MINER: Tvůj pohled má dva problémy.
První, neumíš používat auto s automatem a používáš ho špatně. Nepoužívat P je prostě blbě – dokonce to u velký části aut není zcela záměrně možný (nemůžeš auto vypnout/zamknout když ho necháš v N, musíš tam dát P).
Druhý, díváš se na to z pohledu UX u věcí, který nejsou bezpečnostně kritický. Což dvoutunový auto, který když blbě zabrzdíš, může někoho zabít, je.
Používání moderního auta je na jednu stranu úplně blbuvzdorný, na druhou stranu zachovává redundanci pro okrajový situace. Většina současných aut funguje následovně:
P – stojíš
R – couváš
N – neutrál (reálně používanej víceméně jen na tlačení/tažení)
D – jedeš
Ruční brzda u aut, který ji mají elektronicky ovládanou, je automatická. Takže když zařadíš P, auto se zabrzdí.
Zapalování musí být oddělený, protože je spousta situací, kdy potřebuješ auto zapnutý nebo dokonce s nastartovaným motorem, ale nechceš, aby někam jelo.
Ruční brzda musí bejt oddělená, protože je to jinej systém a nemůžeš nechat bezpečnostně kritický věci na jednom systému, prostě tam musíš mít dva.