• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    DZODZO: bez ironie: jake mas duvody jezdit po dalnici 110 a ne 130?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To bych úplně neřek. Většina toho, co se dá volit v konfigurátorech, jsou pro lidi poměrně pochopitelný věci.

    Jestli chceš velkou nebo malou navigaci, vyhřívaný sedačky jo nebo ne, odvětrávaný jo nebo ne, hadrovej nebo koženej vnitřek, takový nebo makový obložení atd.

    Tesla si hlavně může dovolit tenhle přístup díky tomu, že je to furt prémiová značka konkurující dejme tomu BMW. Ale když chceš nabídnout dostupný auto, už to tak úplně udělat nemůžeš – protože když tam narveš všechno, tak to auto už nebude levný (Octavia "se vším" taky stojí milion).

    A když to uděláš jako některý japonský značky, tak zase spousta lidí bude frflat, že když chtěli vyhřívaný sedačky, museli si kvůli tomu koupit drahej vyšší stupeň výbavy, kde kromě nich dostaly i kožený čalounění a zadní kameru.

    Některým zákazníkům vyhovuje přístup Tesly a některých japonských/korejských značek, ale spousta zákazníků chce auto přesně tak, jak chce, a třeba právě minimální individualizace Tesly je bude strašně štvát (jako jeden z důvodů proč nechtějí Teslu). Je to stejný jako s Apple, přesně důvody, kvůli kterým někteří mají Apple rádi, jsou důvody, proč ho jiní nesnášej. Já to mám u technologií přesně naopak než u aut, nezajímá mě to, nechci si moc vybírat, takže mi vyhovuje Apple. Auta mě zajímají a chci si vybírat, takže bych o Tesle i kvůli tomu ani neuvažoval.

    A na to, aby byl člověk opakem Teslího zákazníka, nemusí být nějakej strašnej petrolhead, spousta normálních lidí si prostě chce naklikat auto podle svýho a Tesla jim to neumožní (zato jim tam přidá nějaký píčoviny co Muskovi a geekům přijdou cool a jim přijdou dětinsky stupidní).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: presne tak, drtiva vetsina lidi, co si kupujr nove auta, nema o autech ani technologiich v nich, vubec zadne tuseni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Podívej se třeba na konfigurátor Fordu Explorer. Tam si vybereš akorát barvu, jinak je všechno v základu. Dtto Kia Stinger.

    Naopak třeba v konfigurátoru Porsche 911 můžeš strávit tak tejden a furt nebudeš vědět. Konfigurátor u Rolls-Royce ani není schopen pojmout všechny reálný možnosti. Přesto v obou případech lidi právě tohle milujou.

    A někde mezi je třeba Škodovka, VW, BMW nebo Mercedes, kde si sice nemůžeš v konfigurátoru nastavit jinou barvu vnitřní a vnější části sedadel, ale pořád si můžeš poskládat auto tak, že zaplatíš jen za to, co opravdu chceš.

    Konfigurátor Tesly je super pro lidi, co je auta moc nezajímají, chtějí mít jednoduchej výběr a mají hodně peněz, protože Tesla jim prostě dá všechno a rovnou si to taky nechá náležitě zaplatit (a nabídne jen minimální možnosti individualizace). Když chceš kupovat auto jako iPhone, je to skvělý, když chceš kupovat auto jako auto, tak to pro leckoho zas tak skvělý není.
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: to je ono její marketing je nepřekonatelný. Hodně lidí to bere tak že si připsali a v budoucnu získají level 5, přitom to tak není.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Z jinyho soudku

    Candela's new electric hydrofoil taxi is cheaper than gas boats to run
    https://electrek.co/2021/05/31/candelas-p-12-electric-hydrofoil-water-taxi-unveiled-costs-85-less-than-gas-boats-to-run/amp/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ja bych dal Tesle za konfigurator medaili, ukaz mi jinou automobilku, kde to umi taky takto prehledne ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: FSD je s ohledem na svůj název podle mě žalovatelný jako podvod.

    Jinak Autopilota a tu sadu jízdních asistentů, co jí říkaj FSD, samozřejmě využiješ. Ono i když to auto nejezdí a nemůže jezdit opravdu samo, tak to, že jezdí z 90% samo ti výrazně sníží workload a dělá řízení bezpečnějším a pohodlnějším. Ten systém je v mnoha ohledech skvělej.

    Problém je, že Musk lže a nazývá to "plnohodnotným samořízením", když je to sada level 2 asistentů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: AI sice pozná lopatu, ale neumí zařídit, aby se auto vyhnulo lopatě, takže tvůj argument, že nevadí, že ti při vyhýbání se lopatě hrabe do řízení, protože vidí lopatu dřív než ty, je píčovina.

    Sorry, ale meleš naprosto zcestný kraviny.

    Ano, AI umí spoustu věcí, ale jedna věc je poznat lopatu na obrázku a úplně jiná věc je identifikovat předmět vynořivší se pod autem před tebou jako lopatu, rozhodnout, že lopata není předmět, který lze přejet, zvolit správnou reakci, vyhodnotit, jestli ta reakce není nebezpečnější než absence reakce (bude větší průser risknout srážku s autem ve vedlejším pruhu, nebo přejet lopatu?) a pak to všechno zrealizovat.

    Takže stále zůstává to, že je příliš aktivní Lane Assist problém, protože ztěžuje řidiči vyhnout se lopatě a nikdo jinej než člověk se lopatě nevyhne. Naštěstí to ztíží jen trochu, protože ten zásah není příliš intenzivní.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABS: kde v konfiguratore vidis "Autopilot"? ja tam vidim iba moznost objednat FSD (ktora ma pod-funkciu navigate on Autopilot), imo autopilota si nekupujes, to dostanes defaultne, mate stale trochu zmatok v pojmoch
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: to je důkaz geniality marketerů Tesly. Jsou schopni prodat nemožnou funkcionalitu za tisíce dolarů. To bych chtěl umět jednou, ale nebudu :(
    Snad každý v mém okolí s Teslou si možnost autopilota koupil a nikdo ho nikdy nepoužije. I kdyby za 10 let 5 level zvládli, budou už mít jiné auto.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    auto to mozna neumi, ale AI lopatu pozna spolahlivo, to nie je ziadna teoria, to funguje v praxi, Tesla uz presla v bete na pure vision, radar nebude pouzivat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale mě nezajímají tvoje teoretický žvásty.

    Prostě žádný auto na trhu se v tuhle chvíli neumí spolehlivě vyhnout lopatě, když ji vidí na kameře. I ta Tesla k tomu potřebuje radar.

    Takže nějaký bláboly o rychlosti reakcí jsou mimo, protože ty auta to prostě neuměj.

    (podotýkám, že jsme se bavili o konkrétní Toyotě a problému Lane Assist vs. uhýbání se lopatě – to auto ti furt bude bránit v přejetí čar, protože o žádný lopatě neví a hlídá jenom čáry)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lopata na silnici zaznemenana na kamere je pre AI lopata na obrazku, ale autopilot AI nepracuje s obrazkami ale s videom:

    “The actual major milestone that is happening right now is really transition of the autonomy systems of cars, like AI, if you will, from thinking about things like 2.5D, things like isolated pictures… and transitioning to 4D, which is videos essentially. That architectural change, which has been underway for some time… really matters for full self-driving. It’s hard to convey how much better a fully 4D system would work. This is fundamental, the car will seem to have a giant improvement. Probably not later than this year, it will be able to do traffic lights, stops, turns, everything.”
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Tak co bude drive T7 nebo Cybertruck? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Lopata na obrázku vs. lopata na silnici před tebou je trochu rozdíl, stejně jako rozhodnutí "co dělat s lopatou", případně "jakej je rozdíl mezi lopatou a poletujícím pytlíkem".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: AI pozna lopatu celkom spolahlivo, uz ju staci iba dat do auta

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Nebo se taky mohli vyjádřit jako dementi oni. Toyota Mirai (jiný vodíkový auto k dostání není) určitě nebude mít ten systém zásadně jinej než jiný Toyoty a ty to maj jak jsem popsal.

    Samozřejmě když zkusíš bez blinkru pomalu přejet z pruhu do pruhu, může to dělat dojem, že tě to tam vůbec nepustí. Ale pustí.

    Je to podobný jako i tempomat nebo omezovač rychlosti (ve smyslu funkce tempomatu, ne omezovače na maximálku) můžeš "přetlačit" plynem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam