• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Waymo má nějaký Level 3 auto? Waymo prodává auta?

    Waymo má sice plně autonomní, ale geofencovaný a pomalý auta určený jen pro testování.

    Tady se bavíme o sériovým Level 3 (eyes-off) autě. Tedy autě schváleným k tomu, že nemusí po řidiči vyžadovat stálou pozornost.

    Všechny ostatní auta jsou v tuhle chvíli Level 2, což znamená, že musíš buďto držet ruku na volantu nebo sledovat silnici, a to auto to musí kontrolovat (čidla ve volantu, kamera). Nesmí tě nechat "přestat řídit".

    Tohle se týká i Tesly.

    Všechny ty videa, kde někdo v Tesle třeba spí nebo sedí vzadu, jsou výsledek toho, že to nějak ojebe.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: oni maj pokročilý kamerový asistenty, top na trhu.
    Tvrdí, že sbíraj 6 milionů km denně z VWs, BMWs a dalších aut.
    Maj dost unikátní technologii. Dokáží rekonstruovat 3D scénu i z jedné kamery a vytváří 3D mapy, které pak prodávají.
    Na rozdíl od ostatních jsou ziskoví.
    Intel’s Mobileye has a plan to dominate self-driving—and it might work | Ars Technica
    https://arstechnica.com/...01/intels-mobileye-has-a-plan-to-dominate-self-driving-and-it-might-work/
    CES 2020: An Hour with Amnon - Autonomous Vehicles Powered by Mobileye
    https://www.youtube.com/watch?v=HPWGFzqd7pI


    Podle toho, co o nich vim, řadim je na úroveň Waymo i Tesly. BTW: první generace autopilota Tesly byla od nich. Pak se Musk odpojil.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: první to získalo Waymo už před lety…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, Honda očividně jako první získala certifikaci na to, provozovat skutečně Level 3, tedy umožnit řidiči nesledovat provoz.

    Tesla je stále Level 2 a tedy jen asistent řidiče (s marketingem).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: no je to take komicke, ze tato sprava o honde prejde bez povsimnutia mediami, keby to same tvrdila tesla, tak uz je ohen na streche a vsetci analyzuju ako tesla klame a zavadza :)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DZODZO: tak 5G s taky nabizelo v rade zemi, pred samotnou instalaci 5g :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale tam pisu "world's first certified level 3 autonomous driving technology" ... CERTIFIED rozumis? :D jako ja som z toho danek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V praxi vcelku žádnej – Tesla je sice Level 2 (musíš pořád sledovat, co auto dělá), ale definice Level 3 kdy "musíš převzít řízení v několika vteřinách" stejně znamená, že je to stejnej bullshit jako Level 2.

    Oboje je asistent řidiče, ne autonomní řízení.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: je to jina kategorie. tesla ma k dispozici ulozene live streamy z kamer nainstalovanych po obvodu auta. A tech aut, co se pohybuji a obcas bouraji jsou statisice... to nenahradis hromadou jinych cidel, nebo vystupy z fungovani asistentu...
    k vybudovani/testovani systemu potrebujes surove data visualizace toho co se deje v kazde chvili... zejmena visualni data pred kolizemi budou k nezaplaceni. Neznam ( kdyztak me opravte) jineho vyrobce, ktery by dnes disponoval tak masivnim sberem vstupu pro vyvoj, jako je tesla.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: Mobileye by mohla mít hodně dat, protože montuje asistenty všem velkým automobilkám, a tvrdí, že data sbírá. Ale moc to teď nesleduju, tak je neumim porovnat.
    Podle mě je Mobileye jediná cesta, jak by mohly ostatní automobilky mít Teslu aspoň na dohled.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: no jako nieco ma samotna hodna na strankach ale tiez toho nie je moc akurat ze 2025 planuju level 4

    Honda Global | Automated Drive / Detail
    https://global.honda/innovation/automated-drive/detail.html
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DZODZO: nula informaci o technickem reseni, zadna sance na srovnavani. Valka cast jen marketingove blablabla... Ale neznam jinou firmu, ktera by mela neomezeny pristup k video streamum z rizeni, nehod ( coz je jeste dulezitejsi ) v takovem meritku jako tesla. Takze pochybuju ze to bude srovnatelne s teslou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vie mi niekto povedat ako sa toto lisi od autopilota co ma tesla? podla popisu je to to same v bledemodrom

    Industry experts are cautiously watching to see if the Legend, a luxury sedan that operates without driver supervision under certain conditions but requires the driver to assume control of the vehicle within seconds when alerted, can capture enough demand to suggest a way forward for other manufacturers.

    https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Honda-launches-world-s-first-level-3-self-driving-car
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MINER: ja mam priority: hlucnost, spotreba, adheze .. proste proto, ze rad jezdim tak pomalu, az z toho muze druhe klepnout :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nejde jen od driftování jako takový, ale i o "čitelnost" toho auta a jeho předvídatelnost. Na moderních lepivejch gumách se ti takhle lehoučký a slabý auto drží, drží... a pak se utrhne a máš co dělat abys ho srovnal. Ty ekogumy docela dobře simulujou starý pneumatiky, na kterejch byla ztráta přilnavosti plynulejší :)
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Roger! Jen přitakávám, že mě to pobavilo:)
    Šly by určitě vymyslet i další disciplíny…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: vždyť to napsal :) "Ono to pak líp klouže"
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Aby mohli driftovat:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Náhodou tyhle pneumatiky jsou skvělý na lehký sporťáky. Třeba Toyota GT 86/Subaru BRZ používají v sérii nějaký eko-gumy.

    Ono to pak líp klouže :)
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: já radši vyšší spotřebu, ale lepší adhezi než naopak. Důchodci to však jistě postačí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam