilkam, ktore sa nestihaju prisposobit dobe a stavu klimatu
    KEB
    KEB --- ---
    Pokrytecká elektromobilita. Tesla vydělává na prodeji „odpustků“ | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/pokrytecka-elektromobilita-tesla-vydelava-na-prodeji-odpustku

    Dotaz na tesla Fany, je to pravda?
    KEB
    KEB --- ---
    Rozvodná síť je na nástup elektromobility připravena. Bude to ale stát miliardy | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tesla tvrdí, že jo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jasně, ale jednak to furt není "garage industry", ale docela velká firma. Druhak budou mít prostě automobilky výhodu toho, že budou mít snazší přístup (dealerská síť, auta na protiúčty a tak).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To je až z pozdějších let, kdy se přeorientoval na přezbrojování... z NiCd na Li-ion

    Tehdy to dělali asi jen on a EVC Group.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a vymenit mrtve moduly na 9 rokov starom leafe tiez nie je ziadna raketova veda, myslim ze u tesly to takto jednoducho nepojde

    Electric Car Battery - Dead After 3 Years, Right??
    https://www.youtube.com/watch?v=Ws9Y1be8N-U
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: no tak dle tohodle clanku to tak uplne neni, pac tohle sdruzeni/firma bude vybirat od vsech co budou chtit a dal bud repasovat nebo recyklovat
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uz to tu sice bolo, ale ak niekto nevidel, tak si moze pozret ako sa uz teraz komercne recykluju baterky

    Can electric vehicle batteries be recycled? | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já jsem neřekl, že něco nejde. Jen že to asi zezačátku nebude úplně garage industry.

    Automobilky mají recyklaci vyřešenou, ale obvykle ne způsobem že týpek sedí ve stodole a kutí baterky.

    Je možný, že časem týpci co seděj ve stodole a dávaj z pěti špatnejch baterek z vyřazenejch EV jednu dobrou, budou existovat. Ale to bude trvat, protože dost dlouho půjdou všechny vyřazený EV spíš zpátky k dealerům.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tady zas k tematu ze neco nejde :)) ...chjo

    Sběr a recyklace li-ion baterií v Česku se zjednoduší | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/sber-recyklace-li-ion-baterii-v-cesku-se-zjednodusi

    ECOBAT se pro Českou republiku stala partnerem evropského sdružení Reneos, které pro své klienty zajišťuje v 19 evropských zemích sběr, opakované použití a recyklaci lithium-iontových baterií.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já teda na jeho stránkách nevidím nic o tom, že by něco přestavěl. Na tý fotce od baráku má hejno elektrickejch Peugeotů 106, který se vyráběly továrně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak stačí si vzpomenout na Rich rebuilds, kde se rozborka Teslí baterky konala s relativně nízkým tech-levelem, takže minimálně ta stávající zjevně rozebratelná je a pak už je to jen o výměně jednotlivých článků...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Vegr předělává auta na elektriku od devadesátých let, nejdřív v porevolučním nadšení elektrifikoval favority, později přešel ma vozy koncernu PSA...

    Nejlepší EV před Teslou byly právě přestavby od něj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ona je jedna věc mít kvalifikaci na to, říznout do baterky, druhá věc je mít zázemí na to, bejt schopnej ty baterky repasovat. A taky bude rozdíl na jaký úrovni.

    Poskládat z modulů (takovejch těch velkejch kusů co jich tam je třeba 4-6) dobrou baterku asi bude relativně ok, skládat doma ze stovek jednotlivejch článků ty moduly už nevím.

    To by musel říct někdo kdo s tím někdy pracoval, třeba MIRA9, ale ten už sem asi moc nechodí.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak když to ti lidi budou umět tak jako vedlejsak dobrý ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Lehká nadsázka. Ale spíš to bude bližší fabrice v Číně než týpkovi ve stodole.

    Dost možná taky bude rozdíl v tom, na jaký úrovni to budou repasovat, jestli třeba jen poskládat z dobrejch modulů novou baterku, nebo měnit jednotlivý články. Je pravda, že třeba u VW by každej dealer měl mít do asi roku od teď člověka, co umí dělat s baterkama, a minimálně v Praze budou mít lidi co umí rozebírat živou baterku na prvočinitele.

    Takže možná by se i nějakej "garage industry" mohl zrodit.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Zas proc hned stodola vs. Cina? Velky fabriky na clanky jsou i v Evrope, proc by nekdo, kdo ma zkusenosti, nemohl ty clanky brat a baterie repasovat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam