• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: ja by som to videl tak, ze kamera zaregistruje tu lopatu ovela skor a zareaguje rychlejsie ako bezny sofer, ja napr. mam podla testu ( https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/ ) reakcny cas 290 ms (jednak preto, ze hravam FPS, takze som trochu zvykly rychlo reagovat a jednak preto, ze som sa sustredil na to kedy sa zjavi na obrazovke stopka a skusal som to viackrat po sebe, prvy pokus bol 383 milisekund), ale keby som nieco neocakaval, tak reakcna doba bude ovela dlhsia, kdezto automat vie zareagovat v priebehu par milisekund

    predpokladam jazdu po dialnici 130 km/h (ja jazdim 110, tak by som mal viac casu) a reakcny cas 500 ms co bude na nepredvidavu situaciu stale dost rychle, je nejakych 36 m/s, takze len nez zareagujem tak auto uz preslo 18 metrov, automat s reakcnou dobou 20 ms by zacal uhybny manever uz po prejdenych 72 centimetroch
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Blbost, auto ti nemůže nedovolit zatočit. I když ti Lane Assist hrábne do řízení, tak nikde ne tak, abys ho nemohl "přetlačit".
    KULA
    KULA --- ---
    VACA: Jak jako nedovolí zatočit? Věřím, že bude vibrovat volant, bude tužší řízení ale že by se to s tebou pralo?
    VACA
    VACA --- ---
    KULA: To mi pripomelo, ze v cechach testovany auto na vodikovy pohon nedovoli ridici zmenit jizdni pruh pokud pred tim neaktivuje blinkr..
    Jako na na jednu stranu ideal jak naucit ridice davat blinkry..
    Na druhou stranu se ale sam sebe ptam co se stane v neidealni situaci, kdy napr z pod auta pred vami (ktery melo vyssi podvozek takze to neresil, a nebo nevidel) vykoukne lezici lopata. Tohle jsem totiz zazil, a i kdyz jsem mrknul vedle sebe, tak na to abych v tu chvili uhybnyho manevru jeste stihnul v predstihu dat blinkr, to fakt né.
    Jen priklad, takovejch situaci si umim predstavit mnohem vic...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ubung macht den meister, akurat ze to co ty si budes trenovat tyzden sa ten robot nauci lusknutim prstov hned v kazdom aute ktore zlezie z linky alebo po update
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: ja nepochybuji, ze to bude umet lepe nez ja, ale latka je nastavena ridic od ridice ruzne vysoko.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Neumíš, protože tento nikdo nenaučil. Toho robota to někdo naučí.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    AXTHEB: ja za boha neumim zaparkovat ani "rovne", a jednou jsem si parkovani promackl blatnik.
    Ale dokazeme podobne chyby odpustit robotovi?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AXTHEB: Parkovat podél čáry určitě těžký není, tady bude těžší spíš vymyslet nějakej interface, jak vysvětlit tomu autu, jak chceš podél tý čáry zaparkovat.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: Přitom matematicky není couvání podél čáry nebo na nějak definované místo až tak obtížné. To přijde brzy.
    MINER
    MINER --- ---
    Myslím, že je to aktuální i zde:)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na tlačítko umí zaparkovat osobní auta mezi jiný osobní auta, ne mezi čáry. A umí to jen v jasně definovaných případech – auta v podélným stání, auta v příčným stání...

    Něco jako "zajeď s kamionem s návěsem tady podél tý čáry" to fakt neumí.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    KULA: Jezdil jsem s Hondou E týden a kromě toho, že první dvě hodiny jsem si na ty kamery zvykal, tak jsem pak nenarazil na žádnou situaci, kdy bych s nimi měl problém. Na druhou stranu jsem taky nenašel žádný obří benefit kamer. A pamatuji si, že středové vnitřní zrcátko mělo o něco horší obraz, ale to šlo také "přepnout" do režimu klasického zrcátka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kamionak by si mal radsej hladat nejaky rekvalifikacny kurz, zachvilu nielen ze nebude potrebovat parkovat, ale ani sediet v kabine (ja viem ja viem autonomia nikdy nebude ... len aby ste sa potom nestihali cudovat :)))
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: A vůbec, meritum věci není v možnosti zmáčknout knoflík. Ten se hodí do pohádkového světa plného ideálů. Zachování nějakých základních prostředků sloužící k ovládání auta mi příjde sakra důležité
    KULA
    KULA --- ---
    DZODZO: no, tak nejsem řidič kamionu, ale jestli se rovnají podle zrcátek a teď to podle toho není možný srovnat, tak je to asi trochu nepříjemné, speciálně, když potřebuješ nasáčkovat návěs ke gatu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KULA: dnes ti auta podelne u car parkuju same na tlacitko, naco potrebujes zrcatko? :) vyssie modely maju aj taky ten 360-stupnovy pohlad okolo auta, takze presne vies kde si
    MINER
    MINER --- ---
    KULA: Tak největší problém je ostření: u zrcátka se kouká do dálky, nemusí se přeostřovat. U většiny digizrcátek musíš přeostřit na displej, což stojí nějakou desetinku a unavuje oči. Zajímalo by mě, jestli to někdo nedokázal vyřešit. Teoreticky to asi vyřešit lze technologií, ale nesleduju to, páč mezi mé koníčky patří výhradně PRN:D
    KULA
    KULA --- ---
    Včera jsem slyšel nějakého kamioňáka komentovat digitální zpětná zrcátka. Všeobecně prý ok a super, až na to, když má někdo LEDky. Nevím do jaké míry to vadí u blinkrů ale i světel je to prý problém, protože nelze poznat probliknutí při dokončování předjížděcího manévru. Také podle digitálu prakticky nejde parkovat podélně u čar. Asi perspektiva má jiný charakter a pro oči to působí moc ploše.

    Ty blikající ledky jsou imho docela problém, jakou máte praxi třeba u Hondy E?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pozrel som nejake video a co sa tyka uzitocnosti, tak kufr dobry, ale v2g este lepsie

    We Ride in the Ford F-150 Lightning All-Electric Pickup Truck. FIRST IMPRESSIONS
    https://www.youtube.com/watch?v=SXYCbMFPhMA
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: konkretne tam zminuji 2 povinne "vybavy". Pojisteni, cemuz se zle rozumi, protoze i v Nemecku je KFZ Versicherung (povinne ruceni) plosne povinne uz ted i pro auta s nemehly za volantem (a radici pakou).
    No a nezbytna vybava bude i system zastaveni na dalku. Tj. aby mely pohotovosti slozky moznost vyresit nebezpecnou situaci raz dva.
    Jen tak dal, tesim se na pripominkova kolecka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemci uz sa pripravuju

    Germany gives greenlight to driverless vehicles on public roads – TechCrunch
    https://techcrunch.com/2021/05/24/germany-gives-greenlight-to-driverless-vehicles-on-public-roads/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Pokud budeš brát Lightning Pro, tak je rozdíl už je 10k dolarů, normální Lightning je strašně narvanej výbavou.

    A těch 40/50k na kterejch začíná Lightning Pro už je opravdu "cena jako normální pickup", na rozptylu 30 - 100 tisíc, co dneska pickupy stojej, se to vcelku ztratí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam