• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ionity by malo trochu popracovat na UI, ked uz sa im na to skladame z fondov EU :)))

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porovnání účinnosti vodíkových a alektrických aut: https://insideevs.com/news/508443/vw-herbert-diess-hydrogen-cars/amp/
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    CRAZY_IVAN: z nejakejch 35% behem jednoho dne. Tam zalezi jak moc lidi chodi kolem, kdyz to zapomenu vypnout nekde v centru a prijdu za hodinu tak tam je treba sto sentry zaznamu. Nastesti se to samo vypne ve 20% (myslim ze to je i rucne nastavitelny pri kolika)
    Jinak normalne sentry zas tolik nezere je to pouzitelny i ve mestech, ono to auto pak neusina, je porad vzhuru, ale obvykle to udela tak 3% baterky za noc, alespon u nas pred barakem v praze.
    Mam ze Slap cloveka kterej se skrabal na koulich asi na trech ruznejch kamerach, jinak to je samej koukal, az me prekvapuje kolik lidi se chodi jen "juknout"

    P.S. vybilo nebo vybylo, omluvka :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    VITEKK: z kolika se ti to vybilo tim sentry módem na těch 20 %? A nemáš nějaký vtipný záznamy ze sentry? :)
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    ze zivota elektromobilisty: o vikendu jsem byl na horach, dobijet jsem chtel na ceste zpatky, nevypnul jsem si sentry spehovaci mod a tak se mi auto vybylo (cumilove!) na 20% a pak pres dve noci jeste samovolne na 16% bal jsem se jestli k dobijecce vzdalene 40km dojedu (-trochu nesmyslne 16% je pri trose usporny jizdy skoro 100km), ale protoze nabijecka byla pod horama tak jsem k ni dojel s 20%.. :))
    MINER
    MINER --- ---
    Mobilní nabíječky, pro ty, co parkují svou Teslu S na Jižáku:)
    NIMBEE
    https://www.nimbee.me/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Bullshit, respektive nedostatek představivosti.

    Za prvé, současný spalovací auta mají mnohem větší životnost než plně využíváme. I kdybychom je dneska přestali vyrábět, tak (při posílení segmentu autoservisů, garážistů a kutilů) máme dost aut na to, abychom provozovali spalovací auta ve větší či menší míře třeba 20 let. A my je dneska vyrábět nepřestaneme.

    Za druhý, ceny elektromobilů klesají.

    Za třetí, velmi brzy přijdou baterky se životností přesahující životnost spalovacího auta.

    V tu chvíli bude jedno, že nejlevnější elektrický auto bude ekvivalent VW Passat a ne VW Polo. Nevím, jestli si toho autor článku všimnul, ale chudý lidi mnohem častěji jezdí původně dražšíma modelama/dražšíma značkama. Prostě proto, že se rozdíly v ceně časem setřou, kdežto rozdíly v užitný hodnotě a kvalitě ne. Proto typická česká socka jezdí mnohem spíš Volkswagenem Passat (původní cena milion) než Dacií Logan. Akorát ten Passat je z konce minulýho století.

    Takže by maximálně lidi dýl udržovali stávající ICE auta a postupně je nahradili ojetýma elektromobilama.

    A navíc cena elektromobilů klesá i přes neustálý zlepšování a prodlužování životnosti. Den, kdy bude "rok služby elektromobilu" levnější ne "rok služby ICE auta" (protože cena elektromobilu se rozpočítá do 30 let a ICE do 15 let) přijde mnohem dřív, než přijde parita ceny.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: super sprava, ze ztrata z transformace je mensi, nez ztrata trenim. To je pecka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vlastní auto bude jen výsadou bohatých, kvůli emisím i elektromobilům | EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/vlastni-auto-bude-jen-vysadou-bohatych-kvuli-emisim-i-elektromobilum

    jo... lebo vsetci ti co bezpodmienecne musia dojizdat do prace autom a cez to nejde vlak si kupuju zasadne nove vozidla, takze nie je sanca, zeby si kupili ojetinu (zdoraznujem to dojizdanie do prace, nie dojizdanie na dovolenku do chorvatska :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Kam ten svet speje :)

    Němci vyrobili elektromotor s bezkontaktním přívodem elektřiny. Netrpí opotřebením – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/nemci-vyrobili-elektromotor-s-bezkontaktnim-privodem-elektriny-netrpi-opotrebenim/a-210204
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM_SKIN: nemám tušení, ale nějaké zdanění bev se dá časem čekat všude.
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    KEB: v usa nemaj spotrebni dan na elektrinu?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: jednoduche reseni, staci prehlasit auto do jineho statu.
    KEB
    KEB --- ---
    První země chystá daň z elektromobilů, přijít by mohla až na osm tisíc korun ročně | EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/prvni-zeme-chysta-dan-z-elektromobilu-prijit-by-mohla-az-na-osm-tisic-korun-rocne

    Úplně vidím džejara jak v klobouku s doutníkem v hubě ukazuje fuck off ke gigatovarne :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lol uplne jak tie fronty pred superchargermi co? akurat teslaci sa medzi sebou nebiju o stojany :))))

    Američané panicky skupují benzin, došlo i na bitky - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/americane-panicky-skupuji-benzin-doslo-i-na-bitky-40360106
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no vsak tie nove modely co vychadzaju z taycanu budu rychlejsie, zabudol som tam dat ciarku "lepsie nabijacky, ako taycan" :)

    inak povodny etron tam nabija 150kW, TM3 tam nabije 200kW a taycan okolo 250kW, takze tak
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A samozřejmě nemáš pravdu ani v tom zbytku. Nabíjení na Ionity má zhruba stejný ceny jako normální 50 kW nabíječky, tedy 8-9 Kč/kWh. Občas někdo pořád ještě nabízí 3-6 Kč/kWh, ale to je vzácný.

    Haló kolem cen Ionity bylo kvůli 21 Kč/kWh, který zaplatíš, když nemáš žádnej tarif a nabíjíš mobilem přes online appku bez registrace. Což nikdo normální nedělá.

    A pochopitelně nemáš pravdu ani s tím nabíjením. Především proto, že e-trony jsou v tuhle chvíli na trhu dva a na cestě třetí, a každý z toho je úplně jiný auto.

    Původní e-tron založenej na Audi Q8 nabíjí stejně rychle jako Tesla, tedy 150 kW.
    e-tron GT, což je ta placatá věc vycházející z Taycanu, nabíjí jako Taycan, takže asi 250 kW.
    Q4 e-tron, což je v podstatě Enyaq od Audi, bude patrně nabíjet stejných 125 kW jako všechny auta na první generaci platformy MEB.

    S příchodem nových baterek mají i MEB auta nabíjet rychlejc, i takhle jsou ale srovnatelný s Teslou.

    Jinak třeba Kia EV6 nabíjí stejně jako Taycan/e-tron GT a tudíž skoro dvakrát rychlejc než Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, já koukal na těch 17 tisíc. Ale i ty dva tisíce jsou CELOSVĚTOVĚ. Ionity je jen evropský, musel bys k tomu přidat zhruba stejně starou a stejnejma automobilkama provozovanou Electrify America a nevím, jak je to v Číně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    samozrejme ze si nepletiem lokace (stations), inak by tie cisla vysli este horsie, lebo ionity nestavia zatial ziadne velke nabijacky o 40 stojanoch ako tesla ... a 350kW charging ma samozrejme ine ceny ako 50kW

    inak paradoxne taka tesla sa tam nabije rychlejsie ako etron, snad tie nove modely od koncernu budu mat lepsie nabijacky ako taycan
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Supercharger má v Evropě 600 lokací, Ionity má teď něco kolem 400.

    Nepleť si lokace a nabíječky, a nepleť si svět a Evropu (Ionity je čistě evropská záležitost, třeba v USA se víceméně stejnej projekt jmenuje Electrify America).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam