• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Však já s tím souhlasím, díky Muskovi je Tesla tam, kde je, a na cílovou skupinu Tesly fungujou i ty zbytečný kraviny.

    Ale pokud má začít fungovat jako normální automobilka, tak se toho budou muset jednou zbavit.

    Problém je v tom, že občas inovujou jen pro inovace. Viz absence páček pod volantem. K tomu není žádnej dobrej důvod, kromě toho, že je pak interiér minimalističtější. Nebo absence voliče "převodovky" nebo jeho umístění na dotykovej displej. To už není ani pitomý, to je nebezpečný a úplně kreténský, navíc s rizikem, že jim to zakážou.

    Něco podobnýho jsou idiotský Falcon doors, kvůli kterejm se zdržovala výroba Modelu X a stálo to děsný prachy, který firma tehdy neměla – a reálně to není k ničemu dobrý, kdyby to mělo klasický šoupací dveře, tak to může bejt levnější a bude to použitelnější. Dtto skleněná střecha, dtto snaha vymýšlet znovu věci, který už byly vymyšlený a fungovaly.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: takhle prostě fungují inovace. Když chceš něco změnit, musíš jít dopředu rychle, a občas se něco nepovede. Musíš s tím počítat. Nejde to jinak.
    Když nebudeš inovovat vůbec, budeš mít ještě teď v autě přehrávač CD a budeš leštit tlačítka. A předběhne tě někdo, kdo do rizika půjde.
    Je to o balanci do jak velkýho rizika jít. Ta míra rizika se samozřejmě mění s velikostí firmy.

    Navíc Tesla si to ještě může dovolit, protože cílí na early majority, která chce být na špici vývoje, a toleruje občas nějaký průser.

    Lítací střechy jsou ale už přes čáru.. Tam hlavně nevidím ani, proč se jim to nepovedlo, když jiní to uměj.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: V tom dopise Tesla tvrdí, že je normální, když klíčová komponenta auta odejde po 6 letech...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Příkladů by se našlo víc. A jak řikám, z toho dopisu nějaký vztekání nevidim.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Mercedes byl v US donucen opravovat SBC brzdy zadara i po xx letech. Žaloba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ale jiná automobilka prostě udělá svolávačku, když zjistí, že je problém. Tesle to musí nařídit NHTSA a ještě se vztekaj, že to je přece normální. Vidíš ten rozdíl?

    A Tesla je tím, čím je, díky Muskovi, to nepopírám. Musk je génius a největší průkopník v automobilovým průmyslu za minimálně 50 let.

    Ale Ford byl taky génius, Ford byl taky tím, čím je, díky němu, a přesto ho potom málem pohřbil tím, že se choval podobně jako se chová Musk.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nejčastější důvody ke svolávací akci:
    Airbagy – Audi, Chrysler, Dodge, Hyundai, Infiniti, Volkswagen, Volvo
    Riziko požáru – Dacia, Kia, Land Rover, Mercedes, Volkswagen
    Brzdy – Peugeot, Citroën
    Karoserie – BMW, Mercedes-Benz
    Podvozek – Mercedes, Opel
    Sedadla – Land Rover, Opel
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: "V lednu 2021 bylo vyhlášeno 27 svolávacích akcí automobilek, které se dotkly 39 modelů 16 značek."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Sorry, ale podle svolávaček jinejch automobilek mi tohle přijde mimo. Jako kdyby jiný automobilky neměly průsery. Já s tim nesouhlasim, protože kdyby taková Tesla a Musk nebyli, tak Tesla neni, co je. Tak SpaceX neni kde je etc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mě nejde o konkrétní závadu, ale o obecnej přístup Tesly. Vnýst do výroby aut přístup technologickýho startupu je v lecčem fajn, ale v lecčem průser. A s růstem Tesly v normální automobilku to bude víc a víc vadit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ty asi moc nechápeš, co se tam pokazilo. Ta závada nemá nic společného s počtem kilometrů a teplotama.

    Tahle debata mě už nebaví. Zbytečná a točíme se v kruhu. Agree to disagree.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A tohle je přesně to, co je v Tesle blbě.

    Musk se rozhodl, že půjde použít displej z NTB, tak to otestovali a použili. Jenomže to neotestovali naježděním milionu kilometrů v podmínkách od polárního kruhu po Saharu, jak to dělají normální výrobci. A pak se jim to po pár letech začalo srát.

    Stejně tak Musk přišel s tím, že přece nepotřebujou vypínač, protože se to bude rozsvěcet samo (a teď to rozšířil na páčky pod volantem). Konstruktéři mu nejspíš řekli, že je to píčovina, protože vědí, že některý věci se dělají už desítky let stejně prostě proto, že to tak funguje, ale Musk to chtěl jinak, tak je to jinak.

    Dtto Falcon Doors, kreténská prosklená střecha, kvůli který je Model 3 sedan a ne hatchback, a milion jinejch věcí, který jsou jiný aby byly jiný a ne proto, aby fungovaly.

    Tohle všechno je skvělý, dokud je Tesla tak malá automobilka, že její prodeje utáhnou geeci, který tohle milujou a chtějí Teslu proto, že je jiná než ostatní auta, protože nemají rádi auta a chtějí něco, co není auto, ale gadget na kolech.

    Ale jakmile Tesla vyroste tak, že bude potřebovat aby jí kupovali normální lidi který jsou zvyklí na normální auta, tak tohle bude naopak problém, protože normální lidi co chtěj normální auta si půjdou koupit elektrickej Ford nebo Volkswagen už jenom proto, že má normální ovládací prvky.

    Navíc to časem může výst k ještě hlubším problémům, protože firemní kultura s despotickým psychopatem kterej má sklony k mikromanagementu, problém se sebekontrolou (přečti si něco o způsobu, jakým v době "production hell" vyhazoval lidi, protože se zrovna nasral) a představu, že je nejchytřejší na světě, je dost toxická.

    Dost mi to připomíná Henryho Forda, kterej přesně tímhle způsobem ve 30. a 40. letech dospěl téměř ke krachu, manželka a snacha ho musely pod pohrůžkou prodeje svých akcií Fordu donutit k odstoupení a uvolnění místa Henrymu III.

    Géniové jako Musk bývají skvělí pro rozjezd něčeho, ale s růstem firmy začnou představovat přítěž. A u Tesly přijde chvíle, kdy se bude muset Muska zbavit, pokud bude mět fungovat. A kdy se bude muset stát konvenčnější automobilkou, protože jinak nedokáže dostatečně růst.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    Tohle tak nepůsobí. Tesla působí jako opak, co se opravdu snažil posunout věci dál. A ani z dopisu NHTSA neni závěr, že to tak plánovali. Celej ten dopis působí spíš jako "pojďme neudělat precedens, který by mohl být problematický" a ano, my to lidem vyměníme a mezitím jsme se snažili udělat maximum, aby se ta chyba minimalizovala u lidí, co ten typ čipu mají. A navíc jdeme dál, protože jsme ho tam přestali dávat. Ještě jednou... kdyby tak opravdu plánovali, myslíš, že by ten čip, potom, co se ty problémy objevily, nahradili? Kdyby to tak plánovali, proč by to tak nenechali? Kdyby to tak plánovali, proč by neudělali tu paměť jako v klasickém PC - možnost jednoduše vyměnit. Jak řikám, myslim, že v tomhle konkrétním případě hledáš utvrzení svého pohledu.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To, že něco posralo VW neznamená, že když to podobně posere Tesla, je to dobře.

    Princip chápu a je normální, že se něco nepovede. Ale vysvětlení "plánujeme to na šest let, tak co se divíte" je prostě trochu blbý.

    Zvlášť u auta, který bez toho displeje ani nepojede...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nebo spíš tím, že nároky na automobilový součástky jsou někde na půl cesty mezi součástkama do mobilních zařízení a do letadel...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Speaking of zabugovaný infotainmenty, ani ten Mustang na tom, podle té recenze, co jsem postoval níže, není zrovna dobře a ani v tom videu to nepůsobilo zrovna plynule.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to není nárokama, ale tím, že na ně za těch dvacet let nahmatáš jak na telefonu za měsíc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    * přidaj do manuálu informaci o servisním intervalu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam pocit, že si děláš si závěry dle jedný věty z celého dopisu:
    https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2020/INRL-EA20003-82493P.pdf

    Rozhodně mi z toho nevyznívá, že by to tak naplánovali. Kdyby to tak naplánovali, tak ten čip v dalších letech nevyměnili za takovej, kterej to nedělá, ale jen přidaj do manuálu informaci do servisního manuálu :)). Navíc to auto můžeš dál ovládat a dojet do servisu.

    Naopak ten úryvek z článku vypadá, že akorát konstatovali kolik to tak vydrží podle dostupných informací a hájili se, protože timhle může vzniknout precedens (aspon tak mi to přijde po přečtení celého dopisu).

    Spíš to vypadá, že si snažíš UTVRDIT svůj pocit. Kdyby to mělo potvrzovat tvůj pocit, tak by tesla ten paměťovej čip nenahradila lepším, hned jak se ty problémy začaly objevovat. Stejně tak by nevylepšovala svoje auta průběžně. Holt někdy, když inovuješ, tak narazíš na věci, které jsi nečekal, při testech se ti neprojevily.

    PS ostatní výrobci maj svolávačky a prodávaj zabugovaný infotaimenty (např. pamatuješ na VW, jak jsi se rozčiloval?)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Hele, to, že dělám 9-17 je moje rozhodnutí, které pramení z toho, že i ajťáci potřebují občas hovořit s lidmi. A upřímně se mi nelíbí to povyšování plynoucí z toho, že si myslíš, že když ses kdysi naučil anglicky, tak jsi sežral Šalomounovo hovno.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam