• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    UFODrive Aims To Dominate The Globe With EV Rentals
    https://cleantechnica.com/2021/02/07/ufodrive-aims-to-dominate-the-globe-with-ev-rentals/

    The type of vehicles UFODrive rents out are electric vehicles only. Originally, the company started leasing Tesla vehicles and expanded to other EVs. “We started the company three years ago at our first location in Luxembourg and it was really just Tesla available. But in the last couple of years — particularly now — there’s a lot of new models coming onto the market,” he explained. UFODrive now has, along with Tesla, Audi e-tron, Jaguar I-PACE, Hyundai Kona, and Nissan Leaf vehicles. UFODrive plans to add both the VW ID.3 and ID.4 also.

    “But it’s only electric cars and completely on an app. There’s no queueing, no paperwork, and no human interaction whatsoever.” Aiden pointed it out that it takes less than 2 minutes to rent a car with UFODrive, as opposed to the lengthy process of traditional rentals. This avoids the common chaos and confusion that comes with renting a car.

    ...

    UFODrive solves these issues by taking almost every hassle away. “With UFODrive it’s completely on an app. You just arrive and drive in 2 minutes or less. It’s a simple as that. The phone opens your car and it’s only an electric car.”

    The fuel, which for EVs is electricity, is included with the price. Even if you have to stop and charge the car, the cost of this is included in the rental price. “There’s no additional cost for the customer during their journey and there’s no hassle,” Aiden said. “Our software provides range and charging support so the customer can actually find a charger when they need to without worrying about range anxiety.”

    Aiden explained that the software is connected to over 100,000 chargers, so wherever the customer is, the app will tell them where they can go to charge the vehicle.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: to ty auta ještě neměly plně autonomnií řízení. co by tam ten řidič asi pak dělal žejo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Věci jako hry nebo televize nejsou za jízdy legální v ničem. Všechny auta, který kdy měly televizi, jí vždycky měly zablokovanou jen na stání.
    KEB
    KEB --- ---
    JAZZZ: jaká je pravděpodobnost, že ti na mobilu na držáku bude někdo pařit zaklínače? Navíc to není mobil, ale malá televize :-D
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: to skoro zni jako by ten clovek nemel na obrazovce v aute prehravac a gps mapu ajko by vsechny drzaky mobilu do aut byly nelegalni. ze to zrovna resi u tesly a ne u skodovky ..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Věřím tomu, že bude na přání kulatej volant, protože řidítka jsou debilita.

    Ale o páčkách pod volantem (tedy i voliči převodovky, Model S měl volič pod volantem, půjčenej z Mercedesu) se Musk jasně vyjádřil, že nebudou.

    Je možný, že se ještě chytěj za hlavu a vrátěj to tam, ale momentálně očividně mají v plánu je dát pryč. Ostatně na fotkách v konfigurátoru jsou dokonce i řidítka – a o volantu, byť na přání, ani zmínka.

    Dost pochybuju, že by v rámci "marketingu" měli na obrázcích v konfigurátoru, kde si to auto můžeš objednat, něco, co v něm pak nebude (a vice versa).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ty páčky a tlačítka ti teda nedaj spát:)
    Nechceme to dát do názvu auditka?:)

    Pořád se ti nedaří přijmout fakt, že je to marketing a nakonec tam v nějaký formě budou…

    PS: Ty Falcon doors už i Musk označil, jako svojí největší chybu, přesně z důvodů, co uvádíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Však já s tím souhlasím, díky Muskovi je Tesla tam, kde je, a na cílovou skupinu Tesly fungujou i ty zbytečný kraviny.

    Ale pokud má začít fungovat jako normální automobilka, tak se toho budou muset jednou zbavit.

    Problém je v tom, že občas inovujou jen pro inovace. Viz absence páček pod volantem. K tomu není žádnej dobrej důvod, kromě toho, že je pak interiér minimalističtější. Nebo absence voliče "převodovky" nebo jeho umístění na dotykovej displej. To už není ani pitomý, to je nebezpečný a úplně kreténský, navíc s rizikem, že jim to zakážou.

    Něco podobnýho jsou idiotský Falcon doors, kvůli kterejm se zdržovala výroba Modelu X a stálo to děsný prachy, který firma tehdy neměla – a reálně to není k ničemu dobrý, kdyby to mělo klasický šoupací dveře, tak to může bejt levnější a bude to použitelnější. Dtto skleněná střecha, dtto snaha vymýšlet znovu věci, který už byly vymyšlený a fungovaly.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: takhle prostě fungují inovace. Když chceš něco změnit, musíš jít dopředu rychle, a občas se něco nepovede. Musíš s tím počítat. Nejde to jinak.
    Když nebudeš inovovat vůbec, budeš mít ještě teď v autě přehrávač CD a budeš leštit tlačítka. A předběhne tě někdo, kdo do rizika půjde.
    Je to o balanci do jak velkýho rizika jít. Ta míra rizika se samozřejmě mění s velikostí firmy.

    Navíc Tesla si to ještě může dovolit, protože cílí na early majority, která chce být na špici vývoje, a toleruje občas nějaký průser.

    Lítací střechy jsou ale už přes čáru.. Tam hlavně nevidím ani, proč se jim to nepovedlo, když jiní to uměj.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: V tom dopise Tesla tvrdí, že je normální, když klíčová komponenta auta odejde po 6 letech...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Příkladů by se našlo víc. A jak řikám, z toho dopisu nějaký vztekání nevidim.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Mercedes byl v US donucen opravovat SBC brzdy zadara i po xx letech. Žaloba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ale jiná automobilka prostě udělá svolávačku, když zjistí, že je problém. Tesle to musí nařídit NHTSA a ještě se vztekaj, že to je přece normální. Vidíš ten rozdíl?

    A Tesla je tím, čím je, díky Muskovi, to nepopírám. Musk je génius a největší průkopník v automobilovým průmyslu za minimálně 50 let.

    Ale Ford byl taky génius, Ford byl taky tím, čím je, díky němu, a přesto ho potom málem pohřbil tím, že se choval podobně jako se chová Musk.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nejčastější důvody ke svolávací akci:
    Airbagy – Audi, Chrysler, Dodge, Hyundai, Infiniti, Volkswagen, Volvo
    Riziko požáru – Dacia, Kia, Land Rover, Mercedes, Volkswagen
    Brzdy – Peugeot, Citroën
    Karoserie – BMW, Mercedes-Benz
    Podvozek – Mercedes, Opel
    Sedadla – Land Rover, Opel
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: "V lednu 2021 bylo vyhlášeno 27 svolávacích akcí automobilek, které se dotkly 39 modelů 16 značek."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Sorry, ale podle svolávaček jinejch automobilek mi tohle přijde mimo. Jako kdyby jiný automobilky neměly průsery. Já s tim nesouhlasim, protože kdyby taková Tesla a Musk nebyli, tak Tesla neni, co je. Tak SpaceX neni kde je etc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mě nejde o konkrétní závadu, ale o obecnej přístup Tesly. Vnýst do výroby aut přístup technologickýho startupu je v lecčem fajn, ale v lecčem průser. A s růstem Tesly v normální automobilku to bude víc a víc vadit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ty asi moc nechápeš, co se tam pokazilo. Ta závada nemá nic společného s počtem kilometrů a teplotama.

    Tahle debata mě už nebaví. Zbytečná a točíme se v kruhu. Agree to disagree.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A tohle je přesně to, co je v Tesle blbě.

    Musk se rozhodl, že půjde použít displej z NTB, tak to otestovali a použili. Jenomže to neotestovali naježděním milionu kilometrů v podmínkách od polárního kruhu po Saharu, jak to dělají normální výrobci. A pak se jim to po pár letech začalo srát.

    Stejně tak Musk přišel s tím, že přece nepotřebujou vypínač, protože se to bude rozsvěcet samo (a teď to rozšířil na páčky pod volantem). Konstruktéři mu nejspíš řekli, že je to píčovina, protože vědí, že některý věci se dělají už desítky let stejně prostě proto, že to tak funguje, ale Musk to chtěl jinak, tak je to jinak.

    Dtto Falcon Doors, kreténská prosklená střecha, kvůli který je Model 3 sedan a ne hatchback, a milion jinejch věcí, který jsou jiný aby byly jiný a ne proto, aby fungovaly.

    Tohle všechno je skvělý, dokud je Tesla tak malá automobilka, že její prodeje utáhnou geeci, který tohle milujou a chtějí Teslu proto, že je jiná než ostatní auta, protože nemají rádi auta a chtějí něco, co není auto, ale gadget na kolech.

    Ale jakmile Tesla vyroste tak, že bude potřebovat aby jí kupovali normální lidi který jsou zvyklí na normální auta, tak tohle bude naopak problém, protože normální lidi co chtěj normální auta si půjdou koupit elektrickej Ford nebo Volkswagen už jenom proto, že má normální ovládací prvky.

    Navíc to časem může výst k ještě hlubším problémům, protože firemní kultura s despotickým psychopatem kterej má sklony k mikromanagementu, problém se sebekontrolou (přečti si něco o způsobu, jakým v době "production hell" vyhazoval lidi, protože se zrovna nasral) a představu, že je nejchytřejší na světě, je dost toxická.

    Dost mi to připomíná Henryho Forda, kterej přesně tímhle způsobem ve 30. a 40. letech dospěl téměř ke krachu, manželka a snacha ho musely pod pohrůžkou prodeje svých akcií Fordu donutit k odstoupení a uvolnění místa Henrymu III.

    Géniové jako Musk bývají skvělí pro rozjezd něčeho, ale s růstem firmy začnou představovat přítěž. A u Tesly přijde chvíle, kdy se bude muset Muska zbavit, pokud bude mět fungovat. A kdy se bude muset stát konvenčnější automobilkou, protože jinak nedokáže dostatečně růst.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam