• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Predikce letosnich prodeju

    Global EV/PHEV sales grew 38% in a pandemic year (including 119% in Europe) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/...38_in_a_pandemic_year/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

    Pristi rok dame 5M ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Janda ještě dělal normální a velmi kvalitní motoristickou novinařinu. Ale pak odešel a stala se z toho žumpa.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Zdroje jsou v diskusi pod článkem. Výjimečně není blbá, asi novinkáři zůstali doma
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: skoda, ze to tam nema odzdrojovane, tiez som ten vypocet kedysi nasiel ako k tomu dosli prevodom tych roznych energetickych jednotiek, ale uz sa mi to nikdy nepodarilo znova dohladat, mozno to bral z toho isteho zdroja
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    xPARI.cz: Auta na elektriku jsou nesmysl! (akt. 2020-12-09)
    https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html
    Docela zajímavé čtení. Zaujala mě spotřeba energie na výrobu litru benzínu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: obvyklý uživatelský mix: pětadvacet kilometrů po dálnici, čtyřicet po Praze, pětatřicet na okreskách - to su sialenci 40 km v zacpach po prahe, to niekto tak obvykle jazdi? vsak to je na samovrazdu po tyzdni :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Europe November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/europe-november-2020.html

    BEV 83 512, 8%
    PHEV 82 743, 8%

    YTD (leden až listopad) BEV 5,4%, PHEV 4,8%
    celkem 1 085 379

    pro porovnání Čína měla YTD 1 043 326, BEV 4,7% a PHEV 1,2%

    loni měla touhle dobou Evropa 486 287, 2,1% BEV a 1,2% PHEV
    Čína loni 1 041 237, 4,3% BEV a 1,1% PHEV
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz i elektricky rolby

    Prinoth Introduces Electric And Hydrogen Snow Groomers
    https://insideevs.com/news/461835/prinoth-electric-hydrogen-snow-groomers/
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Jandovo recenze na autoforu i s videem bylo naopak to nejlepší co na internetu bylo ;) Škoda že už se asi věnuje něčemu jinému.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já furt nevím, proč mě máš zafixovanýho jako nějakýho EV-hatera. Já jsem naopak dost EV-optimista, akorát když tady vidím některý od reality odtržený bláboly, tak můžu vypadat jako hater.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ono to tak vychází i proto, že se nezapočítávají nĕkteré dopady externalit z provozu - ICEV prostě vypouští celkově mnohem víc bordelu a to tak, že zpravidla v obydlených oblastech, tedy přímo lidem pod nos, což nevyhnutelně zvyšuje rizika kardiovaskulárních chorob a poškození plic...

    Zatímco i ta uhelná elektrárna toho bordelu vypustí mnohem méně a zpravidla daleko od lidí, cíleně v prostředí s vysokou čistící schopností...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: nechce se mi verit svym ocim :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: takový je plán EU na dekarbonizaci, jak to bude nebo nebude se ukáže
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ale důležitý je, že vychází nejlíp TEĎ. Na konci životního cyklu dnes zakoupenýho auta už bude nejspíš v celý Evropě vycházet líp EV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak že CNG vychází v řadě ohledů nejlíp jsem tu psal mnohokrát, a je to přesně kvůli tomu, plus fakt, že CNG prostě produkuje míň CO2, protože je v něm málo uhlíku (je to tuším CH5 nebo co).
    KEB
    KEB --- ---
    Jestli na tom článku vychází nejlíp CNG, tak to bylo před časem i na autobibli a vycházelo to z toho že auto na CNG je auto takřka stejný jako jiný čili výrobně dokonale zmáknuty a emusne o cca 25% čistější zatímco bev pokud jezdí na El z uhlí tak to moc nevychází

    Zkusím to dohledat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Podle mě je dílem zastydlej nasranej petrolhead, kterej dělá pro Autoforum, kde ani nemůže využít největších výhod motoristický novinařiny, totiž ježdění s novýma autama, protože Autoforum testy nedělá a nikdo jim auta nepůjčuje. Takže dští síru na elektromobilitu, autonomii a EU.

    Dílem je to redakční politika, dělají to tam všichni. A ta redakční politika je nějakej mix mezi:

    1) Autoforum nabízí to, co se prodává. Obchodujou s nasraností lidí, nadávat na EU přináší kliky. Autoforum patří mezi největší český weby o autech z dobrýho důvodu, jsou to totiž mistři v tom, jak sbírat kliky – ještě když dělali testy, tak vždycky jeli systémem kterej jim umožnil generovat nejvíc kliků. Tedy pochválíme Škodovku, to si každej rád přečte, a pak si vybereme něco, co všichni chválí, ale my do toho kopnem. Třeba Tesla nebo mezi novináři populární Mazda. Tím vytvoříme zdání objektivity a toho, že my říkáme tu pravdu a ostatní ne, protože ostatní se shodujou.

    2) Vzhledem k zaměření jejich psaní mám velmi silný podezření, že Autoforum je do větší či menší míry dezinfo web ražení Sputniku nebo Aeronetu, v nejlepším případě je to ekvivalent Parlamentních listů.

    Už dlouho si říkám, že Autoforum může bejt jeden z nejúspěšnějších webů tohohle typu, protože typický bojovníci proti dezinfu jsou obvykle sluníčkáři co se o auta nezajímají, takže to nečtou, a zároveň obrovská část cílovky anti-EU, anti-eko, anti-multikulti, anti-kavárna propagandy naopak více či méně autaři jsou a Autoforum je velmi efektivní třeba ve vytváření odporu proti EU, protože ta běžnýho Čecha nejvíc nasere tím, že kvůli ní nemůže mít v autě třílitrovej šestiválec, i když by si ho v reálu stejně nekoupil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Fakt by mě zajímalo, co ho k tomu vede.
    Nemyslím si, že je elektromobilita v současnosti dokonalá, ale zas za každou cenu překrucovat, co už chce jasnou motivaci.
    Stejně jako tu, že vytrvale porovnávají ceny Škodovky na českém trhu s cemni aut na trhu čínském. A už neuvedou, že když sem něco dovezou číňani, tak cena jakýmsi zázrakem vzroste na evropskou úroveň.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Je to Autoforum a Prokopec. On Petr sice nikdy nebyl moc chytrej kluk, ale co se docela naučil je otočit naprosto cokoliv, aby elektromobilita vypadala blbě...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam