• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Jak pise BOBASH. Je to proste realita tech uvodnich let. Tohle se samozrejmne behem dalsich 2 let zmeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Však jo. Já neříkám, že EU je zlá a regulace jsou špatný, já jen popisuju, jak si normální člověk vybírá auto.

    Otázka: "A kolik NOx to reálně vypouští? Není to moc?" není u 90% uživatelů ani na seznamu toho, co je napadne, natož aby byla kdekoli dost vysoko v prioritách na to, aby se podle ní rozhodovali.

    Proto dieselgate nijak zásadně nezatřásla pozicí dieselů, protože ve výsledku tam prostě zůstává fakt, že ti diesel žere na dálnici 5 litrů a benzíňák 8 litrů (třeba) a zároveň ten nafťák v rukou běžnýho uživatele často i líp jede (zátah v nízkých otáčkách). A čím větší/těžší auto a čím častěji jezdí delší trasy, tím je diesel jednoznačnější volba.

    Proto je prostě většina služebních aut a kombíků na naftu a ještě dost dlouho bude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a preto to musi riesit ta zla EU, lebo bfu to v tom vzduchu nevidia

    k tym cipom. tuto v clankoch sa tesla nespomina, zeby nemali problem?
    Ford closes plant in Germany for 1 month as global chip shortage worsens - CNN
    https://edition.cnn.com/2021/01/18/business/ford-auto-chip-shortage/index.html
    Computer chip shortage disrupts global car production | Business| Economy and finance news from a German perspective | DW | 14.01.2021
    https://www.dw.com/en/computer-chip-shortage-disrupts-global-car-production/a-56224486
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To už tady bylo. Z velký části je to bullshit, respektive překvapení někoho, kdo nikdy neviděl marketingový materiály automobilky, a z tý druhý, což je ta část o maržích, je to poukázání na reálnej problém všech EV.

    EV jsou prostě výrobně dražší a nevydělává se na nich tolik jako na ICEV, takže aby je automobilky prodávaly konkurenceschopně, tak je musej prodávat s nižší marží.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty se běžně zavíráš s autem do garáže? Většina lidí to nedělá. S autem se obvykle jezdí a výfuk je vzadu, takže pokud tvůj standard použití auta není couvat s otevřeným oknem, tak svůj smrad moc nedýcháš.

    Ono se teda do kabiny stejně něco dostane, tuhle na to kolega dělal zajímavej test, ale to většina lidí neví a tudíž emise svýho auta nijak zásadně neřeší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jak oni to nedejchaj? vsak z toho vyfuku to ide do vzduchu, najlahsi test zavret sa na 2 hodky s takym autom do garaze a tam mozu veselo dychat tie ich superciste spalovaky, ktore su tak ciste, ze pomaly zlepsuju vzduch :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Diesel gate zajímá regulátory, uživatelům je vesměs celá dieselgate úplně jedno.

    Dieselgate byla o tom, že diesely od VW měly vyšší emise NOx, což je uživatelům vesměs buřt, protože oni to nedejchaj. Naopak spousta lidí nechtěla "fix" na Dieselgate, protože snížit NOx obvykle znamená zvýšit spotřebu nebo snížit výkon (režim spalování, kdy jsou nejnižší emise NOx, není efektivní z hlediska poměru výkon/spotřeba, tím pádem mimochodem hon za nízkými NOx emisemi zvyšuje CO2 emise).

    Diesely ustupujou jen u malejch/levnejch aut, kde je reálně zabily emisní předpisy Euro 6 a vyšší, protože už nejde splnit emise NOx bez použití drahých řešení jako jsou DPF nebo AdBlue (vstřikování močoviny).

    U větších aut a zejména SUV jsou diesely pořád dominantní, protože u naftovýho motoru tolik nezávisí spotřeba na zátěži, což má za následek, že naftový auto tolik nežere, i když je velký a/nebo těžký (typicky SUV) nebo jezdí naložený (typicky dodávka), nebo jezdí rychle.

    Hybridy fungujou jen ve městech a do jistý míry na okreskách, jakmile jezdí auto na dálnici/silnicích první třídy a pohybuje se typicky na delších trasách, je hybrid proti dieselu pořád bez šance.

    Normální firma si pořád koupí jako služebáky Octavie nebo Superby v dieselu, protože pro obchoďáka, kterej jezdí mezi městama, je PHEV jen benzínový auto se čtvrttunou zátěže v kufru, normální člověk, kterej chce rodinný SUV, si pořád koupí X5 30d a ne X5 30e, pokud primárním účelem toho auta není vozit děti do školky na 20 km trase (aby se využily výhody PHEV), protože benzínový hybridní SUV žere na dálnici zhruba stejně jako nehybridní osmiválec, dodávka nebo pickup jsou pořád na benzín.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nevím, měl jsem po diesel gate pocit že se od naftových osobáků ustupuje
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Proč je to zvláštní? Hybridy se kupujou spíš místo benzínu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zajimave ze nafta ztratila jen 3%. Ale tvl, nejslabsi prodeje od roku 1975 a korona neni u konce
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Germany: Plug-In Car Share At 26%: Records Everywhere In December 2020
    https://insideevs.com/news/466566/germany-plugin-car-sales-december-2020/

    Tak Merkelová se s výrokem "milión dobíjecích aut v roce 2020 na německých silnicích" sekla buď o 300 tisíc nebo o tři-čtyři měsíce
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a čumět do mobilu to člověka taky pořád nebaví... :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele já už jsem nejedno kafe vypil prostě proto, že jsem někde stál s elektromobilem a neměl jsem co dělat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne, tu bagetu a kafe si dám proto, že jsem otrávenej z těch 200 km za volantem a nutnosti být neustále ve střehu, kdy se mne pokusí náhle vytlačit nějaké BMW, jehož řidiči zapomněli říct, že není vybaveno asistentem pro automatické zapínání blinkrů...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    z jineho soudku, ale kola to ma taky .)

    Solar-Powered Amphibious Catamaran Concept Is A Literal Land Yacht
    https://cleantechnica.com/.../15/solar-powered-amphibious-catamaran-concept-is-a-literal-land-yacht/
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    BOBASH: No tedka mi bylo 40. Tak jsem vyrazil Teslou na projizdku tady po Pribramsku, at si to trochu uziju. A kdyz sem si to dost uzil, tak jedu po dalnici zpatky a predjela me nejaka sedmicka (bmw). Tak si rikam, kamarade... jen pockej. Jeli jsme po dalnici skoro jen my dva, takze vcelku dost rychle. A nedal jsem ho. Ten baworak si daval zatacky klidne ve 220 a to s tou teslou fakt nejde delat.
    To ty Tesle zacne cestovat prdel dopredu a snazi se te predjet. Takze jsem z pravyho pruhu skoncil v levym se zpocenou prdeli (prava zatacka).
    No a od ty doby uz sem v Teslicce hodnej chlapec.

    Nejvic mi to pripomina motokary.

    No a pak je tu samozrejme pozarni manual. To je vec, co by si mel precist kazdej vlastnik elektrickyho auta.
    Kde se docte kolik bazenu vody je potreba na uhaseni jeho baterie. Ze vlastne normalni hasici pristroje jsou vicemene na okrasu a slouzi jen k tomu zahranit lidi pred uhorenim v kabine, aby se pak mohli koukat na taborak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TRANCEWARP: Těžko říct, takhle z popisu moc nevím, kde může bejt problém, a TM3 do pracek nedostanu, protože Tesla nemá pressovej fleet v ČR.

    Může to bejt klidně subjektivní věc, jestli jsi zvyklej na moderní BMW, tak stačí, aby to bylo třeba stabilní, ale zbytečně tvrdý nebo něco, a bude to působit, že to chce odskákat přes krajnici pryč.

    Nicméně tě uklidním, že naprostá většina moderních aut má hranici toho, co "ustojí" DALEKO za tím, kdy to začne působit divně. Většina řidičů u moderního auta vůbec netuší, jak se chová na hraně přilnavosti, protože u rychlejšího novýho auta to vyžaduje trošku šílenství se tam dostat (nebo to musíš mít v popisu práce).
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    TRANCEWARP: ID Janos ma TM3 :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam