• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemci uz sa pripravuju

    Germany gives greenlight to driverless vehicles on public roads – TechCrunch
    https://techcrunch.com/2021/05/24/germany-gives-greenlight-to-driverless-vehicles-on-public-roads/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Pokud budeš brát Lightning Pro, tak je rozdíl už je 10k dolarů, normální Lightning je strašně narvanej výbavou.

    A těch 40/50k na kterejch začíná Lightning Pro už je opravdu "cena jako normální pickup", na rozptylu 30 - 100 tisíc, co dneska pickupy stojej, se to vcelku ztratí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LELI: Určitě počítaj 110 V.

    LELI: Si pořiď wallbox, není to drahý.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KEB: Pokud máš manželku podobnou mé, tak nevyřešil. Dokázala na víkend naplnit po střechu S-Max a to jsme jeli ve třech na chalupu.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:

    Ford F-150 Lightning: elektrický truck za překvapivě nízkou cenu | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/ford-f-150-lightning-elektricky-truck-za-prekvapive-nizkou-cenu

    Je je pravda že 400l kufr vepředu by vyřešil spoustu mých starostí kategorie kam s ním :-D
    LELI
    LELI --- ---
    Jinak ted mam pujcenej starej fiat 500e, a ta vec je skvela. Nemam domaci nabijeni, musim to sem tam nekde dobit a nechat, ale i tak me to bavi, s domacim nabijenim a kdybych kazdej den vyrazil se 100 procentama tak by to nemelo chybu, takhle sem 100 procent videl za 14 dni dvakrat, ale i tak je to prima. Je to teda akorat do mesta a blizkyho okoli cca 30 km, treba do plzne z prahy by se mi tim jet nechtelo, ale na prahu je to fakt super.
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: To je pecka! :-) Akorat nechapu co to ma mit za baterku, pisou ze na 80 amp chargeru to dobijou z 15 na 100 procent za 8 hodin, doufam ze pocitaj na 110V, ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    až na to že F150 začíná o $10k níž než lightning standard a o $20k níž než 500km dojezdový lightning extended
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo a ve čtvrtek jsem chvíli jezdil Mustangem Mach E. Je to dobrý. Fakt dobrý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Nejdůležitější elektromobil poslední doby. Normální pickup kterej dělá normální pickupový věci, stojí jako normální pickup, a navíc je mnohem užitečnější, protože má místo motoru kufr.

    Pro srovnání – prodeje řady F-150 jsou téměř dvojnásobný proti prodejům Tesly. Jestli se Lightning chytne, tak to může bejt jeden z nejprodávanějších EV vůbec.

    The 2022 Ford Lightning Pro Is the Future of Fleets
    https://jalopnik.com/the-most-affordable-ford-f-150-lightning-is-officially-1846956486?utm_campaign=Jalopnik&utm_content=1621881008&utm_medium=SocialMarketing&utm_source=facebook&fbclid=IwAR38tNM9twAc6qQNG1EOWinutvxhLBNSVE6Bia6aqBNBw_i_WbqR8ofV_6M
    KEB
    KEB --- ---
    Netvrdíme, že elektromobil je řešením pro každého, ale pro spoustu lidí ano, říká šéf českého Fordu - Euro.cz
    https://www.euro.cz/doprava/netvrdime-ze-elektromobil-je-resenim-pro-kazdeho-ale-pro-spoustu-lidi-ano-rika-sef-ceskeho-fordu
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Jo, no. To se ale možná skládáme akorát na licenci systému od nějakého subdodavatele typu Unicode Systems, jejíž součástí je i tohle rozhraní :) Jaká je pravděpodobnost, že to běží na Windows XP?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ionity by malo trochu popracovat na UI, ked uz sa im na to skladame z fondov EU :)))

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porovnání účinnosti vodíkových a alektrických aut: https://insideevs.com/news/508443/vw-herbert-diess-hydrogen-cars/amp/
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    CRAZY_IVAN: z nejakejch 35% behem jednoho dne. Tam zalezi jak moc lidi chodi kolem, kdyz to zapomenu vypnout nekde v centru a prijdu za hodinu tak tam je treba sto sentry zaznamu. Nastesti se to samo vypne ve 20% (myslim ze to je i rucne nastavitelny pri kolika)
    Jinak normalne sentry zas tolik nezere je to pouzitelny i ve mestech, ono to auto pak neusina, je porad vzhuru, ale obvykle to udela tak 3% baterky za noc, alespon u nas pred barakem v praze.
    Mam ze Slap cloveka kterej se skrabal na koulich asi na trech ruznejch kamerach, jinak to je samej koukal, az me prekvapuje kolik lidi se chodi jen "juknout"

    P.S. vybilo nebo vybylo, omluvka :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    VITEKK: z kolika se ti to vybilo tim sentry módem na těch 20 %? A nemáš nějaký vtipný záznamy ze sentry? :)
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    ze zivota elektromobilisty: o vikendu jsem byl na horach, dobijet jsem chtel na ceste zpatky, nevypnul jsem si sentry spehovaci mod a tak se mi auto vybylo (cumilove!) na 20% a pak pres dve noci jeste samovolne na 16% bal jsem se jestli k dobijecce vzdalene 40km dojedu (-trochu nesmyslne 16% je pri trose usporny jizdy skoro 100km), ale protoze nabijecka byla pod horama tak jsem k ni dojel s 20%.. :))
    MINER
    MINER --- ---
    Mobilní nabíječky, pro ty, co parkují svou Teslu S na Jižáku:)
    NIMBEE
    https://www.nimbee.me/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Bullshit, respektive nedostatek představivosti.

    Za prvé, současný spalovací auta mají mnohem větší životnost než plně využíváme. I kdybychom je dneska přestali vyrábět, tak (při posílení segmentu autoservisů, garážistů a kutilů) máme dost aut na to, abychom provozovali spalovací auta ve větší či menší míře třeba 20 let. A my je dneska vyrábět nepřestaneme.

    Za druhý, ceny elektromobilů klesají.

    Za třetí, velmi brzy přijdou baterky se životností přesahující životnost spalovacího auta.

    V tu chvíli bude jedno, že nejlevnější elektrický auto bude ekvivalent VW Passat a ne VW Polo. Nevím, jestli si toho autor článku všimnul, ale chudý lidi mnohem častěji jezdí původně dražšíma modelama/dražšíma značkama. Prostě proto, že se rozdíly v ceně časem setřou, kdežto rozdíly v užitný hodnotě a kvalitě ne. Proto typická česká socka jezdí mnohem spíš Volkswagenem Passat (původní cena milion) než Dacií Logan. Akorát ten Passat je z konce minulýho století.

    Takže by maximálně lidi dýl udržovali stávající ICE auta a postupně je nahradili ojetýma elektromobilama.

    A navíc cena elektromobilů klesá i přes neustálý zlepšování a prodlužování životnosti. Den, kdy bude "rok služby elektromobilu" levnější ne "rok služby ICE auta" (protože cena elektromobilu se rozpočítá do 30 let a ICE do 15 let) přijde mnohem dřív, než přijde parita ceny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam