• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: To se uvidí teprve až to Tesla bude schopná udělat skutečně sama, zatím nic nenasvědčuje tomu, že by FSD bylo v dohledný době reálný.

    Tedy aspoň pokud by FSD mělo znamenat to, co název (FULL sellf-driving) naznačuje, tedy Level 5 autonomii.

    Cokoliv pod Level 5 autonomie je de facto jízdní asistent a tudíž na většinu důležitých aplikací autonomie k ničemu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebo je to prostě tím, že ty čínský krámy nikam nedojedou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto pisu ze predchadzajuca dekada bola o EV, tam to Tesla dotiahla aj napriek posmeskom, ze im to nikdy nevyjde no a teraz zacina nova dekada o FSD a v roku 2031 si budeme pisat nieco podobne, aj ked mozno este skor

    Waymo Boss Takes Shots At Tesla & FSD — Nothing New Here (Update: Elon Musk Responds)
    https://cleantechnica.com/2021/01/24/waymo-boss-takes-shots-at-tesla-fsd-nothing-new-here/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: To je ale snůška blábolů...

    Už jen to, že Waymo autonomní řízení rozhodně nezvládlo. Waymo je plně závislé na tom, že v daném místě předtím několikrát projedou vozy se senzory na všechno možné a vytvoří detailní 3D mapu s markery, jichž se pak "běžné auto chytá" jako "digitální troleje"

    Pokud je cíl cesty mimo zmapovanou oblast, tak smolík, Waymo stojí, Tesla jede dál...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEB: autobible.euro.cz :)))
    KEB
    KEB --- ---
    Tesla pro nás není soupeř, vzkazuje Muskovi šéf firmy, která autonomní řízení už zvládla – na rozdíl od Tesly - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...muskovi-sef-firmy-ktera-autonomni-rizeni-uz-zvladla-na-rozdil-od-tesly/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jak se baterky zlepšují, tak vodíku pro dopravu ubývají možnosti využití :)
    auta - nesmysl
    náklaďáky - do 500km nesmysl
    vlaky - při elektrifikaci nesmysl
    lodě a letadla - možná
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: tohle mi v clanku prijde zajmavy. zadny teorie, ale realny cisla z pilotu

    "The engineers have gained valuable insights from these early tests and efforts will continue. However, going forward the use of hydrogen for such applications will be limited since three times as much renewable electricity is needed to power a hydrogen truck compared to a battery electric truck. A great deal of energy is namely lost in the production, distribution, and conversion back to electricity.

    Repair and maintenance also need to be considered. The cost for a hydrogen vehicle will be higher than for a battery electric vehicle as its systems are more complex, such as an extensive air- and cooling system. Furthermore, hydrogen is a volatile gas which requires more maintenance to ensure safety."
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tm3 ma vyssi podiel predajov aj v konkurencii s malymi levnejsimi cinskymi autickami, mozno si aj cinania uvedomuju, ze tie vozitka od americanov budu splnat asi lepsie bezpecnostne standardy

    Tesla Model 3 Is 2020's Best-Selling EV in China, Company Achieves 11%
    https://www.tesmanian.com/...sla-became-the-best-selling-ev-in-china-in-2020-with-an-11-market-share
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    o tomhle jsem ani nevěděl že existuje

    Scania Bets On BEVs, 40t Long-Range Truck Is Coming
    https://insideevs.com/news/481579/scania-commitment-bevs-40t-long-range-truck/

    Currently, Scania's electric truck equipped with 300 kWh battery, has a range of up to 250 km (155 miles).

    In the next few years, we should see a 40t (40,000 kg / 88,000 pound) long-range truck model that will be able to drive for 4.5 hours and then recharge during the drivers’ compulsory 45-minute rest. In other words, Scania is working on a full size truck.

    The company has already introduced all-electric buses, as well as all-electric and plug-in hybrid trucks. The long term goal is to continue electrification and increase electrified vehicle share out of the total sales in Europe to 10% by 2025, and 50% by 2030.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz i jeraby .)

    Less Noise, from the First Zero Emissions Battery Powered Unplugged Crawler crane −
    https://evobsession.com/...rom-the-first-zero-emissions-battery-powered-unplugged-crawler-crane/amp/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Hyperion XP-1 je auto snových parametrů: dojezd 1600 km, na stovce za 2,2 s a nulové emise. Už jezdí první prototyp – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...e-za-22-s-a-nulove-emise-uz-jezdi-prvni-prototyp/sc-870-a-208088/default.aspx
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Spíš golfovej vozík.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: predpokladam, ze je to jen jinak oplechovana motorka :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Electric Cars Are Cheaper And Cleaner, According To New York Times
    https://insideevs.com/features/481649/new-york-times-evs-cheaper-cleaner/amp/

    The MIT team calculated both the emissions and the full lifetime cost, including purchase price, maintenance and fuel, for almost every new car model on the market. The conclusions (old news to you, dear readers, but surely a revelation to many Times readers): electric cars are “easily more climate-friendly than gas-burning ones,” and over their lifetime, they often end up being cheaper.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To je boží! Sice to bude hroznej krám, ale je to boží.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    4000$ :)

    Awesomely weird Alibaba EV of the week: $4,000 electric pickup truck
    https://electrek.co/.../alibaba-electric-vehicle-of-the-week-mini-electric-pickup-truck-pickman/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Clio je velikost Fabie, Zoe je menší, Captur je konkurence Kamiqu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    JIMIQ: Držím jim palce aby opravdu vyráběli pětku. A aby se udržela konceptu. Líbí se mi a fakt v tom tu původní pětku vidím..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam