BOBASH: Já jsem u manuálu taky ručku nepoužíval vždy, ale spíš z lenosti nebo výjimečně v té zimě.
Hele, mě živí inovace. Sice ne aut, ale je to takový hezký mentální cvičení.
Všechny inovace jsou o tom něco někomu zjednodušit. Jde jenom o to co, a jak moc. Vždycky je to ale o tom zjednodušit něco člověku (ne stroji). A vyřešit perfektně majoritní používání, ne edge-casy.
Cokoliv člověk musí vědět, aby mohl ovládat nějaký systém, je „cognitive leak“ (neznám překlad), který a) může způsobit chybu b) zvyšuje učící křivku c) může být zdrojem frustrací nebo dokonce nepozornosti.
Člověk by se měl věnovat pouze rozhodnutím, co se má dít, a neřešit, jak se to stane, do té míry, co mu technika umožní.
A u auta je potřeba jenom následující a) chci stát b) chci jet dopředu c) chci jet dozadu.
(U autonomních v budoucnu navíc jen „chci jet do Kopidlna).
Všechno ostatní by mělo auto vymyslet samo a nemělo mě by tím zatěžovat. Edge casy, které nastanou jednou za uherský rok, se daj vyřešit přes menu, kde to může být navíc vysvětlené, abych o tom nemusel přemýšlet furt.
Myslim třeba, že moje máma vůbec neví, že hrozí, že jí zamrzne ručka.
Nebo kolik aut někdo zapomněl zabrzdit a ujelo mu jako v Jáchyme hoď ho do stroje..
Dobrej point byl (tušim Jyrka), že chování musí být předvídatelné a jasné.
Když o tom takhle přemýšlím, můj názor je, že jsou potřeba pouze tři voliče: dopředu / dozadu / stůj.
Zbytek max menu, pokud vůbec. Já to vůbec nechci řešit.
Chápu, že historicky je to tak, jak to je, chápu, že lidi nemaj rádi změnu a neradi se přeučují, ale kdyby mi teď designer designoval první auto na světě, a udělal tam PRND, parkovací brzdu, a zapalování (nebo i START/STOP), tak mu to omlátim o hlavu:)