• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Europe November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/europe-november-2020.html

    BEV 83 512, 8%
    PHEV 82 743, 8%

    YTD (leden až listopad) BEV 5,4%, PHEV 4,8%
    celkem 1 085 379

    pro porovnání Čína měla YTD 1 043 326, BEV 4,7% a PHEV 1,2%

    loni měla touhle dobou Evropa 486 287, 2,1% BEV a 1,2% PHEV
    Čína loni 1 041 237, 4,3% BEV a 1,1% PHEV
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz i elektricky rolby

    Prinoth Introduces Electric And Hydrogen Snow Groomers
    https://insideevs.com/news/461835/prinoth-electric-hydrogen-snow-groomers/
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Jandovo recenze na autoforu i s videem bylo naopak to nejlepší co na internetu bylo ;) Škoda že už se asi věnuje něčemu jinému.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já furt nevím, proč mě máš zafixovanýho jako nějakýho EV-hatera. Já jsem naopak dost EV-optimista, akorát když tady vidím některý od reality odtržený bláboly, tak můžu vypadat jako hater.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ono to tak vychází i proto, že se nezapočítávají nĕkteré dopady externalit z provozu - ICEV prostě vypouští celkově mnohem víc bordelu a to tak, že zpravidla v obydlených oblastech, tedy přímo lidem pod nos, což nevyhnutelně zvyšuje rizika kardiovaskulárních chorob a poškození plic...

    Zatímco i ta uhelná elektrárna toho bordelu vypustí mnohem méně a zpravidla daleko od lidí, cíleně v prostředí s vysokou čistící schopností...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: nechce se mi verit svym ocim :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: takový je plán EU na dekarbonizaci, jak to bude nebo nebude se ukáže
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ale důležitý je, že vychází nejlíp TEĎ. Na konci životního cyklu dnes zakoupenýho auta už bude nejspíš v celý Evropě vycházet líp EV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak že CNG vychází v řadě ohledů nejlíp jsem tu psal mnohokrát, a je to přesně kvůli tomu, plus fakt, že CNG prostě produkuje míň CO2, protože je v něm málo uhlíku (je to tuším CH5 nebo co).
    KEB
    KEB --- ---
    Jestli na tom článku vychází nejlíp CNG, tak to bylo před časem i na autobibli a vycházelo to z toho že auto na CNG je auto takřka stejný jako jiný čili výrobně dokonale zmáknuty a emusne o cca 25% čistější zatímco bev pokud jezdí na El z uhlí tak to moc nevychází

    Zkusím to dohledat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Podle mě je dílem zastydlej nasranej petrolhead, kterej dělá pro Autoforum, kde ani nemůže využít největších výhod motoristický novinařiny, totiž ježdění s novýma autama, protože Autoforum testy nedělá a nikdo jim auta nepůjčuje. Takže dští síru na elektromobilitu, autonomii a EU.

    Dílem je to redakční politika, dělají to tam všichni. A ta redakční politika je nějakej mix mezi:

    1) Autoforum nabízí to, co se prodává. Obchodujou s nasraností lidí, nadávat na EU přináší kliky. Autoforum patří mezi největší český weby o autech z dobrýho důvodu, jsou to totiž mistři v tom, jak sbírat kliky – ještě když dělali testy, tak vždycky jeli systémem kterej jim umožnil generovat nejvíc kliků. Tedy pochválíme Škodovku, to si každej rád přečte, a pak si vybereme něco, co všichni chválí, ale my do toho kopnem. Třeba Tesla nebo mezi novináři populární Mazda. Tím vytvoříme zdání objektivity a toho, že my říkáme tu pravdu a ostatní ne, protože ostatní se shodujou.

    2) Vzhledem k zaměření jejich psaní mám velmi silný podezření, že Autoforum je do větší či menší míry dezinfo web ražení Sputniku nebo Aeronetu, v nejlepším případě je to ekvivalent Parlamentních listů.

    Už dlouho si říkám, že Autoforum může bejt jeden z nejúspěšnějších webů tohohle typu, protože typický bojovníci proti dezinfu jsou obvykle sluníčkáři co se o auta nezajímají, takže to nečtou, a zároveň obrovská část cílovky anti-EU, anti-eko, anti-multikulti, anti-kavárna propagandy naopak více či méně autaři jsou a Autoforum je velmi efektivní třeba ve vytváření odporu proti EU, protože ta běžnýho Čecha nejvíc nasere tím, že kvůli ní nemůže mít v autě třílitrovej šestiválec, i když by si ho v reálu stejně nekoupil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Fakt by mě zajímalo, co ho k tomu vede.
    Nemyslím si, že je elektromobilita v současnosti dokonalá, ale zas za každou cenu překrucovat, co už chce jasnou motivaci.
    Stejně jako tu, že vytrvale porovnávají ceny Škodovky na českém trhu s cemni aut na trhu čínském. A už neuvedou, že když sem něco dovezou číňani, tak cena jakýmsi zázrakem vzroste na evropskou úroveň.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Je to Autoforum a Prokopec. On Petr sice nikdy nebyl moc chytrej kluk, ale co se docela naučil je otočit naprosto cokoliv, aby elektromobilita vypadala blbě...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tam je zajímavá jedna věc: Zdroj ADAC, který uvádí, není aktivní link. U jiných článků (například nejošklivější auto), ten link aktivní je.
    Našel jsem si další článek o elektroautech: https://www.autoforum.cz/...ji-vic-pevnych-castic-nez-konvencni-auta-varuje-oecd-situaci-jen-zhorsi/
    A hádej, jestli je link funkční, aby se daly tvrzení ověřit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FLEXXO: Je to Autoforum, takže ani neotvírám a předpokládám, že elektromobil se nevyplatí nikdy? :)
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    Němci srovnali auta na diesel, benzin, plyn a elektřinu a řekli, kdy se skutečně vyplatí | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...op_req_id=waOOUdOfIf5-202012281701&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    chybi mi diskuze o tlacitkach. tak aspon mezitim neco z ciny

    Record Electric Vehicle Sales in China
    https://cleantechnica.com/2020/12/27/record-electric-vehicle-sales-in-china/

    While the overall Chinese auto market is slowly picking up (+12% year over year in November), plugin vehicles are already on the fast lane, growing by 138% year over year (YoY) to a record 198,000 units.

    This time, plugin hybrids (PHEVs) grew faster than full electrics (BEVs) — +164% versus +134%. Despite this uptick from plugin hybrids, however, BEVs still own 80% of the plugin vehicle (PEV) market.

    With December set to create yet another record score, expect the year’s final PEV share to end north of the 6% mark. But this is only the beginning, as next year we should see a few months of two-digit market share, preparing for disruption to finally set in by 2022 … in the largest automotive market in the world.
    And once we get to that point, then it’s game over for ICE (internal combustion engines).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Germany: 1,000 McDonald’s Restaurants To Get EWE Go Charging Points
    https://insideevs.com/news/461574/germany-1000-mcdonald-restaurants-ewe-go-charging/

    Rikal nekdo ‘budovat infrastrukturu’?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: China November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/china-november-2020.html?m=1

    7,2% BEV
    1,4% PHEV
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: k autobusu i zde

    Česko chystá kvóty na ekovozidla pro stát. Elektrobusy budou povinné - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-autobus.A201222_213338_automoto_fdv

    Zdá se, že busy jedou na plný plyn, doslova
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam