• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    softwarovym updatom funkciu displeja upravia tak aby vyhovoval legislative, az bude povolena autonomia s hranim, tak bude fungovat aj za jazdy, case closed
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: V novém Sku bude ten přední displej naklápěcí, tak to asi nebude problém. Otázka jak moc velká bude možnost naklopení.

    "With 2200x1300 resolution, ultra-bright colors with exceptional responsiveness and left-right tilt, the new center display is an ideal touchscreen for entertainment and gaming anywhere."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V příspěvku, na kterej jsem reagoval, se mluvilo o displeji na kterej vidí řidič.

    Třeba Jaguar a Land Rover umí mít televizi puštěnou na středovým displeji v palubce a je to legální. Mají totiž technologii, díky který je na tom displeji z každýho úhlu vidět něco jinýho. Takže řidič vidí třeba navigaci a spolujezdec film.

    ID.3 je zvenku o kousíček menší než Golf (o 11 mm kratší), vevnitř je o něco větší, protože tam nezabírá místo motor.

    A ano, auta se strašně zvětšily. Dnešní VW Polo je stejně velký jako v devadesátkách Golf. Původní Golf byl velkej asi jako dneska Up! A to se bavím o vnějších rozměrech.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: myslis samozrejme televize v prednej rade sedadiel, lebo na zadnych sedadlach maju playstationy a televize uz pomaly vsetky tie exkluzivne rodinne SUV

    vcera som videl u nas ID3 a teda myslel som ze je to mensie, ked to ma rozmery golfa ale posobi to dost mohutne, uz aj male auta su dnes velke ako kedysi limuziny
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    a jeste neco pro fandy Playstaytion

    Elektromobil od Sony se stává realitou. Japonský výrobce elektroniky už testuje prototyp na rakouských silnicích – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...niky-uz-testuje-prototyp-na-rakouskych-silnicich/sc-870-a-207906/default.aspx
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    mozna se dockame skoda 1203 EV .)

    Dvanácettrojka se dočkala oživení. Škoda nechala připravit koncept, který na legendární dodávku navazuje – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...vit-koncept-ktery-na-legendarni-dodavku-navazuje/sc-870-a-208355/default.aspx
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    UFODrive Aims To Dominate The Globe With EV Rentals
    https://cleantechnica.com/2021/02/07/ufodrive-aims-to-dominate-the-globe-with-ev-rentals/

    The type of vehicles UFODrive rents out are electric vehicles only. Originally, the company started leasing Tesla vehicles and expanded to other EVs. “We started the company three years ago at our first location in Luxembourg and it was really just Tesla available. But in the last couple of years — particularly now — there’s a lot of new models coming onto the market,” he explained. UFODrive now has, along with Tesla, Audi e-tron, Jaguar I-PACE, Hyundai Kona, and Nissan Leaf vehicles. UFODrive plans to add both the VW ID.3 and ID.4 also.

    “But it’s only electric cars and completely on an app. There’s no queueing, no paperwork, and no human interaction whatsoever.” Aiden pointed it out that it takes less than 2 minutes to rent a car with UFODrive, as opposed to the lengthy process of traditional rentals. This avoids the common chaos and confusion that comes with renting a car.

    ...

    UFODrive solves these issues by taking almost every hassle away. “With UFODrive it’s completely on an app. You just arrive and drive in 2 minutes or less. It’s a simple as that. The phone opens your car and it’s only an electric car.”

    The fuel, which for EVs is electricity, is included with the price. Even if you have to stop and charge the car, the cost of this is included in the rental price. “There’s no additional cost for the customer during their journey and there’s no hassle,” Aiden said. “Our software provides range and charging support so the customer can actually find a charger when they need to without worrying about range anxiety.”

    Aiden explained that the software is connected to over 100,000 chargers, so wherever the customer is, the app will tell them where they can go to charge the vehicle.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: to ty auta ještě neměly plně autonomnií řízení. co by tam ten řidič asi pak dělal žejo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Věci jako hry nebo televize nejsou za jízdy legální v ničem. Všechny auta, který kdy měly televizi, jí vždycky měly zablokovanou jen na stání.
    KEB
    KEB --- ---
    JAZZZ: jaká je pravděpodobnost, že ti na mobilu na držáku bude někdo pařit zaklínače? Navíc to není mobil, ale malá televize :-D
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: to skoro zni jako by ten clovek nemel na obrazovce v aute prehravac a gps mapu ajko by vsechny drzaky mobilu do aut byly nelegalni. ze to zrovna resi u tesly a ne u skodovky ..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Věřím tomu, že bude na přání kulatej volant, protože řidítka jsou debilita.

    Ale o páčkách pod volantem (tedy i voliči převodovky, Model S měl volič pod volantem, půjčenej z Mercedesu) se Musk jasně vyjádřil, že nebudou.

    Je možný, že se ještě chytěj za hlavu a vrátěj to tam, ale momentálně očividně mají v plánu je dát pryč. Ostatně na fotkách v konfigurátoru jsou dokonce i řidítka – a o volantu, byť na přání, ani zmínka.

    Dost pochybuju, že by v rámci "marketingu" měli na obrázcích v konfigurátoru, kde si to auto můžeš objednat, něco, co v něm pak nebude (a vice versa).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ty páčky a tlačítka ti teda nedaj spát:)
    Nechceme to dát do názvu auditka?:)

    Pořád se ti nedaří přijmout fakt, že je to marketing a nakonec tam v nějaký formě budou…

    PS: Ty Falcon doors už i Musk označil, jako svojí největší chybu, přesně z důvodů, co uvádíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Však já s tím souhlasím, díky Muskovi je Tesla tam, kde je, a na cílovou skupinu Tesly fungujou i ty zbytečný kraviny.

    Ale pokud má začít fungovat jako normální automobilka, tak se toho budou muset jednou zbavit.

    Problém je v tom, že občas inovujou jen pro inovace. Viz absence páček pod volantem. K tomu není žádnej dobrej důvod, kromě toho, že je pak interiér minimalističtější. Nebo absence voliče "převodovky" nebo jeho umístění na dotykovej displej. To už není ani pitomý, to je nebezpečný a úplně kreténský, navíc s rizikem, že jim to zakážou.

    Něco podobnýho jsou idiotský Falcon doors, kvůli kterejm se zdržovala výroba Modelu X a stálo to děsný prachy, který firma tehdy neměla – a reálně to není k ničemu dobrý, kdyby to mělo klasický šoupací dveře, tak to může bejt levnější a bude to použitelnější. Dtto skleněná střecha, dtto snaha vymýšlet znovu věci, který už byly vymyšlený a fungovaly.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: takhle prostě fungují inovace. Když chceš něco změnit, musíš jít dopředu rychle, a občas se něco nepovede. Musíš s tím počítat. Nejde to jinak.
    Když nebudeš inovovat vůbec, budeš mít ještě teď v autě přehrávač CD a budeš leštit tlačítka. A předběhne tě někdo, kdo do rizika půjde.
    Je to o balanci do jak velkýho rizika jít. Ta míra rizika se samozřejmě mění s velikostí firmy.

    Navíc Tesla si to ještě může dovolit, protože cílí na early majority, která chce být na špici vývoje, a toleruje občas nějaký průser.

    Lítací střechy jsou ale už přes čáru.. Tam hlavně nevidím ani, proč se jim to nepovedlo, když jiní to uměj.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: V tom dopise Tesla tvrdí, že je normální, když klíčová komponenta auta odejde po 6 letech...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Příkladů by se našlo víc. A jak řikám, z toho dopisu nějaký vztekání nevidim.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Mercedes byl v US donucen opravovat SBC brzdy zadara i po xx letech. Žaloba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ale jiná automobilka prostě udělá svolávačku, když zjistí, že je problém. Tesle to musí nařídit NHTSA a ještě se vztekaj, že to je přece normální. Vidíš ten rozdíl?

    A Tesla je tím, čím je, díky Muskovi, to nepopírám. Musk je génius a největší průkopník v automobilovým průmyslu za minimálně 50 let.

    Ale Ford byl taky génius, Ford byl taky tím, čím je, díky němu, a přesto ho potom málem pohřbil tím, že se choval podobně jako se chová Musk.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam