• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ale moc lidí myslím, že na ty vzdálený místa nepotřebuje:) Podle mě je Norsko dopravně dost specifický. Třeba tam byly vidět dost starý americký káry. Nemůžou jezdit rychle, nepotřebujou moc často jezdit daleko, tak primárně túní hezký káry, nebo to naopak vůbec neřeší.
    Takový jsem z toho tam měl pocit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ale v Norsku je spousta míst, který jsou od sebe dost daleko, a e-tron je nenažranej i při 80 km/h...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V Norsku maj stejně jenom jednu okresku s omezením 80 km/h, který říkají dálnice. Myslím, že je spotřeba moc netankuje:)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si prdel, ale nepřekvapilo by mě kdybych měl kus pravdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Třeba proto, že e-tron má spotřebu asi kWh a tím pádem tragickej dojezd.

    To je přesně situace, kdy bych bez váhání volil Teslu Model 3 nebo Y.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: proč? Tesla je pro hipstery, co jim nevadí mizerný servis a auto poslepovaný izolepou. Audi, je prostě Audi.

    Že v norsku vede, jsem četl, už před pul rokem nejmín :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Není to jen marketing, to auto fakt nemá páčky pod volantem, který sloužily na blinkry a řazení dopředu/dozadu.

    Teda ono i to je ve výsledku marketing, ale prolíná se to do funkčnosti. A bude obrovská spousta lidí, pro který bude absence fyzickýho voliče "převodovky" (dopředu/parkovat/dozadu) věc, kvůli který si to auto nekoupěj.

    Jakože s debilní ergonomií trojky bych se možná smířil, pokud by nebylo na trhu něco ekvivalentního od tradiční automobilky. Model S po tomhle faceliftu bych si nekoupil za žádnejch okolností.

    (ono je teda dost pravděpodobný, že jim to stejně neprojde schválením, tohle podle mě nikdo nenechá jít do provozu)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: fakt to neřeš, fakt je to jenom marketing:) Je to přesně jen a jen kvůli tomu, aby to lidi vytočilo, jako to vytočilo tebe a mluvili o tom:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak to dost čumím, že Teslu porazí zrovna e-tron bych si fakt netipnul, neb e-tron je krám. Ale loni ještě většina konkurence nebyla v rozumných počtech na trhu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: I kdyby to mělo nakonec na přání kulatej volant, tak tam furt bude dotykový ovládání blinkrů a volič jízdy dopředu/dozadu na dotykáči, respektive jakási snaha auta "uhádnout" co děláš.

    Tohle už je systémovej problém a vede to tam, kam to dovedlo Henryho Forda a André Citroena – syndrom "revolučního génia", kterej chce všechno dělat jinak a nakonec to automobilku zhusta málem stojí existenci (jak Citroen tak Ford byli géniové, co všechno dělali tak moc jinak, až úspěšnou automobilku málem zkrachovali a její pokračující úspěšná existence byla zachráněná díky někomu jinýmu).

    Na současných autech je nepochybně spousta věcí, který si zaslouží "předělat a začít znovu". Problémy "volant je kulatý", "páčka na blinkry" a "volič převodovky" jsou asi tak na pětistým místě. Teda až na ten volič převodovky, tam má spousta novejch aut problém, že už je to moc elektronický a Tesla jde trochu blbým směrem.
    MINER
    MINER --- ---
    BTW: prodeje modelů v Norsku trochu ukazují, jak to bude asi s tím tržím podílem Tesly: https://infogram.com/2020-09-prodeje-aut-do-zasuvky-norsko-ytd-1h1749pz9vnq6zj
    Zaujalo mě, že tam je až pátá, a válcuje to e-tron…
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: hele, to jen marketing. Normálně budou valit kulatý volanty. Tohle udělali jenom aby o tom lidi mluvili a měli reklamu zdarma. Stejně, jako když u Cybertrucku rozbil okno.
    Prostě vždycky nadhodí volavku, o který ví, že lidi budou ukazovat, jak se posrali v kině, a získaj s tím obří media coverage. A koukám, že jim to zase vyšlo. Není to nic, o čem by stálo za to se bavit. Je to jen marketing.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ad tržní valuace a její racionalita:

    Register to read | Financial Times
    https://www.ft.com/...8ebebad76?fbclid=IwAR3Qa4huPtxAacnxBlXgz-cMs9F5h5M6W7eO9u0QqufbdrY44pukknMZZ0c

    Nebo samozřejmě GameStop s tržní valuací 17 mld. dolarů (ještě včera to bylo 22).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A abych se vrátil k tlačítkům, tak třeba to, co předvedli s blinkrama a voličem jízdy u faceliftovanýho Modelu S (a s volantem, ale ten by měl být na přání normální kulatej) je přesně to, čím se připraví o strašně moc zákazníků.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Už je, viz, jak znovu opakuju, Enyaq, ID.3, Mach E, BMW iX, Mercedes EQA atd.

    Ale na market capu se neprojeví existence konkurence, ale teprve její masivní prodeje. Teď je snadný to pořád vnímat tak, že Tesla je jedinej pořádnej výrobce EV, protože o Tesle se nejvíc mluví a nejvíc jich reálně vidíš.

    Tohle má zvlášť velkej vliv na malý investory, ty se tím nechaj snadno "okouzlit", stejně jako Muskovým megalomanstvím.

    Ale až naběhne produkce ostatních, tak to začne hned vypadat o dost jinak.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: však v pořádku. I Tesle prospěje reálná konkurence jako komukoliv jinému. Až tu bude, tak věřím, že se to na market capu promítne. Ale zatím není, a tak se to nepromítlo...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Ano, tradičním automobilkám to trvalo. Ale podstatný je, že teď už Tesla ztrácí svoji zásadní konkurenční výhodu, což bylo to, že jako jediná nabízela použitelný elektromobily.

    Do roka, maximálně dvou, přijde nejspíš i o pozici největšího výrobce elektromobilů, protože tak rychle prostě Gigafactories stavět nestihne.

    A tím pádem bude celá tržní valuace založená na tom, že Tesla je jediná cesta k elektromobilitě, prostě nesmysl.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Rozdil je to ze TM3 se prodava od pulky 2017 a prvni MEB (ID.3?) od rijna 2020
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: ID.3 na trhu, ID.4 jde na trh letos, příští rok jde minimálně ID.Buzz, celkově má být tuším 25 modelů na MEB do 2025.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hladal som nejaky aktualny MEB lineup, ale miesto toho som narazil na tuto kuriozitu, nie uplne elektromobil :)

    VW's MEB Electric-Vehicle Components Will Power Solar Yachts in 2022
    https://www.caranddriver.com/news/a35374624/2022-vw-meb-electric-solar-yacht/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    inak dnes rano v radiu hlasili kolonu na D1 od Vyskova na Brno klasika kvoli nehode... kvoli nehode na dialnici, rozmyslam aka nepredvidatelna udalost sa musela stat, ze si s tym nedokazal poradit ani ludsky sofer a sposobil nehodu, skor niekomu vytekal testosteron usami a tak neprisposobil jazdu podmienkam, pocasiu, povahe vozovky atd. to by si trebars autonomne auto nelajzlo, nejake emocie :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam