• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: hura, aspon uz nebudu vyhadzovat obaly od mcdonaldu a pet lahve tuto u nakladnej rampy k hornbachu, clovek potom caka na autobus a citi sa jak na smetisti, lebo si tie prasata po sebe nevedia uklidit
    KEB
    KEB --- ---
    Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/scania-testuje-autonomni-nakladni-vozidla-v-dalnicnim-provozu

    A kamionaci nebudou mít co žrát...
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: hezky, to vypadá, že umí udělat mikročočky v řádu velikosti pixelů.

    U rozmazávání neřešíš velikost, tady musíš sudý pixely posílat doleva a lichý doprava, aby to nebylo kostičkované. Mazec, jestli to dokážou..
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Vida, mel jsem pravdu, jen tomu v na displayich rikaj patallax barrier misto lenticular print, ale myslenka je stejna :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MINER: Nepotrebujes zadny bryle.
    Tady je mmch. patent k tomu dual view:

    US7580186B2 - Multiple-view directional display - Google Patents
    https://patents.google.com/patent/US7580186B2/en

    Jen jsem to nikdy nevidel v praxi jinde nez u toho pasivniho 3D, ale logicky tahle technologie dava smysl.

    Koneckoncu blbej privacy filter na telefonu/laptopu funguje uplne stejne :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Funguje to očividně docela dobře, a dá se to koupit snad do všech Jaguarů a Land Roverů v posledních skoro 10 letech. Naživo jsem to ale asi ještě neviděl, musím si něco od JLR půjčit..

    Range Rover Evoque Dual View Screen
    https://www.youtube.com/watch?v=kEyLsZeNOCY


    2010 Range Rover gets 12-inch 'dual view' touchscreen | Engadget
    https://www.engadget.com/...xovcJRGW05eIqTihdcjM7n5ojr8avkzW5XViXeyRPuPkJzm3NBt61csmHklUjNTbpA9CccW8
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: ale na to potřebuješ brýle.

    Tady se o to borci snaží do víc směrů bez brýlí, ale je to zatím lame: https://www.fastcompany.com/...ltas-parallel-reality-airport-display-sounds-like-sci-fi-but-its-real

    Tak by mě zajímalo, jak dobře to kdo umí aspoň do dvou směrů, a jak to funguje...

    Neslyšel jsem o tom zatím..
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MINER: Pasivni 3D bryle (a koneckoncu i spousta aktivnich) na tohle principu fungovaly, to neni zadna nova technologie.
    Koneckoncu tu byl i mobilni telefon a nekolik handheld konzoli co to vyuzivaly pro 3D efekt :)
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: rozmazat adresně půl obrazu není taková prdel jako rozmazat všechno...
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MINER: Tam bude proste jinej polarizacni filtr, displej jako takovej bude vysilat jednim smerem konbinovanej obtaz, ale ty uvidis jen tu pulku v zavislosti na tom, z jaky strany se divas.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: nemáš info o že technologii displeje s dvojím směrem projekce?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Bych čekal nějakej podobnej fígl jako u toho Jaguaru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    softwarovym updatom funkciu displeja upravia tak aby vyhovoval legislative, az bude povolena autonomia s hranim, tak bude fungovat aj za jazdy, case closed
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: V novém Sku bude ten přední displej naklápěcí, tak to asi nebude problém. Otázka jak moc velká bude možnost naklopení.

    "With 2200x1300 resolution, ultra-bright colors with exceptional responsiveness and left-right tilt, the new center display is an ideal touchscreen for entertainment and gaming anywhere."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V příspěvku, na kterej jsem reagoval, se mluvilo o displeji na kterej vidí řidič.

    Třeba Jaguar a Land Rover umí mít televizi puštěnou na středovým displeji v palubce a je to legální. Mají totiž technologii, díky který je na tom displeji z každýho úhlu vidět něco jinýho. Takže řidič vidí třeba navigaci a spolujezdec film.

    ID.3 je zvenku o kousíček menší než Golf (o 11 mm kratší), vevnitř je o něco větší, protože tam nezabírá místo motor.

    A ano, auta se strašně zvětšily. Dnešní VW Polo je stejně velký jako v devadesátkách Golf. Původní Golf byl velkej asi jako dneska Up! A to se bavím o vnějších rozměrech.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: myslis samozrejme televize v prednej rade sedadiel, lebo na zadnych sedadlach maju playstationy a televize uz pomaly vsetky tie exkluzivne rodinne SUV

    vcera som videl u nas ID3 a teda myslel som ze je to mensie, ked to ma rozmery golfa ale posobi to dost mohutne, uz aj male auta su dnes velke ako kedysi limuziny
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    a jeste neco pro fandy Playstaytion

    Elektromobil od Sony se stává realitou. Japonský výrobce elektroniky už testuje prototyp na rakouských silnicích – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...niky-uz-testuje-prototyp-na-rakouskych-silnicich/sc-870-a-207906/default.aspx
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    mozna se dockame skoda 1203 EV .)

    Dvanácettrojka se dočkala oživení. Škoda nechala připravit koncept, který na legendární dodávku navazuje – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...vit-koncept-ktery-na-legendarni-dodavku-navazuje/sc-870-a-208355/default.aspx
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    UFODrive Aims To Dominate The Globe With EV Rentals
    https://cleantechnica.com/2021/02/07/ufodrive-aims-to-dominate-the-globe-with-ev-rentals/

    The type of vehicles UFODrive rents out are electric vehicles only. Originally, the company started leasing Tesla vehicles and expanded to other EVs. “We started the company three years ago at our first location in Luxembourg and it was really just Tesla available. But in the last couple of years — particularly now — there’s a lot of new models coming onto the market,” he explained. UFODrive now has, along with Tesla, Audi e-tron, Jaguar I-PACE, Hyundai Kona, and Nissan Leaf vehicles. UFODrive plans to add both the VW ID.3 and ID.4 also.

    “But it’s only electric cars and completely on an app. There’s no queueing, no paperwork, and no human interaction whatsoever.” Aiden pointed it out that it takes less than 2 minutes to rent a car with UFODrive, as opposed to the lengthy process of traditional rentals. This avoids the common chaos and confusion that comes with renting a car.

    ...

    UFODrive solves these issues by taking almost every hassle away. “With UFODrive it’s completely on an app. You just arrive and drive in 2 minutes or less. It’s a simple as that. The phone opens your car and it’s only an electric car.”

    The fuel, which for EVs is electricity, is included with the price. Even if you have to stop and charge the car, the cost of this is included in the rental price. “There’s no additional cost for the customer during their journey and there’s no hassle,” Aiden said. “Our software provides range and charging support so the customer can actually find a charger when they need to without worrying about range anxiety.”

    Aiden explained that the software is connected to over 100,000 chargers, so wherever the customer is, the app will tell them where they can go to charge the vehicle.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: to ty auta ještě neměly plně autonomnií řízení. co by tam ten řidič asi pak dělal žejo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam