• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nevím, tak nějak jsem u tebe automaticky čekal, že si koupíš Mazdu v dieselu.

    A sehnat benzínovou Mazdu je docela jednoduchý, zvlášť jestli je to aktuální generace šestky, kterejch se v benzínu udělalo na poměry daný třídy hrozně moc.
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: taky si říkám, že uroven řidičských asistentů hodnotí lidé co v životě nesěděli v autě s pokročilým asisetentem, ale zcela jistě vědí, že je na hovno :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: par hodin dozadu si pisal "koncim debatu" tak co sa zas ozyvas? :D ja som vedel, ze ti to neda :)))

    Mazda je benzinova atmosfera, ako novinar by si mohol vediet ze naftove Mazdy su sunt a preto su ich plne autobazary, zato zohnat benzin chce trochu davku stastia
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Spaní na dálnici bude reálný docela brzo, Cadillac už ti teď dovolí nedržet volant (čumět na cestu ale musíš), a dosáhnout na dálnici takový autonomie aby tě kdyžtak stačil vzbudit, je asi reálný poměrně brzo (jednotky let).

    Dtto ty kamiony, přesně jak píše JYRKA: – depo u dálnice, případně trasa z dálnice do cíle (v případě pravidelný trasy), kde to bude mít naučený, případně tam bude nějaká infrastruktura (elektronický patníky a krajnice nebo tak něco).
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: v momente kdy vstup casti diskutujicich do problematiky je propojen s iracionalnimi predstavami o soucasnem stavu veci, tak ano:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kupodivu se s Tebou nehadam. :)
    Osobne si myslim, ze beztak FSS bude nejdriv nasazeny u kamionu na dalnicich. Na sjezdu bude depo, kde nastoupi ridici a dotahnou ty kramy do cile.
    Tam bude zdaleka nejlepsi navratnost.
    Taxi pridou pozdeji. Mimochodem, zapominate na 5G site, ktere BY MELY umoznovat vzdalene rizeni auta v realnem case.
    Taky nezapomente na dalsi novy nastroj- virtualni bryle.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Presne tak a do te doby proste postradam cely smysl toho. Pokavad bude muset byt ridic po celou dobu k dispozici kdyby neco, musi to byt ridic zpusobily k rizeni vozidla - at uz vekem, platnym ridicakem, ovlivneni psychoaktivnimi latkami nebo unavou ci nemoci.
    A do te doby ja osobne postradam smysl tech asistentu. FSD je super ve chvili kdy bych mohl v aute spat po dobu cesty, nebo ho mohl pouzit treba na dovoz nactileteho ditete do skoly.

    Jina situace je u profesionalnich ridicu, tam by nedokonaly FSD mohl zmenit naroky na povinne prestavky v rizeni, nebo umoznit i nejakou jinou aktivitu tech ridicu bez vyznamneho rizika navic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já mám k FSD neutrální vztah, asi by to bylo fajn, ale k životu to nepotřebuju. A chápu ty konsekvence "vláčku" při náklaďácích, nebo možnost vydělávat na robotaxíku, ale jestli to bude mít každá tesla a těch tesel bude za pár let 2-3 miliony ročně nových, tak se to brzo ustálí na nízké ceně

    akcie Tesly nevlastním, Muska nefanboyuju, mám k němu spíš love-hate relationship, ale nemám potřebu na něho kálet ani ho bezmezně obdivovat

    takže celá ta diskuze jde mimo mě
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA:
    "These will be autonomous, electric vehicles designed to operate without a driver and focused on the last mile," said one of the people."

    Čili městský vozítko, pohybující se v pomalých rychlostech, mnohem menší rozsah problémů k řešení, nejspíš realizovatelný v týhle dekádě. Jak jsem říkal ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Diskuse byla o dvou nebo třech trochu rozdílných věcech:

    1) Kdy bude FSD, což nebylo 10 vs. 50, ale Muskovo "letos" vs. 10 let.
    2) Co bude FSD, což na to trochu navazuje.

    Já i věřím tomu, že příští rok bude FSD a bude to strašně dobrý a skoro furt to bude jezdit samo. Jen to nebude jezdit dost samo na to, aby bylo možný a hlavně legalizovatelný to vypustit do reálnýho provozu bez řidiče.

    A dokud to nebude umět tohle, je to asistent řidiče. I kdyby to umělo jezdit 99,999% času samo, tak dokud budou nastávat situace "řekne si o pomoc řidiči", je to asistent řidiče.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    First Apple Car to Be Fully Autonomous and Designed to Operate Without a Driver - MacRumors
    https://www.macrumors.com/2021/02/03/first-apple-car-no-driver-fully-autonomous/
    Prizivime hadku :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LA_PIOVRA: jestli si dobře pamatuju, tak diskuze byla o tom, jestli FSD bude za 10 nebo za 50 let. A na to fakt řízení elektromobilu nepotřebuješ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U normálního sériově vyráběnýho auta to ale je tak, že když má nějaký vlastnosti jeden kus, mají je všechny. Pravda, u Tesly to tak vždycky není, můžeš dostat zrovna kus kterýmu upadne střecha, ale obecně by to tak být mělo :))

    Navíc zrovna u Tesly je menší rozptyl toho, co zahrnuje "stejný kus", protože téměř nemá volitelnou konfiguraci. U normálních aut často do testu píšu třeba to, že testovaný auto bylo sice nepohodlný a tvrdý, ale protože mělo příplatkový 19" kola, dá se předpokládat, že na 17" to už takový nebude (typická situace s konfigurací, velký kola kvůli hezkým fotkám).

    Stejně tak jsem zvyklej nehodnotit věci jen subjektivně (líbí se mi/nelíbí se mi), ale primárně objektivně s případným dodáním subjektivního komentáře, kterej ale může připustit i opak. Třeba u toho podvozku mě může vyhovovat, že je podvozek měkčí, ale pokud je to zrovna sportovní model, budu očekávat, že cílovka chce tvrdší, takže popíšu primárně co to dělá a proč a pak teprve můj osobní názor.

    Což taky zahrnuje to, že s každým autem jezdím různýma způsobama, protože potřebuju vědět jak se chová když ho bude řídit dědek a jak se chová když ho bude řídit obchoďák.

    Takže ne, moje zkušenosti s autama a jejich hodnocení nejsou subjektivní, a jsou na hony vzdálený zkušenosti normálního člověka, kterej posledních 15 let jako jeden ze zdrojů obživy píše o autech a jezdí s nima. Normální uživatel totiž nestrávil desítky tisíc kilometrů testováním aut a tisíce hodin přemýšlením o tom, proč se chovají tak jak se chovají, a nepopsal stovky stran jejich hodnocením.

    Normální člověk obvykle řídil za svůj život pořádně pár aut, maximálně pár desítek pokud počítáme nějaký půjčovny na dovolených a tak, a většinou delší dobu jezdí jen jedním autem, na který je zvyklej a tím pádem je aktivně neporovnává, a když přesedne z jednoho auta do jinýho, jsou jeho očekávání a subjektivní pocity ovlivněný tím, čím jezdil předtím, i tím, co si o tom novým autě předem myslel nebo jestli je třeba fanoušek značky.

    Já už nic z toho nemám, mám střídáním aut (když jsem počítal, kolik různejch aut jsem řídil PŘEDTÍM než jsem začal dělat testy, tak to bylo necelých 200, teď budu někde mezi 500 a 1000) "vynulovaný" měřítka a nemají na mě vliv osobní preference. Klidně o spoustě aut, který mám hrozně rád (včetně mýho Jaguaru) napíšu, že objektivně je to krám.

    Nicméně nic z toho ze mě samozřejmě nedokáže ani přiblížit na úroveň takových odborných kapacit jako je všeználek se starým Suzuki a milovník elektromobilů s naftovou Mazdou...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: spotrebitelska skusenost je ale hodne subjektivna ne? to potom formuje nazory, ze ked tento jeden konkretny kus ma taketo vlastnosti, tak potom su take spatne vsetky :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: ti dva minuskari jsou určitě majitelé elektromobilu a jistě se s námi podělí o své zkušenosti, že?
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: necekas toho trochu moc? Vždyť řidičák dostane každý trouba co vychodi autoškolu od 18i let. To je přece plně srovnatelné s řízením rakety ne?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: priznam se na rozdil od vesmirnych raket ocekavam u diskuze o spotrebnim zbozi nejakou tu realnou spotrebitelskou zkusenost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nárůst o 352 procent za 7 225 aut.

    Tržní valuace zhruba dvojnásobná oproti Fordu (roční prodeje kolem 5 milionů aut).

    Jako jo, zatím Nio překonává prodeje Mustangu Mach E, kterýho se kvůli náběhu výroby prodalo v lednu jenom 5 tisíc. Což vydrží zhruba tak do března.

    VW (tržní valuace o něco málo menší než NIO) prodal v prosinci 27 tisíc ID.3. Kromě zhruba půl milionu dalších aut.

    Takže ne, očekávání investorů se zatím nepotkává vůbec s ničím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To dává smysl. V kombinaci s tím, že budeš doma nabíjet podobným způsobem, budeš moct jezdit za drobný když nespěcháš a když budeš spěchat, tak to půjde, jen to bude drahý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to odkukali od zeleznicnej a autobusovej dopravy, tam to tiez uz funguje tak, ze cim blizsie terminu odjezdu si kupujes jizdenku, tak tym je drahsia :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam