DZODZO: Bullshit, respektive nedostatek představivosti.
Za prvé, současný spalovací auta mají mnohem větší životnost než plně využíváme. I kdybychom je dneska přestali vyrábět, tak (při posílení segmentu autoservisů, garážistů a kutilů) máme dost aut na to, abychom provozovali spalovací auta ve větší či menší míře třeba 20 let. A my je dneska vyrábět nepřestaneme.
Za druhý, ceny elektromobilů klesají.
Za třetí, velmi brzy přijdou baterky se životností přesahující životnost spalovacího auta.
V tu chvíli bude jedno, že nejlevnější elektrický auto bude ekvivalent VW Passat a ne VW Polo. Nevím, jestli si toho autor článku všimnul, ale chudý lidi mnohem častěji jezdí původně dražšíma modelama/dražšíma značkama. Prostě proto, že se rozdíly v ceně časem setřou, kdežto rozdíly v užitný hodnotě a kvalitě ne. Proto typická česká socka jezdí mnohem spíš Volkswagenem Passat (původní cena milion) než Dacií Logan. Akorát ten Passat je z konce minulýho století.
Takže by maximálně lidi dýl udržovali stávající ICE auta a postupně je nahradili ojetýma elektromobilama.
A navíc cena elektromobilů klesá i přes neustálý zlepšování a prodlužování životnosti. Den, kdy bude "rok služby elektromobilu" levnější ne "rok služby ICE auta" (protože cena elektromobilu se rozpočítá do 30 let a ICE do 15 let) přijde mnohem dřív, než přijde parita ceny.