MINER: To bychom museli mít reálný čísla o tom:
1) Kolik stojí za kWh celý battery pack. Ty ceny za kWh, co se běžně udávají, jsou pokud vím jen články.
2) Kolik z ceny auta tvoří baterky, kolik zbytek, o kolik je levnější nebo dražší elektrický auto bez baterek než ICE.
3) Kolik stojí výzkum a vývoj. Může nižší cena za R&D u elektromobilů, jakmile budou jednou vyvinutý, vyrovnat to, že u ICE se vyvíjí furt nový a nový technologie?
4) Jaká bude reálná životnost EV vs. reálná životnost ICE. Tedy jak dlouho s jedním či druhým budou lidi opravdu jezdit? Nesmysly jako "životnost" 150 tisíc kilometrů to akorát zkreslujou.
5) Co udělají banky a leasingový společnosti jako nabídku lidem, kteří si nemůžou dovolit ani auto za 500 tisíc, který ještě dlouho bude minimem novýho auta? Budou běžný leasingy/úvěry na 10+ let? Budou něco takovýho chtít zákazníci?
6) Co udělají státy s provozem ojetých ICE?
Kombinace Euro 7, který buďto extrémně zdraží nebo úplně znemožní prodej levnějších ICE, toho, že EV se nedají profitabilně (zatím) vyrábět ani za ty prachy co teď stojí a toho, že nejspíš bude tlak na vymýcení starších aut ze silnic by mohl být docela slušný sociální hell.
A nebo to skončí tím, že lidi budou jezdit tím, co půjde nejlíp udržet naživu, takže bohatší část bude jezdit ve sci-fi EV, socky budou klapat ve starejch dieselech...