• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Podívej se třeba na konfigurátor Fordu Explorer. Tam si vybereš akorát barvu, jinak je všechno v základu. Dtto Kia Stinger.

    Naopak třeba v konfigurátoru Porsche 911 můžeš strávit tak tejden a furt nebudeš vědět. Konfigurátor u Rolls-Royce ani není schopen pojmout všechny reálný možnosti. Přesto v obou případech lidi právě tohle milujou.

    A někde mezi je třeba Škodovka, VW, BMW nebo Mercedes, kde si sice nemůžeš v konfigurátoru nastavit jinou barvu vnitřní a vnější části sedadel, ale pořád si můžeš poskládat auto tak, že zaplatíš jen za to, co opravdu chceš.

    Konfigurátor Tesly je super pro lidi, co je auta moc nezajímají, chtějí mít jednoduchej výběr a mají hodně peněz, protože Tesla jim prostě dá všechno a rovnou si to taky nechá náležitě zaplatit (a nabídne jen minimální možnosti individualizace). Když chceš kupovat auto jako iPhone, je to skvělý, když chceš kupovat auto jako auto, tak to pro leckoho zas tak skvělý není.
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: to je ono její marketing je nepřekonatelný. Hodně lidí to bere tak že si připsali a v budoucnu získají level 5, přitom to tak není.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Z jinyho soudku

    Candela's new electric hydrofoil taxi is cheaper than gas boats to run
    https://electrek.co/2021/05/31/candelas-p-12-electric-hydrofoil-water-taxi-unveiled-costs-85-less-than-gas-boats-to-run/amp/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ja bych dal Tesle za konfigurator medaili, ukaz mi jinou automobilku, kde to umi taky takto prehledne ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: FSD je s ohledem na svůj název podle mě žalovatelný jako podvod.

    Jinak Autopilota a tu sadu jízdních asistentů, co jí říkaj FSD, samozřejmě využiješ. Ono i když to auto nejezdí a nemůže jezdit opravdu samo, tak to, že jezdí z 90% samo ti výrazně sníží workload a dělá řízení bezpečnějším a pohodlnějším. Ten systém je v mnoha ohledech skvělej.

    Problém je, že Musk lže a nazývá to "plnohodnotným samořízením", když je to sada level 2 asistentů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: AI sice pozná lopatu, ale neumí zařídit, aby se auto vyhnulo lopatě, takže tvůj argument, že nevadí, že ti při vyhýbání se lopatě hrabe do řízení, protože vidí lopatu dřív než ty, je píčovina.

    Sorry, ale meleš naprosto zcestný kraviny.

    Ano, AI umí spoustu věcí, ale jedna věc je poznat lopatu na obrázku a úplně jiná věc je identifikovat předmět vynořivší se pod autem před tebou jako lopatu, rozhodnout, že lopata není předmět, který lze přejet, zvolit správnou reakci, vyhodnotit, jestli ta reakce není nebezpečnější než absence reakce (bude větší průser risknout srážku s autem ve vedlejším pruhu, nebo přejet lopatu?) a pak to všechno zrealizovat.

    Takže stále zůstává to, že je příliš aktivní Lane Assist problém, protože ztěžuje řidiči vyhnout se lopatě a nikdo jinej než člověk se lopatě nevyhne. Naštěstí to ztíží jen trochu, protože ten zásah není příliš intenzivní.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABS: kde v konfiguratore vidis "Autopilot"? ja tam vidim iba moznost objednat FSD (ktora ma pod-funkciu navigate on Autopilot), imo autopilota si nekupujes, to dostanes defaultne, mate stale trochu zmatok v pojmoch
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: to je důkaz geniality marketerů Tesly. Jsou schopni prodat nemožnou funkcionalitu za tisíce dolarů. To bych chtěl umět jednou, ale nebudu :(
    Snad každý v mém okolí s Teslou si možnost autopilota koupil a nikdo ho nikdy nepoužije. I kdyby za 10 let 5 level zvládli, budou už mít jiné auto.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    auto to mozna neumi, ale AI lopatu pozna spolahlivo, to nie je ziadna teoria, to funguje v praxi, Tesla uz presla v bete na pure vision, radar nebude pouzivat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale mě nezajímají tvoje teoretický žvásty.

    Prostě žádný auto na trhu se v tuhle chvíli neumí spolehlivě vyhnout lopatě, když ji vidí na kameře. I ta Tesla k tomu potřebuje radar.

    Takže nějaký bláboly o rychlosti reakcí jsou mimo, protože ty auta to prostě neuměj.

    (podotýkám, že jsme se bavili o konkrétní Toyotě a problému Lane Assist vs. uhýbání se lopatě – to auto ti furt bude bránit v přejetí čar, protože o žádný lopatě neví a hlídá jenom čáry)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lopata na silnici zaznemenana na kamere je pre AI lopata na obrazku, ale autopilot AI nepracuje s obrazkami ale s videom:

    “The actual major milestone that is happening right now is really transition of the autonomy systems of cars, like AI, if you will, from thinking about things like 2.5D, things like isolated pictures… and transitioning to 4D, which is videos essentially. That architectural change, which has been underway for some time… really matters for full self-driving. It’s hard to convey how much better a fully 4D system would work. This is fundamental, the car will seem to have a giant improvement. Probably not later than this year, it will be able to do traffic lights, stops, turns, everything.”
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Tak co bude drive T7 nebo Cybertruck? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Lopata na obrázku vs. lopata na silnici před tebou je trochu rozdíl, stejně jako rozhodnutí "co dělat s lopatou", případně "jakej je rozdíl mezi lopatou a poletujícím pytlíkem".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: AI pozna lopatu celkom spolahlivo, uz ju staci iba dat do auta

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Nebo se taky mohli vyjádřit jako dementi oni. Toyota Mirai (jiný vodíkový auto k dostání není) určitě nebude mít ten systém zásadně jinej než jiný Toyoty a ty to maj jak jsem popsal.

    Samozřejmě když zkusíš bez blinkru pomalu přejet z pruhu do pruhu, může to dělat dojem, že tě to tam vůbec nepustí. Ale pustí.

    Je to podobný jako i tempomat nebo omezovač rychlosti (ve smyslu funkce tempomatu, ne omezovače na maximálku) můžeš "přetlačit" plynem.
    KULA
    KULA --- ---
    VACA: Já to zažil když jsem rozkoulil rs oktávu III a ze zhruba 160 v hodině jsem šel do plných, protože se na státovce rozhodl jedinec odbočovat do pole ale potřeboval počkat na protijedoucí. A protože ta státovka měla široký odstavný pruh, začal jsem to tam stáčet kdyby to brzdění nemělo stačit. A lineassist viděl velkou bílou čáru a přitom brždění mě pinkal zpátky. No je to sporný, myslel to dobře ale ale.
    VACA
    VACA --- ---
    BOBASH: Ok. Asi jsem jejich vyjadreni nepochopil spravne, to jejich auto (jehoz znacku neuvedli, patrne kvuli jejich sponzorum, reklame, etc) jsem neridil a trochu me to vydesilo.
    Osobne jsem se zatim setkal jen s tim vibrujicim volantem.
    Co jsem psal o zrcatkach s vystraznym bodem je zkusenost.
    Co pises s Ai s tebou v soucasnosti souhlasim.
    VACA
    VACA --- ---
    Sory ze pisu jako negramot. Ale vono to je stejne jedno, protoze nejak tusim ze co jsem napsal se tady cte jen tak napul oka. Jsou mista kde je nejaka diskuze tezka, a vzdycky budu za debila. Uz to neresim, dokud jsou podobne veci na mojem svobodnem rozhodnuti, je mi to vlastne u zadku:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam