• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Diskuse byla o dvou nebo třech trochu rozdílných věcech:

    1) Kdy bude FSD, což nebylo 10 vs. 50, ale Muskovo "letos" vs. 10 let.
    2) Co bude FSD, což na to trochu navazuje.

    Já i věřím tomu, že příští rok bude FSD a bude to strašně dobrý a skoro furt to bude jezdit samo. Jen to nebude jezdit dost samo na to, aby bylo možný a hlavně legalizovatelný to vypustit do reálnýho provozu bez řidiče.

    A dokud to nebude umět tohle, je to asistent řidiče. I kdyby to umělo jezdit 99,999% času samo, tak dokud budou nastávat situace "řekne si o pomoc řidiči", je to asistent řidiče.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    First Apple Car to Be Fully Autonomous and Designed to Operate Without a Driver - MacRumors
    https://www.macrumors.com/2021/02/03/first-apple-car-no-driver-fully-autonomous/
    Prizivime hadku :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LA_PIOVRA: jestli si dobře pamatuju, tak diskuze byla o tom, jestli FSD bude za 10 nebo za 50 let. A na to fakt řízení elektromobilu nepotřebuješ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U normálního sériově vyráběnýho auta to ale je tak, že když má nějaký vlastnosti jeden kus, mají je všechny. Pravda, u Tesly to tak vždycky není, můžeš dostat zrovna kus kterýmu upadne střecha, ale obecně by to tak být mělo :))

    Navíc zrovna u Tesly je menší rozptyl toho, co zahrnuje "stejný kus", protože téměř nemá volitelnou konfiguraci. U normálních aut často do testu píšu třeba to, že testovaný auto bylo sice nepohodlný a tvrdý, ale protože mělo příplatkový 19" kola, dá se předpokládat, že na 17" to už takový nebude (typická situace s konfigurací, velký kola kvůli hezkým fotkám).

    Stejně tak jsem zvyklej nehodnotit věci jen subjektivně (líbí se mi/nelíbí se mi), ale primárně objektivně s případným dodáním subjektivního komentáře, kterej ale může připustit i opak. Třeba u toho podvozku mě může vyhovovat, že je podvozek měkčí, ale pokud je to zrovna sportovní model, budu očekávat, že cílovka chce tvrdší, takže popíšu primárně co to dělá a proč a pak teprve můj osobní názor.

    Což taky zahrnuje to, že s každým autem jezdím různýma způsobama, protože potřebuju vědět jak se chová když ho bude řídit dědek a jak se chová když ho bude řídit obchoďák.

    Takže ne, moje zkušenosti s autama a jejich hodnocení nejsou subjektivní, a jsou na hony vzdálený zkušenosti normálního člověka, kterej posledních 15 let jako jeden ze zdrojů obživy píše o autech a jezdí s nima. Normální uživatel totiž nestrávil desítky tisíc kilometrů testováním aut a tisíce hodin přemýšlením o tom, proč se chovají tak jak se chovají, a nepopsal stovky stran jejich hodnocením.

    Normální člověk obvykle řídil za svůj život pořádně pár aut, maximálně pár desítek pokud počítáme nějaký půjčovny na dovolených a tak, a většinou delší dobu jezdí jen jedním autem, na který je zvyklej a tím pádem je aktivně neporovnává, a když přesedne z jednoho auta do jinýho, jsou jeho očekávání a subjektivní pocity ovlivněný tím, čím jezdil předtím, i tím, co si o tom novým autě předem myslel nebo jestli je třeba fanoušek značky.

    Já už nic z toho nemám, mám střídáním aut (když jsem počítal, kolik různejch aut jsem řídil PŘEDTÍM než jsem začal dělat testy, tak to bylo necelých 200, teď budu někde mezi 500 a 1000) "vynulovaný" měřítka a nemají na mě vliv osobní preference. Klidně o spoustě aut, který mám hrozně rád (včetně mýho Jaguaru) napíšu, že objektivně je to krám.

    Nicméně nic z toho ze mě samozřejmě nedokáže ani přiblížit na úroveň takových odborných kapacit jako je všeználek se starým Suzuki a milovník elektromobilů s naftovou Mazdou...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: spotrebitelska skusenost je ale hodne subjektivna ne? to potom formuje nazory, ze ked tento jeden konkretny kus ma taketo vlastnosti, tak potom su take spatne vsetky :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: ti dva minuskari jsou určitě majitelé elektromobilu a jistě se s námi podělí o své zkušenosti, že?
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: necekas toho trochu moc? Vždyť řidičák dostane každý trouba co vychodi autoškolu od 18i let. To je přece plně srovnatelné s řízením rakety ne?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: priznam se na rozdil od vesmirnych raket ocekavam u diskuze o spotrebnim zbozi nejakou tu realnou spotrebitelskou zkusenost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nárůst o 352 procent za 7 225 aut.

    Tržní valuace zhruba dvojnásobná oproti Fordu (roční prodeje kolem 5 milionů aut).

    Jako jo, zatím Nio překonává prodeje Mustangu Mach E, kterýho se kvůli náběhu výroby prodalo v lednu jenom 5 tisíc. Což vydrží zhruba tak do března.

    VW (tržní valuace o něco málo menší než NIO) prodal v prosinci 27 tisíc ID.3. Kromě zhruba půl milionu dalších aut.

    Takže ne, očekávání investorů se zatím nepotkává vůbec s ničím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To dává smysl. V kombinaci s tím, že budeš doma nabíjet podobným způsobem, budeš moct jezdit za drobný když nespěcháš a když budeš spěchat, tak to půjde, jen to bude drahý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to odkukali od zeleznicnej a autobusovej dopravy, tam to tiez uz funguje tak, ze cim blizsie terminu odjezdu si kupujes jizdenku, tak tym je drahsia :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    evidentne se ocekavani investoru muze potkat s realitou. a pri potencialu v cine...

    NIO Sales Increase 352.1% In January, + Hot New Car & Autonomous Vehicle Tech Unveiled
    https://cleantechnica.com/...increase-352-1-in-january-hot-new-car-autonomous-vehicle-tech-unveiled/

    Chinese EV startup NIO* scored a record sales month last month, celebrating a 352.1% year-over-year sales increase in January 2021 versus January 2020. The sales total was 7,225 vehicles, which translates into 86,700 vehicles a year if extrapolated to 12 months. In other words, NIO is already approaching 100,000 vehicle sales a year.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    dost dobrý

    nabíječky budou mít standardně připojení do sítě 150kW, k tomu baterku, dejme tomu 300kWh, fotovoltaiku 20kW.
    Když přijede socka co potřebuje trochu doplnit na cestě do Chorvatska, tak si relativně levně cucne 80kW, protože šetří a času má dost. Když přijede podnikatel co má už 20 minut zpoždění, tak si cucne za draho 350kW a za pět minut frčí pryč, ale zacáluje si to. Baterka se pomalu doplní ze sítě/FV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V ČR přibývají solární dobíječky elektroaut, v počtu stanic však zaostáváme - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/..._mato#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ve foru spaceX je jeste min lidi co nekdy ridili vesmirnou raketu :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: jedna velká kulatá nula, málokdo tu má auto mladší deseti let.

    Bobash mrtě aut nevlastní, ale aspoň v nich seděl a dokonce je i řídil.

    Celkově tu budou zkušenosti s čímkoliv co nejezdi na benzín či naftu velmi skromné
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: prozradím smutný tajemství, to je docela přesnej popis 40% internetu, zbytek je porno.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: No, ne... Takzvaně "myslí", protože disponuje rozsáhlou (a zpravidla unikátní) knihovnou objektů a vzorců vyjadřujících souvztažnosti mezi konkrétními objekty, nebo jejich kategorií.

    To vše lze simulovat.

    Nikoliv, poslední větou jsem odkázal na to, že neuronová síť s rozsáhlejší knihovnou objektů zpočátku pomáhala méně informované neuronové síti (s chudší a méně detailní knihovnou objektů) vyhodnocovat určitý typ situací.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: To je vlastně docela přesnej popis :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam