• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    auto to mozna neumi, ale AI lopatu pozna spolahlivo, to nie je ziadna teoria, to funguje v praxi, Tesla uz presla v bete na pure vision, radar nebude pouzivat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale mě nezajímají tvoje teoretický žvásty.

    Prostě žádný auto na trhu se v tuhle chvíli neumí spolehlivě vyhnout lopatě, když ji vidí na kameře. I ta Tesla k tomu potřebuje radar.

    Takže nějaký bláboly o rychlosti reakcí jsou mimo, protože ty auta to prostě neuměj.

    (podotýkám, že jsme se bavili o konkrétní Toyotě a problému Lane Assist vs. uhýbání se lopatě – to auto ti furt bude bránit v přejetí čar, protože o žádný lopatě neví a hlídá jenom čáry)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lopata na silnici zaznemenana na kamere je pre AI lopata na obrazku, ale autopilot AI nepracuje s obrazkami ale s videom:

    “The actual major milestone that is happening right now is really transition of the autonomy systems of cars, like AI, if you will, from thinking about things like 2.5D, things like isolated pictures… and transitioning to 4D, which is videos essentially. That architectural change, which has been underway for some time… really matters for full self-driving. It’s hard to convey how much better a fully 4D system would work. This is fundamental, the car will seem to have a giant improvement. Probably not later than this year, it will be able to do traffic lights, stops, turns, everything.”
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Tak co bude drive T7 nebo Cybertruck? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Lopata na obrázku vs. lopata na silnici před tebou je trochu rozdíl, stejně jako rozhodnutí "co dělat s lopatou", případně "jakej je rozdíl mezi lopatou a poletujícím pytlíkem".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: AI pozna lopatu celkom spolahlivo, uz ju staci iba dat do auta

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Nebo se taky mohli vyjádřit jako dementi oni. Toyota Mirai (jiný vodíkový auto k dostání není) určitě nebude mít ten systém zásadně jinej než jiný Toyoty a ty to maj jak jsem popsal.

    Samozřejmě když zkusíš bez blinkru pomalu přejet z pruhu do pruhu, může to dělat dojem, že tě to tam vůbec nepustí. Ale pustí.

    Je to podobný jako i tempomat nebo omezovač rychlosti (ve smyslu funkce tempomatu, ne omezovače na maximálku) můžeš "přetlačit" plynem.
    KULA
    KULA --- ---
    VACA: Já to zažil když jsem rozkoulil rs oktávu III a ze zhruba 160 v hodině jsem šel do plných, protože se na státovce rozhodl jedinec odbočovat do pole ale potřeboval počkat na protijedoucí. A protože ta státovka měla široký odstavný pruh, začal jsem to tam stáčet kdyby to brzdění nemělo stačit. A lineassist viděl velkou bílou čáru a přitom brždění mě pinkal zpátky. No je to sporný, myslel to dobře ale ale.
    VACA
    VACA --- ---
    BOBASH: Ok. Asi jsem jejich vyjadreni nepochopil spravne, to jejich auto (jehoz znacku neuvedli, patrne kvuli jejich sponzorum, reklame, etc) jsem neridil a trochu me to vydesilo.
    Osobne jsem se zatim setkal jen s tim vibrujicim volantem.
    Co jsem psal o zrcatkach s vystraznym bodem je zkusenost.
    Co pises s Ai s tebou v soucasnosti souhlasim.
    VACA
    VACA --- ---
    Sory ze pisu jako negramot. Ale vono to je stejne jedno, protoze nejak tusim ze co jsem napsal se tady cte jen tak napul oka. Jsou mista kde je nejaka diskuze tezka, a vzdycky budu za debila. Uz to neresim, dokud jsou podobne veci na mojem svobodnem rozhodnuti, je mi to vlastne u zadku:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže to by k tý kameře musela bejt taky AI, která pozná lopatu. A to zatím není.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Ten zvýšenej odpor není tak silnej, aby zkomplikoval úhybnej manévr – ten děláš rychlým a prudkým pohybem. Zásah lane assistu je nastavenej tak, aby byl citelnej když vyjíždíš z pruhu omylem, ne když s ním škubneš.
    VACA
    VACA --- ---
    LA_PIOVRA: J ridil jsem auto co vybruje volantem, ale kdyz dva lidi jejichz mena jsem uvedl reknou ze “to auto vam proste nedovoli zmenit pruh pokud nedate blinkr” tak to chapu trochu jinak.
    Howg
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    VACA: ridils nekdy auto s asistenci drzeni se v pruhu?
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Hele ja nemam uplne kapacitu na nejakej vedeckej rozbor. S fps hrama bych ucast v silnicnim provozu uplne nesrovnaval.
    Kazdopadne zduraznuju ze nejsem zaujatej proti pokrokovejm technologiim, a chapu ze v mnoha ohledech muzou bejt spolehlivejsi a reagovat rychleji nez lidskej faktor.

    Nicmene treba s nastupem masovyho pouziti GPS navigaci prirozene stalo, ze valna vetsina lidi dnes neni schopna pouzit normalni mapu...
    Kdyz se jim vybyje mobil tak nedokazou ani u turisticky tabule urcit kterym smerem se vydat aby dorazili do cile nebo se vratili zpet.
    A to sami se deje i u aut. Nekdo kdo je zvyklej ze mu v zrcatku sviti trojuhelnicek ze ma vedle sebe auto pak sedne do jineho, a malem te smete protoze prestal chapat k cemu slouzi zrcatka.

    Zatim zkratka nepovazuju uzite technologie za natolik neprustrelne abych se jim naplno odevzdal.

    Auto ktery mi ztuhne volant kdyz se budu chtit vyhnout sousedovic psovi, nebo lopate na dalnici proste aktualne nepovazuju za vec kterou bych chtel. To je cele
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: ja by som to videl tak, ze kamera zaregistruje tu lopatu ovela skor a zareaguje rychlejsie ako bezny sofer, ja napr. mam podla testu ( https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/ ) reakcny cas 290 ms (jednak preto, ze hravam FPS, takze som trochu zvykly rychlo reagovat a jednak preto, ze som sa sustredil na to kedy sa zjavi na obrazovke stopka a skusal som to viackrat po sebe, prvy pokus bol 383 milisekund), ale keby som nieco neocakaval, tak reakcna doba bude ovela dlhsia, kdezto automat vie zareagovat v priebehu par milisekund

    predpokladam jazdu po dialnici 130 km/h (ja jazdim 110, tak by som mal viac casu) a reakcny cas 500 ms co bude na nepredvidavu situaciu stale dost rychle, je nejakych 36 m/s, takze len nez zareagujem tak auto uz preslo 18 metrov, automat s reakcnou dobou 20 ms by zacal uhybny manever uz po prejdenych 72 centimetroch
    VACA
    VACA --- ---
    KULA; BOBASH: já jsem to auto neřídil. Řikala to Krystýna Malá a Tomáš Enge který s tim jezdili.
    Mě by to taky přišlo dost extrémní, tak možná jen špatně formulovali.
    Každopádně při takovym úhybnym manévru kdy jde o to zareagovat rychle a bezpečně, mě osobně by dost sralo i to že by tam byl třeba zvýšenej odpor ve volantu. Nepovažuju to za uplně prdel ve vyšší rychlosti udělat vynucenej "losí test" a neposlat to auto přitom do pangejtu/ roztočit do svodiděl, etc. Takže nějaká proměnná tuhost řízení kdy se mi nejdřív jako snaží naznačit že dělám něco blbě zvětšenou tuhostí řízení, a hned v dalšim okamžiku to jde zase normálně volně já osobně považuju za nebezpečnej faktor. Auto musí jít ovládat furt stejně dobře, notabene při řešení krizový situace
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Blbost, auto ti nemůže nedovolit zatočit. I když ti Lane Assist hrábne do řízení, tak nikde ne tak, abys ho nemohl "přetlačit".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam