• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Bez toho by byli stále ve ztrátě. Minimálně donedávna. Docela rostou, takže je možné, že už to neplatí nebo brzy přestane platit, ale nedávno se do plusu dostali jen díky tomu.

    Jestli to někdo sleduje, nechť doplní, jaký je trend.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO:
    MINER: já to myslel spíš tak jestli je pravda že bez těch x milionů by to účetnictví nebylo nic moc.

    Jak už jsem psal níž podle mě je to od automobilek střelba do vlastních nohou. Rvát konkurenci prachy za nic.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: Mně to nepřijde pokrytectví. Nejsou prachy nedělat emise, tak dinosauři financují štiky, co jsou schopny to změnit. Jaká je jiná cesta, jak to udělat, aniž by to musely financovat státy z daní, což asi nikdo nechceme?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: jj predavaju emisne kredity zaostalym automobilkam, ktore sa nestihaju prisposobit dobe a stavu klimatu
    KEB
    KEB --- ---
    Pokrytecká elektromobilita. Tesla vydělává na prodeji „odpustků“ | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/pokrytecka-elektromobilita-tesla-vydelava-na-prodeji-odpustku

    Dotaz na tesla Fany, je to pravda?
    KEB
    KEB --- ---
    Rozvodná síť je na nástup elektromobility připravena. Bude to ale stát miliardy | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tesla tvrdí, že jo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jasně, ale jednak to furt není "garage industry", ale docela velká firma. Druhak budou mít prostě automobilky výhodu toho, že budou mít snazší přístup (dealerská síť, auta na protiúčty a tak).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To je až z pozdějších let, kdy se přeorientoval na přezbrojování... z NiCd na Li-ion

    Tehdy to dělali asi jen on a EVC Group.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a vymenit mrtve moduly na 9 rokov starom leafe tiez nie je ziadna raketova veda, myslim ze u tesly to takto jednoducho nepojde

    Electric Car Battery - Dead After 3 Years, Right??
    https://www.youtube.com/watch?v=Ws9Y1be8N-U
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: no tak dle tohodle clanku to tak uplne neni, pac tohle sdruzeni/firma bude vybirat od vsech co budou chtit a dal bud repasovat nebo recyklovat
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uz to tu sice bolo, ale ak niekto nevidel, tak si moze pozret ako sa uz teraz komercne recykluju baterky

    Can electric vehicle batteries be recycled? | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já jsem neřekl, že něco nejde. Jen že to asi zezačátku nebude úplně garage industry.

    Automobilky mají recyklaci vyřešenou, ale obvykle ne způsobem že týpek sedí ve stodole a kutí baterky.

    Je možný, že časem týpci co seděj ve stodole a dávaj z pěti špatnejch baterek z vyřazenejch EV jednu dobrou, budou existovat. Ale to bude trvat, protože dost dlouho půjdou všechny vyřazený EV spíš zpátky k dealerům.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tady zas k tematu ze neco nejde :)) ...chjo

    Sběr a recyklace li-ion baterií v Česku se zjednoduší | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/sber-recyklace-li-ion-baterii-v-cesku-se-zjednodusi

    ECOBAT se pro Českou republiku stala partnerem evropského sdružení Reneos, které pro své klienty zajišťuje v 19 evropských zemích sběr, opakované použití a recyklaci lithium-iontových baterií.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já teda na jeho stránkách nevidím nic o tom, že by něco přestavěl. Na tý fotce od baráku má hejno elektrickejch Peugeotů 106, který se vyráběly továrně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak stačí si vzpomenout na Rich rebuilds, kde se rozborka Teslí baterky konala s relativně nízkým tech-levelem, takže minimálně ta stávající zjevně rozebratelná je a pak už je to jen o výměně jednotlivých článků...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Vegr předělává auta na elektriku od devadesátých let, nejdřív v porevolučním nadšení elektrifikoval favority, později přešel ma vozy koncernu PSA...

    Nejlepší EV před Teslou byly právě přestavby od něj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ona je jedna věc mít kvalifikaci na to, říznout do baterky, druhá věc je mít zázemí na to, bejt schopnej ty baterky repasovat. A taky bude rozdíl na jaký úrovni.

    Poskládat z modulů (takovejch těch velkejch kusů co jich tam je třeba 4-6) dobrou baterku asi bude relativně ok, skládat doma ze stovek jednotlivejch článků ty moduly už nevím.

    To by musel říct někdo kdo s tím někdy pracoval, třeba MIRA9, ale ten už sem asi moc nechodí.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak když to ti lidi budou umět tak jako vedlejsak dobrý ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Lehká nadsázka. Ale spíš to bude bližší fabrice v Číně než týpkovi ve stodole.

    Dost možná taky bude rozdíl v tom, na jaký úrovni to budou repasovat, jestli třeba jen poskládat z dobrejch modulů novou baterku, nebo měnit jednotlivý články. Je pravda, že třeba u VW by každej dealer měl mít do asi roku od teď člověka, co umí dělat s baterkama, a minimálně v Praze budou mít lidi co umí rozebírat živou baterku na prvočinitele.

    Takže možná by se i nějakej "garage industry" mohl zrodit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam