• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: K tomuhle drobné upřesnění:

    Aféra #gamestonk byla možná jen díky tomu, že to Melvin Capital a Citron poněkud přehnali s akciovou variací na karuselový podvod a jednak se chytili sami do své vlastní pasti, jednak málem "vypnuli" celý U.S. akciový trh skrze kolaps clearingu.

    U běžného obchodování by drobní obchodníci neměli šanci cokoliv ovlivnit...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: v meste by to chcelo k tomu TCO pripocitat este parkovanie, kedze parkovat zdarma uz sa vo vacsine pripadov v meste neda, to ti s taxikom odpada take burzoazne starosti :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Podle toho článku na CNN to úplně nevypadalo, že by emisní povolenky byly jen "na přilepšenou". A CNN jsou spíš levičáci a milovníci ekověcí, tak bych je úplně nepodezíral z manipulace.

    Ale ty čísla co píšeš vypadají, že by to i bez povolenek docela dali.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: Nemluvě o jejich Cash and cash equivalents 19,901 million $ (ano, z toho je myslim 5,000 millions $ z emisí akcií, ale i tak je to velkej nárust).

    Ano, emisní povolenky jsou fajn a proč je nevyužít, když jsou, stejně jako je může využít jakákoliv jiná automobilka. Ale úplně to nevypadá, že na tom teď stojí a padá podnikání a ziskovost tesly.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN:
    Pro představu ( zdroj https://tesla-cdn.thron.com/...content-disposition=inline%3Bfilename%3D%22TSLA-Q4-2020-Update.pdf%22 )
    I přes vyšší vykázání prodeje povolenek v 2020 jim vzrostl (po odečtu povolenek) automotive gross margin a to na hodnotu roku 2019 před odečtem povolenek.

    Automotive gross margin (GAAP)
    2019: 21.2%
    2020: 25.6%

    Less: Total regulatory credit revenue recognized
    2019: 2.3%
    2020: 4.6%

    Automotive gross margin excluding regulatory credits (non-GAAP)
    2019: 18.9%
    2020: 21.0%
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a ty si vážně myslíš, že by bez toho byli v mínusu? Nebo to prostě berou jako další příjem a podle toho utrácej? Tyhle závěry mi přijdou na hlavu.

    Mam firmu a spočítám si předpokládanej příjem a podle toho naplánuju investice, abych byl v plusu.
    A protože vim, kolik prodám povolenek, tak podle toho naplánuju investice, abych rychleji rostl.
    Kdybych věděl, že neprodám ani jednu povolenku, tak tolik holt neutratim.

    Minulej rok dali hodně do R&D, stavěj x továren, splatili nějaký dluhy.
    Říct, že "vydělává jako prodejce emisních povolenek" je mimo. To by platilo, kdyby to byla největší část příjmu a nemohli se bez toho obejít.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: kolko myslis ze musk potrebuje tych gigafactory, aby sa vyrovnal ostatnym automobilkam? nezabudajme ze ostatne automobilky budu este par rokov stale tlacit ICE a rozne hybridy, musk aktualne stava gigafactory tempom 1 za rok

    https://twitter.com/elonmusk/status/1356381230925635591
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz je to tu, videli ho .)

    Tesla Semi electric truck production prototype spotted ahead of launch - Electrek
    https://electrek.co/2021/02/01/tesla-semi-electric-truck-production-prototype-spotted/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Citroen C4
    https://zpravy.aktualne.cz/...eca3ac0600a11eb80e60cc47ab5f122/v~sl:dd17d5c8210abc76fd9799ea84f0269b/

    nejlevnější 369 900kč
    nejlevnější s "pack" navíc 384 900 / elektro ekvivalent 799 900
    feel 414 900 až 534 900, feel pack 484 900 až 574 900 / elektro 819 900 - 854 900
    shine 519 900 - 609 900, shine pack 619 900 - 659 900 / elektro 889 900 - 919 900
    -----------------

    ještě jsou tam furt velké rozdíly, ale je teprv rok 2021, navíc Citroen není známý pro své průkopnické tendence v elektromobilitě. Věřím tomu, že ID.2 za 20 tisíc eur se v roce 2024 povede (vevnitř velký jako fabia a dojezd 400km wltp)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    v Norsku docela fičel i Leaf s dojezdem 125km nebo kolik to mělo :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Starý americký auta jsou obecně populární v celý Skandinávii, třeba největší sraz amerik je ve Švédsku, Finsko je jich taky plný. Nikdy jsem se úplně nedopátral proč, ale jsou tam.

    Nicméně ten dojezd podle mě musí bejt problém i tam, e-tron je na to fakt děs. Ale třeba je možný, že všude nastavěli tolik nabíječek že jim je to jedno. Nebo nevim.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ale moc lidí myslím, že na ty vzdálený místa nepotřebuje:) Podle mě je Norsko dopravně dost specifický. Třeba tam byly vidět dost starý americký káry. Nemůžou jezdit rychle, nepotřebujou moc často jezdit daleko, tak primárně túní hezký káry, nebo to naopak vůbec neřeší.
    Takový jsem z toho tam měl pocit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ale v Norsku je spousta míst, který jsou od sebe dost daleko, a e-tron je nenažranej i při 80 km/h...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V Norsku maj stejně jenom jednu okresku s omezením 80 km/h, který říkají dálnice. Myslím, že je spotřeba moc netankuje:)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si prdel, ale nepřekvapilo by mě kdybych měl kus pravdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Třeba proto, že e-tron má spotřebu asi kWh a tím pádem tragickej dojezd.

    To je přesně situace, kdy bych bez váhání volil Teslu Model 3 nebo Y.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: proč? Tesla je pro hipstery, co jim nevadí mizerný servis a auto poslepovaný izolepou. Audi, je prostě Audi.

    Že v norsku vede, jsem četl, už před pul rokem nejmín :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Není to jen marketing, to auto fakt nemá páčky pod volantem, který sloužily na blinkry a řazení dopředu/dozadu.

    Teda ono i to je ve výsledku marketing, ale prolíná se to do funkčnosti. A bude obrovská spousta lidí, pro který bude absence fyzickýho voliče "převodovky" (dopředu/parkovat/dozadu) věc, kvůli který si to auto nekoupěj.

    Jakože s debilní ergonomií trojky bych se možná smířil, pokud by nebylo na trhu něco ekvivalentního od tradiční automobilky. Model S po tomhle faceliftu bych si nekoupil za žádnejch okolností.

    (ono je teda dost pravděpodobný, že jim to stejně neprojde schválením, tohle podle mě nikdo nenechá jít do provozu)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: fakt to neřeš, fakt je to jenom marketing:) Je to přesně jen a jen kvůli tomu, aby to lidi vytočilo, jako to vytočilo tebe a mluvili o tom:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam