• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: cekam ze nejpozdeji 2022 zacnou PHEV klesat a 2030 uz o nich neuslysime :) byla to berlicka a vlady uz taky procitaji ze nejsou potreba, nebo dokonce ze skodi (v Cine to utnuli uz vloni)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Nevim no. Osobně jsem zažil krátkodobé zdechnutí u všech, krom 100% manuálních nastavení a indikátorů a u drive-by-wire auta jsem zažil i krátkodobé zdechnutí té jednotky co má na starosti řízení (během předjíždění). S takovou argumentací bys v autech nemohl mít žádnou elektroniku a v důsledku bys ani neměl žádná auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jenomže ony obvykle nejedou. Proto když ti i to debilní MIB3 od Volkswagenu zdechne a restartuje se, tak máš furt zachovaný základní "životní funkce" auta.

    Když někdo narve na displej pomalu i stěrače, protože mu přijde minimalistickej design cool, tak to dopadne jako v tom článku.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Sorry, ale ve chvíli, kdy ti ty human interaction interfaces jedou přes jednu řídící jednotku, která zdechne, je dost jedno, jestli je to jeden displej, nebo 50 tlačítek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nj, covid.

    Akorát mě u toho prvního linku trochu dráždí to házení BEV a PHEV do jednoho pytle. Většina PHEV je z ekologickýho hlediska horší než BEV.

    Teď jsem třeba jezdil krásným příkladem toho, jak je PHEV super pro planetu. Ford Explorer PHEV. Je hezký, že to má elektriku, díky ní to taky má 460 koní a 850 Nm a jede to jak píchlá svině i když to váží asi dvě a půl tuny.

    Trochu horší je, že neexistuje moc jízdních režimů, kde to žere pod deset.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dulezite info je tam zdarma, letos 62M, ackoliv se pocitalo s 80M. Cina stejne jako minuly rok.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Něco málo k tomu, jak "skvělej" nápad je nahradit celou palubku jedním displejem. A zároveň něco k tomu, jak fungujou Tesla fanatici... kterých tu taky pár máme.

    Watch A Bunch Of Tesla Stans Dogpile Someone For Making The Point That Losing All Your Dash Instruments And Most Controls Sucks
    https://jalopnik.com/watch-a-bunch-of-tesla-stans-dogpile-someone-for-making-1845957260
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Paywall.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jeste k celkovym prodejum aut
    • Global car sales 2010-2020 | Statista
    https://www.statista.com/statistics/200002/international-car-sales-since-1990/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Predikce letosnich prodeju

    Global EV/PHEV sales grew 38% in a pandemic year (including 119% in Europe) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/...38_in_a_pandemic_year/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf

    Pristi rok dame 5M ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Janda ještě dělal normální a velmi kvalitní motoristickou novinařinu. Ale pak odešel a stala se z toho žumpa.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Zdroje jsou v diskusi pod článkem. Výjimečně není blbá, asi novinkáři zůstali doma
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: skoda, ze to tam nema odzdrojovane, tiez som ten vypocet kedysi nasiel ako k tomu dosli prevodom tych roznych energetickych jednotiek, ale uz sa mi to nikdy nepodarilo znova dohladat, mozno to bral z toho isteho zdroja
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    xPARI.cz: Auta na elektriku jsou nesmysl! (akt. 2020-12-09)
    https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html
    Docela zajímavé čtení. Zaujala mě spotřeba energie na výrobu litru benzínu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: obvyklý uživatelský mix: pětadvacet kilometrů po dálnici, čtyřicet po Praze, pětatřicet na okreskách - to su sialenci 40 km v zacpach po prahe, to niekto tak obvykle jazdi? vsak to je na samovrazdu po tyzdni :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Europe November 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/12/europe-november-2020.html

    BEV 83 512, 8%
    PHEV 82 743, 8%

    YTD (leden až listopad) BEV 5,4%, PHEV 4,8%
    celkem 1 085 379

    pro porovnání Čína měla YTD 1 043 326, BEV 4,7% a PHEV 1,2%

    loni měla touhle dobou Evropa 486 287, 2,1% BEV a 1,2% PHEV
    Čína loni 1 041 237, 4,3% BEV a 1,1% PHEV
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz i elektricky rolby

    Prinoth Introduces Electric And Hydrogen Snow Groomers
    https://insideevs.com/news/461835/prinoth-electric-hydrogen-snow-groomers/
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Jandovo recenze na autoforu i s videem bylo naopak to nejlepší co na internetu bylo ;) Škoda že už se asi věnuje něčemu jinému.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já furt nevím, proč mě máš zafixovanýho jako nějakýho EV-hatera. Já jsem naopak dost EV-optimista, akorát když tady vidím některý od reality odtržený bláboly, tak můžu vypadat jako hater.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ono to tak vychází i proto, že se nezapočítávají nĕkteré dopady externalit z provozu - ICEV prostě vypouští celkově mnohem víc bordelu a to tak, že zpravidla v obydlených oblastech, tedy přímo lidem pod nos, což nevyhnutelně zvyšuje rizika kardiovaskulárních chorob a poškození plic...

    Zatímco i ta uhelná elektrárna toho bordelu vypustí mnohem méně a zpravidla daleko od lidí, cíleně v prostředí s vysokou čistící schopností...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: nechce se mi verit svym ocim :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: takový je plán EU na dekarbonizaci, jak to bude nebo nebude se ukáže
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ale důležitý je, že vychází nejlíp TEĎ. Na konci životního cyklu dnes zakoupenýho auta už bude nejspíš v celý Evropě vycházet líp EV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak že CNG vychází v řadě ohledů nejlíp jsem tu psal mnohokrát, a je to přesně kvůli tomu, plus fakt, že CNG prostě produkuje míň CO2, protože je v něm málo uhlíku (je to tuším CH5 nebo co).
    KEB
    KEB --- ---
    Jestli na tom článku vychází nejlíp CNG, tak to bylo před časem i na autobibli a vycházelo to z toho že auto na CNG je auto takřka stejný jako jiný čili výrobně dokonale zmáknuty a emusne o cca 25% čistější zatímco bev pokud jezdí na El z uhlí tak to moc nevychází

    Zkusím to dohledat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Podle mě je dílem zastydlej nasranej petrolhead, kterej dělá pro Autoforum, kde ani nemůže využít největších výhod motoristický novinařiny, totiž ježdění s novýma autama, protože Autoforum testy nedělá a nikdo jim auta nepůjčuje. Takže dští síru na elektromobilitu, autonomii a EU.

    Dílem je to redakční politika, dělají to tam všichni. A ta redakční politika je nějakej mix mezi:

    1) Autoforum nabízí to, co se prodává. Obchodujou s nasraností lidí, nadávat na EU přináší kliky. Autoforum patří mezi největší český weby o autech z dobrýho důvodu, jsou to totiž mistři v tom, jak sbírat kliky – ještě když dělali testy, tak vždycky jeli systémem kterej jim umožnil generovat nejvíc kliků. Tedy pochválíme Škodovku, to si každej rád přečte, a pak si vybereme něco, co všichni chválí, ale my do toho kopnem. Třeba Tesla nebo mezi novináři populární Mazda. Tím vytvoříme zdání objektivity a toho, že my říkáme tu pravdu a ostatní ne, protože ostatní se shodujou.

    2) Vzhledem k zaměření jejich psaní mám velmi silný podezření, že Autoforum je do větší či menší míry dezinfo web ražení Sputniku nebo Aeronetu, v nejlepším případě je to ekvivalent Parlamentních listů.

    Už dlouho si říkám, že Autoforum může bejt jeden z nejúspěšnějších webů tohohle typu, protože typický bojovníci proti dezinfu jsou obvykle sluníčkáři co se o auta nezajímají, takže to nečtou, a zároveň obrovská část cílovky anti-EU, anti-eko, anti-multikulti, anti-kavárna propagandy naopak více či méně autaři jsou a Autoforum je velmi efektivní třeba ve vytváření odporu proti EU, protože ta běžnýho Čecha nejvíc nasere tím, že kvůli ní nemůže mít v autě třílitrovej šestiválec, i když by si ho v reálu stejně nekoupil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Fakt by mě zajímalo, co ho k tomu vede.
    Nemyslím si, že je elektromobilita v současnosti dokonalá, ale zas za každou cenu překrucovat, co už chce jasnou motivaci.
    Stejně jako tu, že vytrvale porovnávají ceny Škodovky na českém trhu s cemni aut na trhu čínském. A už neuvedou, že když sem něco dovezou číňani, tak cena jakýmsi zázrakem vzroste na evropskou úroveň.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Je to Autoforum a Prokopec. On Petr sice nikdy nebyl moc chytrej kluk, ale co se docela naučil je otočit naprosto cokoliv, aby elektromobilita vypadala blbě...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tam je zajímavá jedna věc: Zdroj ADAC, který uvádí, není aktivní link. U jiných článků (například nejošklivější auto), ten link aktivní je.
    Našel jsem si další článek o elektroautech: https://www.autoforum.cz/...ji-vic-pevnych-castic-nez-konvencni-auta-varuje-oecd-situaci-jen-zhorsi/
    A hádej, jestli je link funkční, aby se daly tvrzení ověřit?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam