• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: zatial co v norsku uz pomaly nahradzaju stojany na tekute dinosaury nabijackami :D

    https://twitter.com/Model3Owners/status/1335895805300011008
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jeste ze to nebyl elektromobil

    Řidiči na Pardubicku vzplálo za jízdy auto - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/ridici-na-pardubicku-vzplalo-za-jizdy-auto-40344547
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA: vzhledem k tomu, ze je k tomu na internetu velmi malo informaci a diskuzi, rozhodl jsem se napsat o tematu knihu
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: Nejsem si jistý, jestli ho mají lidé rádi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Slyšel jsem, že je to levnější řešení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Omlouvám se na nezvyklou otázku v tomto auditku: Co si myslíte o náhradě tlačítek v autě pomocí dotykového displeje?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    MINER: Audi psaci plosku uz ma.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Auditko TLAČÍTKA, aneb co jste nechtěli vědět
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    vic k tem tlacitkum, jeste vic!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je pravda, že blinkry by zrovna BMW mohlo mít klidně ve třetím podmenu touchscreenu.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: BMW se hlavně kupuje kvůli tomu, aby člověk nemusel používat blinkry:DD
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U Audi se to jmenuje MMI. Nevím, jestli to nový má už taky psací plošku, dlouho jsem v novým Audi nejel. Dtto Mercedesí COMAND. Alfa Romeo (potažmo Chrysler) má taky vlastní verzi. Lexus má taky něco podobnýho. Víceméně jediný "luxusní" značky, který nic takovýho nemají jsou:

    - Cadillac (bůhvíproč)
    - Jaguar, Volvo který na to prostě nemají prachy. Jaguar měl v minulý generaci touchscreen, kterej bych byl býval vyměnil za ten z Fabie. Volvo má systém, kterej v principu není úplně shit, ale v reálu bych radši ten ze Škodovky a BMW bych si proti Volvu koupil klidně jen kvůli infotainmentu.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Android Auto nebo Apple CarPlay.
    JYRKA: já destinaci zadávám ještě cestou do auta. V autě stačí, že se to jen zobrazí na displeji už rozjetý. Hlasové ovládání používám jen když chci cestou přidat zastávku na pumpě nebo restauraci nebo zobrazit preview cesty.

    Ten iDrive ale znovu musim ocenit, jak je super user-experience. V kombinaci s touch je to nejlepší řešení. Třeba pro výběr hudby lepší než touch. Zrovna s mezinárodními názvy kapel/alb má hlasové ovládání velké problémy.

    Audi měl něco podobného jako iDrive, ale bohužel bez psací plošky. Nevim, jak to maj nový.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: No a to jsou právě takový ty věci, co si lidi říkaj, že by je nikdy nedělali, kdyby řídili.

    A potom typickej majitel toho BMW cestou na schůzku pije kafe, svačí a snaží se tomu autu vysvětlit kam chce jet :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Abys měl Google mapy, musel bys k tomu připojit telefon přes nějakej SmartLink nebo něco. U tovární navigace je hlasový ovládání obvykle více či méně na píču. Zrovna u Škodovek vám to docela funguje, ale třeba takový BMW, pokud máš nastavenou češtinu, vůbec hlasový ovládání neumí.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Do Prahy to mam asi 800km vzdusnou carou z ruky. Stejne mi ale zadavat cokoli za jizdy prijde jako picovina. Ja mam problem s tim zadavat veci so infotainmentu za jizdy jako shotgun, natoz pak ridic.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    No a proto mas v aute google mapy, zmacknes tlacitko na dotykovem displeji, reknes kam chces jet a jedes.
    Zadavat adresu tlacitky je takovy Ok, boomer :)
    Mapy googlu v tomhle funguji skvele
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: A to, co jsem popsal níž, je taky jeden z důvodů, proč BMW, který stojí o půlku víc než Škodovka, má iDrive, stejně jako ostatní drahý auta, kdežto ty levnější mají jen touchscreeny.

    Oni totiž lidi co kupujou drahý auta nejsou překvapivě úplný dementi a nepřiplácejí si za horší řešení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Vymluvím.

    Jestli jsi z Prahy, tak ti to vymluvím v praxi, zejtra si vyzvedávám BMW Z4. A teoreticky bych ještě zejtra nemusel vracet Škodu Karoq. Můžu ti názorně ukázat, proč třeba zadávání cíle do navigace je v tom Karoqu (touchscreen) za jízdy výrazně náročnější a nebezpečnější než u BMW s iDrive.

    Jde o to, že u iDrive (nebo MMI nebo COMAND) mám ruku pořád na jednom místě, navíc tam, kde bych jí měl přirozeně. Tou rukou kroutím kolečkem/šoupu kolečkem/mačkám tlačítka a ovládám tím věci na displeji, kterej je sice dál ode mě, ale perfektně v mým zorným poli. Takže neměním pozici za volantem, nemusím koordinovat pohyb ruky a nesklopím pohled moc hluboko, takže líp zvládám sledovat silnici.

    I třeba vyhledávání jména nebo cíle textově je jednodušší už když kroutím kolečkem v seznamu písmenek, a to by byla stará verze iDrive. Ta aktuální má nahoře plošku, kam prstem píšu písmena.

    Ve srovnání s tím full-touchscreen řešení Škoda (mimochodem, jedno z nejlepších na trhu):
    1) Musím se natáhnout k displeji.
    2) Musím koordinovat pohyb prstu abych klikal na tlačítka/vyťukával název něčeho.
    3) Ten displej je výrazně níž, mimo zorný pole – nejde totiž udělat aby se na něj dalo zároveň dosáhnout i byl v zorným poli.

    Ve výsledku se na celou operaci musím soustředit výrazně víc a udělat to za jízdy je výrazně náročnější.

    (jo a to BMW umí taky všechno na touchscreen, jen tě nenapadne to dělat)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: jsem to za druhy nacpal do toho prvniho... :-/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam