• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Rozdil je to ze TM3 se prodava od pulky 2017 a prvni MEB (ID.3?) od rijna 2020
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: ID.3 na trhu, ID.4 jde na trh letos, příští rok jde minimálně ID.Buzz, celkově má být tuším 25 modelů na MEB do 2025.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hladal som nejaky aktualny MEB lineup, ale miesto toho som narazil na tuto kuriozitu, nie uplne elektromobil :)

    VW's MEB Electric-Vehicle Components Will Power Solar Yachts in 2022
    https://www.caranddriver.com/news/a35374624/2022-vw-meb-electric-solar-yacht/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    inak dnes rano v radiu hlasili kolonu na D1 od Vyskova na Brno klasika kvoli nehode... kvoli nehode na dialnici, rozmyslam aka nepredvidatelna udalost sa musela stat, ze si s tym nedokazal poradit ani ludsky sofer a sposobil nehodu, skor niekomu vytekal testosteron usami a tak neprisposobil jazdu podmienkam, pocasiu, povahe vozovky atd. to by si trebars autonomne auto nelajzlo, nejake emocie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A všechny auta na MEB, Mustang Mach E a další věci s parametrama srovnatelnýma s Modelem 3 nebo Y jsou co?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tu je aj mapa, da sa to tam filtrovat podla poskytovatela toto je ionity a potom si prepni na teslu

    Mapa nabíjecích stanic | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stanic/p/55
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    v americe cela vladni flotila, u nas ale taky nejsme pozadu s dotaci na 7 prazskych aut!

    Praha dostane dotaci na nákup elektromobilů pro své organizace - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/...odajstvi/zpravy/praha-dostane-dotaci-na-nakup-elektromobilu-pro-sve-organizace
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale to je viac automobiliek, takze by si cakal, ze ta siet porastie 4-5x rychlejsie ale meanwhile velka slava

    Síť Ionity v Česku spustila již druhou lokalitu | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/sit-ionity-v-cesku-spustila-jiz-druhou-lokalitu-5877
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne nebyly... Tomu ostatně nasvědčuje i situace, kdy "zavedené automobilky" teprve v posledních letech uvádí na trh nějaké BEV, zpravidla nevalné kvality, jen aby nepůsobily "až tak trapně" ve srovnání s Teslou.

    Rozdíl je i v tom, že zatímco Musk slíbí produkt za rok a je za tři, tradiční automobilky setrvale slibují přelom za ~5 let, tak ten přelom né a né přijít a krom vizí na rok 2050 z toho je maximálně nějaká hračka, v nejlepším případě s technologickým levelem prvního Tesla Roadsteru...

    Asi jsou všichni vytíženi dyzajnováním tlačítek o 2mm delších, než jsou ty OEM...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Zatím jen celoevropskou, ale BMW, Ford, VW, Hyundai (a tuším někdo další) mají Ionity.
    DZODZO: Ionity není od jiných společností, vlastní to přímo ty automobilky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale pořád to jsou jednotky procent z obratu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kdo ma celosvetovou sit nabijecek?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    How Fleets Will Propel The Consumer EV Market
    https://cleantechnica.com/2021/02/01/how-fleets-will-propel-the-consumer-ev-market-2/

    Electric vehicles are superior to their combustion engine counterparts in terms of both cost and emissions. They are more efficient, cheaper to operate, cheaper to maintain, and longer lasting while boasting zero emissions and low noise. During the second half of the 20th century, electric motors displaced combustion engines across every industrial process for the same operational advantages that EV drivers are realizing now.

    An individual EV owner may save more than a thousand dollars annually on fuel and maintenance costs over a comparable combustion vehicle while reducing their individual carbon footprint. For a fleet of a thousand round-the-clock buses, trucks, or rideshare vehicles operating at 50,000 miles per year or more over the course of ten years, the savings escalate quickly into the millions.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ziadna ina nema taku siet nabijaciek a rastucu takym tempom, vsetko to maju nejake joint projekty od inych spolocnosti, ale myslel som skor staticke utility-scale uloziska nieco ako hornsdale power reserve
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: Ne, elektromobily by tu byly v úplně stejnou dobu. Respektive spíš by tu byly dřív, protože automobilky by nemusely nalejt miliardy euro do vývoje čistších spalovacích motorů, který za chvíli stejně přestanou dělat, a mohly by se soustředit na elektromobily.

    Podle mě byla zbytečná už šestka, u pětky se to mělo zarazit a spíš se soustředit na elektromobilitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hm, má nabíječky. To mají jiný automobilky taky.

    A vyrábí soláry, který jsou jednotky procent obratu.

    Tesla je pořád automobilka a pokud se něco zásadního nezmění, bude to dál automobilka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nie je automobilka, Tesla je automobilka a energeticka spolocnost a zrovna ta energetika je vec, ktora bude v buducnosti podla mna rast rychlejsie nez automobily
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    timhle stylem by ty elekromobily byly za 100 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Robinhood není fond, ale appka (a nejde jen o RH, ale i o eToro a podobně). Prostě obrovskej vliv malejch investorů, který "nasedají na vlnu".

    Situace, kdy automobilka, jejíž roční světová výroba dosahuje cca poloviny produkce jednoho modelu Fordu pro jeden trh, je hodnotnější než 12 největších automobilek světa, prostě není normální.

    To by musela mít výhled získat třeba 50% automobilovýho trhu, a to se nikdy nestane. Maximálně 10-20% světovýho trhu, na víc Tesla nemá, leda by se spojila s normální automobilkou a začala auta dělat normálně.

    Elon je druhej André Citroen.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A navíc je tu ještě to, že Euro 7 je prostě zbytečný. Rozdíl mezi emisema malýho benzínovýho auta a elektromobilu není zas takovej, aby něco tak zásadního změnilo, když si chudej člověk ještě v roce 2025 koupí jednu Fabii a v roce 2035 už si stejně koupí elektrickou, protože bude lepší a levnější.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam