• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Hele ja nemam uplne kapacitu na nejakej vedeckej rozbor. S fps hrama bych ucast v silnicnim provozu uplne nesrovnaval.
    Kazdopadne zduraznuju ze nejsem zaujatej proti pokrokovejm technologiim, a chapu ze v mnoha ohledech muzou bejt spolehlivejsi a reagovat rychleji nez lidskej faktor.

    Nicmene treba s nastupem masovyho pouziti GPS navigaci prirozene stalo, ze valna vetsina lidi dnes neni schopna pouzit normalni mapu...
    Kdyz se jim vybyje mobil tak nedokazou ani u turisticky tabule urcit kterym smerem se vydat aby dorazili do cile nebo se vratili zpet.
    A to sami se deje i u aut. Nekdo kdo je zvyklej ze mu v zrcatku sviti trojuhelnicek ze ma vedle sebe auto pak sedne do jineho, a malem te smete protoze prestal chapat k cemu slouzi zrcatka.

    Zatim zkratka nepovazuju uzite technologie za natolik neprustrelne abych se jim naplno odevzdal.

    Auto ktery mi ztuhne volant kdyz se budu chtit vyhnout sousedovic psovi, nebo lopate na dalnici proste aktualne nepovazuju za vec kterou bych chtel. To je cele
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: ja by som to videl tak, ze kamera zaregistruje tu lopatu ovela skor a zareaguje rychlejsie ako bezny sofer, ja napr. mam podla testu ( https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/ ) reakcny cas 290 ms (jednak preto, ze hravam FPS, takze som trochu zvykly rychlo reagovat a jednak preto, ze som sa sustredil na to kedy sa zjavi na obrazovke stopka a skusal som to viackrat po sebe, prvy pokus bol 383 milisekund), ale keby som nieco neocakaval, tak reakcna doba bude ovela dlhsia, kdezto automat vie zareagovat v priebehu par milisekund

    predpokladam jazdu po dialnici 130 km/h (ja jazdim 110, tak by som mal viac casu) a reakcny cas 500 ms co bude na nepredvidavu situaciu stale dost rychle, je nejakych 36 m/s, takze len nez zareagujem tak auto uz preslo 18 metrov, automat s reakcnou dobou 20 ms by zacal uhybny manever uz po prejdenych 72 centimetroch
    VACA
    VACA --- ---
    KULA; BOBASH: já jsem to auto neřídil. Řikala to Krystýna Malá a Tomáš Enge který s tim jezdili.
    Mě by to taky přišlo dost extrémní, tak možná jen špatně formulovali.
    Každopádně při takovym úhybnym manévru kdy jde o to zareagovat rychle a bezpečně, mě osobně by dost sralo i to že by tam byl třeba zvýšenej odpor ve volantu. Nepovažuju to za uplně prdel ve vyšší rychlosti udělat vynucenej "losí test" a neposlat to auto přitom do pangejtu/ roztočit do svodiděl, etc. Takže nějaká proměnná tuhost řízení kdy se mi nejdřív jako snaží naznačit že dělám něco blbě zvětšenou tuhostí řízení, a hned v dalšim okamžiku to jde zase normálně volně já osobně považuju za nebezpečnej faktor. Auto musí jít ovládat furt stejně dobře, notabene při řešení krizový situace
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Blbost, auto ti nemůže nedovolit zatočit. I když ti Lane Assist hrábne do řízení, tak nikde ne tak, abys ho nemohl "přetlačit".
    KULA
    KULA --- ---
    VACA: Jak jako nedovolí zatočit? Věřím, že bude vibrovat volant, bude tužší řízení ale že by se to s tebou pralo?
    VACA
    VACA --- ---
    KULA: To mi pripomelo, ze v cechach testovany auto na vodikovy pohon nedovoli ridici zmenit jizdni pruh pokud pred tim neaktivuje blinkr..
    Jako na na jednu stranu ideal jak naucit ridice davat blinkry..
    Na druhou stranu se ale sam sebe ptam co se stane v neidealni situaci, kdy napr z pod auta pred vami (ktery melo vyssi podvozek takze to neresil, a nebo nevidel) vykoukne lezici lopata. Tohle jsem totiz zazil, a i kdyz jsem mrknul vedle sebe, tak na to abych v tu chvili uhybnyho manevru jeste stihnul v predstihu dat blinkr, to fakt né.
    Jen priklad, takovejch situaci si umim predstavit mnohem vic...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ubung macht den meister, akurat ze to co ty si budes trenovat tyzden sa ten robot nauci lusknutim prstov hned v kazdom aute ktore zlezie z linky alebo po update
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: ja nepochybuji, ze to bude umet lepe nez ja, ale latka je nastavena ridic od ridice ruzne vysoko.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Neumíš, protože tento nikdo nenaučil. Toho robota to někdo naučí.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: ja za boha neumim zaparkovat ani "rovne", a jednou jsem si parkovani promackl blatnik.
    Ale dokazeme podobne chyby odpustit robotovi?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AXTHEB: Parkovat podél čáry určitě těžký není, tady bude těžší spíš vymyslet nějakej interface, jak vysvětlit tomu autu, jak chceš podél tý čáry zaparkovat.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: Přitom matematicky není couvání podél čáry nebo na nějak definované místo až tak obtížné. To přijde brzy.
    MINER
    MINER --- ---
    Myslím, že je to aktuální i zde:)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na tlačítko umí zaparkovat osobní auta mezi jiný osobní auta, ne mezi čáry. A umí to jen v jasně definovaných případech – auta v podélným stání, auta v příčným stání...

    Něco jako "zajeď s kamionem s návěsem tady podél tý čáry" to fakt neumí.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    KULA: Jezdil jsem s Hondou E týden a kromě toho, že první dvě hodiny jsem si na ty kamery zvykal, tak jsem pak nenarazil na žádnou situaci, kdy bych s nimi měl problém. Na druhou stranu jsem taky nenašel žádný obří benefit kamer. A pamatuji si, že středové vnitřní zrcátko mělo o něco horší obraz, ale to šlo také "přepnout" do režimu klasického zrcátka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kamionak by si mal radsej hladat nejaky rekvalifikacny kurz, zachvilu nielen ze nebude potrebovat parkovat, ale ani sediet v kabine (ja viem ja viem autonomia nikdy nebude ... len aby ste sa potom nestihali cudovat :)))
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: A vůbec, meritum věci není v možnosti zmáčknout knoflík. Ten se hodí do pohádkového světa plného ideálů. Zachování nějakých základních prostředků sloužící k ovládání auta mi příjde sakra důležité
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: no, tak nejsem řidič kamionu, ale jestli se rovnají podle zrcátek a teď to podle toho není možný srovnat, tak je to asi trochu nepříjemné, speciálně, když potřebuješ nasáčkovat návěs ke gatu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KULA: dnes ti auta podelne u car parkuju same na tlacitko, naco potrebujes zrcatko? :) vyssie modely maju aj taky ten 360-stupnovy pohlad okolo auta, takze presne vies kde si
    MINER
    MINER --- ---
    KULA: Tak největší problém je ostření: u zrcátka se kouká do dálky, nemusí se přeostřovat. U většiny digizrcátek musíš přeostřit na displej, což stojí nějakou desetinku a unavuje oči. Zajímalo by mě, jestli to někdo nedokázal vyřešit. Teoreticky to asi vyřešit lze technologií, ale nesleduju to, páč mezi mé koníčky patří výhradně PRN:D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam