• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, ale myslel jsem přesně tohle - tedy schopnost poradit si ve 100% situací. Ne že to nesmí nikdy selhat, ale nesmí existovat situace, ve který se to vybourá.

    A o supportu nemluvil ani Musk, protože ví, že ovládat auto online ze supportu je nelegalizovatelná blbost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak sa nam tu pod mrakodrapom zrazili dve auta, nejake vyjizdalo z podzemnej garaze a najposlednejsi model volva co je pinnacle of safety a ma systemy na zastavenie pred chodcom na prechode prehliadlo cele auto... tak neviem ci su tie asistenty ostatnych automobiliek az take top, ked si neporadia s pomerne beznou udalostou, ze niekto neda prednost, to nie je zas az taka nepredvidatelna rarita, ktora nastane raz, maximalne dvakrat za 100 let
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: NIO tak malo a pritom jeji valuace vyletela uz nad jiny zavedeny automobilky. a jeste je podezrivaj z falsovani cinskyho ucetnictvi .) ...zajmavy, jak ocekavani predchazi realnou hodnotu firmy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---


    Realita roku 2020. Tipnul bych si, že letos Tesla ještě znovu vyhraje (600k Fremont + Čína a možná něco málo vyplivne Berlín ale to je otázka)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: mno myslím, že co do odbornosti ohledně akciovýho trhu nemáte co vyčítat... prostě se smyř s tím, že je Tesla momentálně nejhodnotnější automobilka na světě, tak o patnáct lig před ostatníma, a není nutný s tím co tejden polemizovat. Nebo ne, vstup na burzu a shortuj její akcie, ale tohle pravidelní stěžování si na internetech...

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Lžeš. Tys tvrdil, že dokud to není stoprocentní, není to FSD. Což je blábol.

    Je to zcela něco jiného, než že auto má "Prime Directive: Do NOT crash"( (c)Musk ) a musí vždy "do the right thing" (třeba zastavit a zavolat na support).

    Jen se snažíš vizi ideálu naroubovst na svá předchozí bludná tvrzení...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jsem si to našel částečně přepsaný (na celý video nemám čas). Nevím, co mě tam mělo zaujmout, ale mě zaujalo tohle:

    (pamatujete si, jak jste se tu do mě všichni pouštěli, když jsem tvrdil, že autonomní auto musí umět vyřešit JAKOUKOLIV situaci, jinak nebude použitelný coby FSD?)

    "It’s all nerdy and fascinating, and in some ways, a truly magical moment between two total math and science geeks. I love it. I also love how, when Munro says he was having issues with Tesla’s Autopilot driver-assistance system because of bad road markings in Texas, Musk straight-up says: “Even if the road is painted completely wrong and a UFO lands in the middle of the road, the car still cannot crash and still needs to do the right thing...It can’t be dependent upon the road markings being correct....It’s just gotta be ‘no matter what, it’s not gonna crash.’”

    To už je asi potřetí, co nějaký moje tvrzení (předtím to byla nutnost škálovat, a ještě tuším jedna věc) napadali všichni místní Tesla-fans coby úplnou kravinu, a o něco později Musk prohlásil víceméně totéž co já.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, na videa nekoukám. Shrň to.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ty si si to video nepozrel a nepocuval si co tam hovori nie musk ale munro
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Buffett žádný akcie Tesly nemá a řekl, že by je ani nekoupil. Buffettův styl investování je už dekády stejnej – právě to porovnání reálný hodnoty a tržní valuace.

    U Tesly je v tuhle chvíli docela jedno, jestli za to můžou velký nebo malí invetoři (ale malí na to budou mít velkej vliv). Faktem je, že ta cena stojí na spekulacích, ne na tom, že by si někdo sednul, zamyslel se a řekl si "ano, Tesla má 20x vyšší hodnotu než Ford" nebo desetkrát větší než GM.

    A je to jen automobilka, minimálně do tý míry, do jaký jsou "jen automobilky" ty ostatní. Auta jsou naprosto majoritní v tržbách.

    Ostatně sám Musk řekl, že akcie Tesly jsou moc vysoko. Od tý doby stouply asi o půlku...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: on ma ale pravdu, pletes se ty. ta cena jak u tesly tak akcii gamestonk je vyhnana velkymi investory, kteri spekulovali na pokles ceny (shortovani)

    to ze se valuace tesly drzi i pres obrovsky shortovani a nepada jako v pripade gamestonk je jednak tim, ze tesla ten potencial do budoucna opravdu ma (nezapominej, ze to neni jen automobilka) a jednak tim, ze do ni zacali investovat dalsi velci investori (napr. buffet) a velke fondy, vcetne tech penzijnich. pro teslu uz neni cesta zpet
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Koukám, že jsi skutečný odborník na všechno, nicméně všemu rozumíš zhruba tak jsi to zatím předvedl u aut, letadel a teď u akcií.

    Drobní investoři mají kurva co ovlivnit, když jich je dost, a když všichni investujou do jedný věci, protože viděj že roste a tudíž bude asi dobrej nápad do toho investovat, protože když roste teď, bude růst i potom.

    Nárůst hodnoty Tesly o téměř řád za jedinej rok, aniž by se něco fundamentálně změnilo s tou automobilkou, není výsledkem toho, že by někdo inteligentně investoval a porovnal si hodnotu firmy s tržní valuací a pak koupil akcie, ale výsledek spekulací na růst.

    Jinak též známo jako bublina.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jedna věc je obdivovat Muska (to tak mám taky) a druhá věc je nekriticky brát všechno, co vymyslí, jako bezchybnej projev geniality.

    Na Tesle je to perfektně vidět – už x-krát si Musk vymyslel a prosadil nějakou designovou/marketingovou kravinu (Falcon doors, divná ergonomie, prosklená střecha u Modelu 3 která znemožnila hatchback), která by byla u zákazníků zásadní problém, kdyby Tesla neměla pořád dost nerdů co jí nekriticky zbožňujou.

    A s tím, jak bude narůstat výroba, to bude větší a větší problém.

    O pozici jediný automobilky s danou technologií už Tesla přišla a mírnej technologickej náskok nemusí pomoct na to, že spousta řidičů naprosto záměrně Teslu nechce a mnohem radši si koupí třeba Mach E nebo Enyaq (ten jsem mimochodem dneska viděl poprvé naživo na ulici, na Škodovku za 1,2M to vypadá krutě dobře).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem ci BOBASH sleduje muskoforum, ale toto by si mohol pozriet, aby ziskal ten nas nahlad na automobilitu, ktora nie je iba vynalez IT nerdov, ale aj starych ostrielanych inzinierov

    [ CRAZY_IVAN @ Elon Musk (SpaceX - Falcon / Dragon / Starship, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink, Boring atd.) ]
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: K tomuhle drobné upřesnění:

    Aféra #gamestonk byla možná jen díky tomu, že to Melvin Capital a Citron poněkud přehnali s akciovou variací na karuselový podvod a jednak se chytili sami do své vlastní pasti, jednak málem "vypnuli" celý U.S. akciový trh skrze kolaps clearingu.

    U běžného obchodování by drobní obchodníci neměli šanci cokoliv ovlivnit...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: v meste by to chcelo k tomu TCO pripocitat este parkovanie, kedze parkovat zdarma uz sa vo vacsine pripadov v meste neda, to ti s taxikom odpada take burzoazne starosti :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Podle toho článku na CNN to úplně nevypadalo, že by emisní povolenky byly jen "na přilepšenou". A CNN jsou spíš levičáci a milovníci ekověcí, tak bych je úplně nepodezíral z manipulace.

    Ale ty čísla co píšeš vypadají, že by to i bez povolenek docela dali.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: Nemluvě o jejich Cash and cash equivalents 19,901 million $ (ano, z toho je myslim 5,000 millions $ z emisí akcií, ale i tak je to velkej nárust).

    Ano, emisní povolenky jsou fajn a proč je nevyužít, když jsou, stejně jako je může využít jakákoliv jiná automobilka. Ale úplně to nevypadá, že na tom teď stojí a padá podnikání a ziskovost tesly.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN:
    Pro představu ( zdroj https://tesla-cdn.thron.com/...content-disposition=inline%3Bfilename%3D%22TSLA-Q4-2020-Update.pdf%22 )
    I přes vyšší vykázání prodeje povolenek v 2020 jim vzrostl (po odečtu povolenek) automotive gross margin a to na hodnotu roku 2019 před odečtem povolenek.

    Automotive gross margin (GAAP)
    2019: 21.2%
    2020: 25.6%

    Less: Total regulatory credit revenue recognized
    2019: 2.3%
    2020: 4.6%

    Automotive gross margin excluding regulatory credits (non-GAAP)
    2019: 18.9%
    2020: 21.0%
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam