• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: CNG je metan, tedy CH4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak že CNG vychází v řadě ohledů nejlíp jsem tu psal mnohokrát, a je to přesně kvůli tomu, plus fakt, že CNG prostě produkuje míň CO2, protože je v něm málo uhlíku (je to tuším CH5 nebo co).
    KEB
    KEB --- ---
    Jestli na tom článku vychází nejlíp CNG, tak to bylo před časem i na autobibli a vycházelo to z toho že auto na CNG je auto takřka stejný jako jiný čili výrobně dokonale zmáknuty a emusne o cca 25% čistější zatímco bev pokud jezdí na El z uhlí tak to moc nevychází

    Zkusím to dohledat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Podle mě je dílem zastydlej nasranej petrolhead, kterej dělá pro Autoforum, kde ani nemůže využít největších výhod motoristický novinařiny, totiž ježdění s novýma autama, protože Autoforum testy nedělá a nikdo jim auta nepůjčuje. Takže dští síru na elektromobilitu, autonomii a EU.

    Dílem je to redakční politika, dělají to tam všichni. A ta redakční politika je nějakej mix mezi:

    1) Autoforum nabízí to, co se prodává. Obchodujou s nasraností lidí, nadávat na EU přináší kliky. Autoforum patří mezi největší český weby o autech z dobrýho důvodu, jsou to totiž mistři v tom, jak sbírat kliky – ještě když dělali testy, tak vždycky jeli systémem kterej jim umožnil generovat nejvíc kliků. Tedy pochválíme Škodovku, to si každej rád přečte, a pak si vybereme něco, co všichni chválí, ale my do toho kopnem. Třeba Tesla nebo mezi novináři populární Mazda. Tím vytvoříme zdání objektivity a toho, že my říkáme tu pravdu a ostatní ne, protože ostatní se shodujou.

    2) Vzhledem k zaměření jejich psaní mám velmi silný podezření, že Autoforum je do větší či menší míry dezinfo web ražení Sputniku nebo Aeronetu, v nejlepším případě je to ekvivalent Parlamentních listů.

    Už dlouho si říkám, že Autoforum může bejt jeden z nejúspěšnějších webů tohohle typu, protože typický bojovníci proti dezinfu jsou obvykle sluníčkáři co se o auta nezajímají, takže to nečtou, a zároveň obrovská část cílovky anti-EU, anti-eko, anti-multikulti, anti-kavárna propagandy naopak více či méně autaři jsou a Autoforum je velmi efektivní třeba ve vytváření odporu proti EU, protože ta běžnýho Čecha nejvíc nasere tím, že kvůli ní nemůže mít v autě třílitrovej šestiválec, i když by si ho v reálu stejně nekoupil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Fakt by mě zajímalo, co ho k tomu vede.
    Nemyslím si, že je elektromobilita v současnosti dokonalá, ale zas za každou cenu překrucovat, co už chce jasnou motivaci.
    Stejně jako tu, že vytrvale porovnávají ceny Škodovky na českém trhu s cemni aut na trhu čínském. A už neuvedou, že když sem něco dovezou číňani, tak cena jakýmsi zázrakem vzroste na evropskou úroveň.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Je to Autoforum a Prokopec. On Petr sice nikdy nebyl moc chytrej kluk, ale co se docela naučil je otočit naprosto cokoliv, aby elektromobilita vypadala blbě...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tam je zajímavá jedna věc: Zdroj ADAC, který uvádí, není aktivní link. U jiných článků (například nejošklivější auto), ten link aktivní je.
    Našel jsem si další článek o elektroautech: https://www.autoforum.cz/...ji-vic-pevnych-castic-nez-konvencni-auta-varuje-oecd-situaci-jen-zhorsi/
    A hádej, jestli je link funkční, aby se daly tvrzení ověřit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FLEXXO: Je to Autoforum, takže ani neotvírám a předpokládám, že elektromobil se nevyplatí nikdy? :)
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    Němci srovnali auta na diesel, benzin, plyn a elektřinu a řekli, kdy se skutečně vyplatí | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...op_req_id=waOOUdOfIf5-202012281701&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    chybi mi diskuze o tlacitkach. tak aspon mezitim neco z ciny

    Record Electric Vehicle Sales in China
    https://cleantechnica.com/2020/12/27/record-electric-vehicle-sales-in-china/

    While the overall Chinese auto market is slowly picking up (+12% year over year in November), plugin vehicles are already on the fast lane, growing by 138% year over year (YoY) to a record 198,000 units.

    This time, plugin hybrids (PHEVs) grew faster than full electrics (BEVs) — +164% versus +134%. Despite this uptick from plugin hybrids, however, BEVs still own 80% of the plugin vehicle (PEV) market.

    With December set to create yet another record score, expect the year’s final PEV share to end north of the 6% mark. But this is only the beginning, as next year we should see a few months of two-digit market share, preparing for disruption to finally set in by 2022 … in the largest automotive market in the world.
    And once we get to that point, then it’s game over for ICE (internal combustion engines).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Germany: 1,000 McDonald’s Restaurants To Get EWE Go Charging Points
    https://insideevs.com/news/461574/germany-1000-mcdonald-restaurants-ewe-go-charging/

    Rikal nekdo ‘budovat infrastrukturu’?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: China November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/china-november-2020.html?m=1

    7,2% BEV
    1,4% PHEV
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: k autobusu i zde

    Česko chystá kvóty na ekovozidla pro stát. Elektrobusy budou povinné - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-autobus.A201222_213338_automoto_fdv

    Zdá se, že busy jedou na plný plyn, doslova
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: no jestli si protiřečim a nemám pravdu já ale ty, jak potom vysvětlíš svoji potřebu dávat děcka na soukromou školu a existenci vyloučených lokalit? Když to tedy není o penězích?

    Ale to už jsme zatraceně mimo téma klubu, takže Holanďani jedou

    Čínská invaze do Evropy začíná: 246 elektrobusů v Nizozemsku | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/cinska-invaze-do-evropy-zacina-246-elektrobusu-v-nizozemsku

    A mezitím u nás zase jenom fosil... :-D

    Dalších šest autobusů Scania Citywide na CNG pro ČSAD Havířov | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/dalsich-sest-autobusu-scania-citywide-na-cng-pro-csad-havirov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Dvě. A typicky je limit třeba tři hodiny nabíjení. Takže za den se na ní může teoreticky protočit 16 aut když budou fakt nabíjet round-the-clock, což je samozřejmě nereálný, na druhou stranu ne všechny auta budou nabíjet vždycky ty tři hodiny. A typický auto jezdící po městě nepotřebuje ty tři hodiny nabíjet každej den, ale spíš tak 1-2x do týdne.

    Takže jedna nabíjecí lampa může reálně pravidelně obsluhovat tak 20-30 aut minimálně.

    Hlavně ale výskyt nabíjecích lamp udělá z elektromobilu realistický řešení pro obyvatele sídlišť nebo center měst, kde není možný mít svoji nabíječku a který by bez nich ani neuvažovali o elektrickým autě, protože ho nemají kde nabíjet. A ta lampa tam bude sloužit třeba desítky let.

    Když někomu zadotuješ elektrický auto, bude to patrně někdo, kdo si ho už tak koupil a s vysokou pravděpodobností si díky dotaci spíš koupí lepší elektrický auto, než že by si ho koupil místo ICE.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: v tom prvom odstavci si protirecis, prave tym, ze platis skoly a zdravko ostatnym (myslim ze sa to vola nejako princip solidarity alebo tak), tak tym chudobnym davas moznost dostat vzdelanie a zdravotnu starostlivost ergo stejne startovni podminky, ten zvysok ovlivnuju rozne ine faktory, ktore nemaju s financiami moc spolocneho (napr. ci sa rodicia zaujimaju o to, aby ich decko malo lepsiu buducnost)

    LA_PIOVRA: s tym, ako teraz apple vydal ten procesor m1 by sme sa za nejakych 10 rokov mohli dockat nejakeho serioveho apple m5, ak to bude mat lepsi design nez ten hrozny elektricky suv od bmw, tak by k nim mohli prejst aj bmwckari :D
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    Apple Car | Release Dates, Features, Specs, Rumors
    https://appleinsider.com/inside/apple-car

    Apple is believed to be working on an electric vehicle project that it plans to launch a few years down the road. The top-secret project is said to be in the works at a hidden lab named "SG5" in Sunnyvale, Calif. Internally, the effort is believed to be known as "Project Titan" and may one day yield an "Apple Car."
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: kde začít stavět nabíječky? Začal bych na pumpách. Lidi jsou zvyklí tam jezdit tankovat. Jsou u hlavních tahů a na výpadovkách a předpokládám, že je tam i posílené vedení. Tam bych začal jako první. U obchoďáku je to taky v pohodě, lidí tam přijedou a relativně dlouho stojí. No a pak dat zásuvku všude kde to jen jde na sídliště. Jak velký technický problém je, postavit na sídlišti sloupek s 230 a chobotnicí šňůr na zapojení? Prostě aby si lidi natáhli kabel k sobě?

    Bobash, prosím tě, kolik aut se dá nabíjet z lampy naráz? Vím žes říkal že na ni nabijis.
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: aha, takže protože tvrdím, že dotace soukromým osobám na koupení bev jsou neefektivním použitím veřejných financí, tak jsem klimaskeptik a petrolejová hlava? Pobavilo jsi mne :-)


    DZODZO: to že jsou chudí je primárně jejich vina. Taky dobrý, ale aby to byla pravda museli by mít všichni stejné startovní podmínky. To nemají a mít nebudou. Nicméně tahle debilni rétorika jen roztahuje sociální nuzkyz a to se může v dlouhodobým horizontu šeredně nevyplatit. Ano taky přispívám na zdravotní a školy pro všechny. Taky mě sere, že já jako relativně zdravý plátce daní. Platím léčení těm co si zdraví zničili třeba chlastem a do systému nikdy nedali ani halíř. Ale jednou jsme si takhle nastavili společenskou smlouvu a nikdy nevím, kdy to budu potřebovat i já. To samé platí i pro tebe.

    Proč si myslím, že dotace soukromým osobám nejsou ku prospěchu a je jedno jestli u nás nebo kdekoliv jinde? Třeba kvůli nájezdu kolik najezdí soukromá osoba a kolik firemní auto. Kolik z těch lidí třeba v Německu to bev má jako primární auto a kolik jich ho má jen na popojíždění? Chceme aby se ty auta rozjeli nákupme je cajtum, charitám co vozí sestry ke starým lidem atd. Prodají se? Prodají. Pomůže to nastartovat trh? IMHO ano a protože to jsou auta či se zhusta motají po městě, s velkým nájezdem, tak ta čistota vzduchu bude i relevantní a snadno obhajitelna.

    Ale ne tady se řeší model, kde těm co mají ranec penetzna nové auto ještě přisypeme. Navíc pokud si ho chtějí koupit, tak ho mají i kde nabíjet. To je věc, která je mimo prahu a mimo bydlení v RD taky zhusta vzácná. A potom co jsme jim prysxpali na hromadu jim ještě odpustíme další daně.

    No a těm co na bev nemají nebo bydlí bez možnosti nabíjet naparime daně a pořád jim budeme vyhrožovat jejích navyšováním, protože ti že nejsou nabíječky a nebydlí v RD nebo nemají garáž je jejich problém.

    To určitě přispěje k celospolečenské shodě na nutnosti podpory elektromobility.

    Podpora jak je nastavena u nás je podle mě v pohodě. Šlo by to i líp, ale taky mnohem hůř.

    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: I am on that picture and i dont like it ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: uz som to spominal, ze EV nie je pre mna must-have, ale nice-to-have, prioritou je pre mna vzdelanie deciek, preto uspory na teslu tlacim do skolneho na sukromnej skole, ale prvy krok k nizkoemisnej mobilite uz mam na streche no, treba rozlisovat medzi investiciou do buducnosti a okamzitou marnivostou :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam