• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: To je super, když to někdo takhle rozpadne na základní principy. Takže syntetická paliva se kvůli neefektivitě výroby prostě nemůžou vyplatit stejně jako vodík a dokonce jsou ještě mnohem horší/dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: V červenci vyzkoušíme.
    KEB
    KEB --- ---
    Škoda Auto uvádí na trh nový akumulátor, který využívá použité baterie z elektromobilů — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/skoda-auto-uvadi-na-trh-novy-akumulator-ktery-vyuziva-pouzite-baterie-z-elektromobilu/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak to cením správný přístup :)

    Každopádně právě kvůli tomu mě vadí jezdit pomalu, už od těch cca 140 se většinou dá držet tempomatová rychlost beze změn.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ked obieham kamion, tak najprv sa pozriem do spatneho zrcatka a ak nic v dohlade nejde tak zrychlim na tych 160, aby som sa v lavom neplandal zbytocne dlho a hned sa zasa zaradim doprava, to je jedna z mala vyhod tych 5 stupnov, ze tych 110 som niekde na 3000 otacok, takze nie je problem s vykonom
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: to je normální e-tron... audi e-tron gt to má
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: podle googelu to vypadá, že ne "Transmission Single speed with fixed ratio"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: e-tron GT má to samý, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: na vyšší rychlosti je prej dobrej taycan, protože má dvoustupňovou převodovku, takže je na dálnici překvapivě docela úspornej
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, s elektromobilem nedává zatím moc smyslu jezdit na delší trasy víc než 130... i když už jsem taky s eNirem jel celou D11 160 na tempomat, protože jsem někam spěchal a věděl jsem, že mi elektrika vystačí.

    Obecně to ale může způsobit zpomalení, a zvlášť třeba při cestách přes Německo to bude dost opruz.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: 110 mě sere především proto, že je to mnohem náročnější na pozornost a ve výsledku víc stresující a nebezpečný než 160. 110 je přesně ta rychlost, kdy jsi moc rychlej na kamiony, takže je musíš předjíždět (mají omezovač na 90) a zároveň jsi strašně pomalej proti všemu v levýmu pruhu, takže budeš buďto brzdit a neuvěřitelně srát všechny za sebou (což bude hádám případ DZODZO: , kterýho hádám přesně na toho co předjíždí kamion a nezrychlí z těch 110), nebo budeš furt brzdit za kamionama/zrychlovat do levýho, což znamená neustále sledovat zrcátka, provoz před sebou, odhadovat co stihneš a co nestihneš, a nakonec ti to stejně bude žrát kvůli tomu zrychlování.

    Na prázdný dálnici je to vcelku v pohodě, na D11 ve všední den odpoledne je to peklo.

    Jet 160 je reálně snazší, bezpečnější a míň stresující, protože můžeš být víceméně furt v levým a stačí sledovat provoz před sebou a brzdit.

    Jinak většinou jezdím spíš 140, ale občas taky 200+, i když to si nechávám spíš do Německa, tady to je pořád z nějakýho záhadnýho důvodu ilegální, i když právě německý dálnice dokazujou, že rychlost na dálnici není nebezpečná.
    KEB
    KEB --- ---
    Biomasakr: Jak dopadne závod mezi BMW na řepkovou bionaftu a elektrickou Teslou? - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/biomasakr-jak-dopadne-zavod-mezi-bmw-na-repkovou-bionaftu-a-elektrickou-teslou

    Jen pro zajímavost
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: To bude ovšem naprostá katastrofa... :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Takze elektromobily nam prinesu aj celkove spomalenie provozu? Asi nikto moc nebude chciet palit 30kwh/100 aby kazdu chvilu nabijal lebo tak strati viac casu nez pomalsou jazdou
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak jestli standardně pálíš po dálnici 160, tak chápu, že tě 110 sere, ale úplně veřejně bych se tím taky nechlubil...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já souhlasím s tvým řešením. Dlouhodobým empirickým testováním na D11 jsem zjistil, že největší peklo, nejnáročnější na řízení a nejnebezpečnější je těch 110. Míň jsem teda nezkoušel, ale to už bude jenom horší – i ty kamiony musej předjíždět a předjíždět ve 100 km/h a míň je jednak věc hodná zastřelení, pokud máš auto co jede rychlejc, a druhak stres.

    Dobrý to začíná bejt od 140, kdy jedeš stejně rychle/rychleji jako většina aut.

    Nejpohodlnější je pro mě cca 160, kdy už vzadu nemusím moc nic řešit a vpředu mám furt na všechno dost času.

    Nad 180 už to zase začíná bejt mírně stresující, ale míře stresu při 110 km/h se to začíná rovnat až někde nad 200.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Úspornější je to bez ohledu na počet kvaltů, byť samozřejmě čím delší poslední kvalt, tím míň je vysoká rychlost problém. Největší vliv má aerodynamika, u který se u typickýho auta začíná nad cca 100 km/h projevovat, že odpor roste se čtvercem rychlosti.

    Takže z pohledu úspornosti tvýmu ježdění 110 km/h rozumím, v dobách, kdy jsem pracoval v Praze, bydlel v Pardubicích a měl jsem novinářský auta, ale hrozně málo peněz, jsem tak jezdil taky – novinářskej Passat TDI stačil na celej tejden ježdění do práce aniž bych musel kupovat naftu nebo lístky na vlak a ještě na výlet o víkendu.

    Jinak ze stejnýho důvodu je dálnice problém pro elektromobily – stejně jako u normálního auta je i u elektromobilu mezi 100-130 km/h klidně 30% rozdíl ve spotřebě, což ti je ale u naftovýho Passatu většinou prdel, protože to znamená necelej litr navíc na sto, což je (skoro) každýmu jedno. U elektromobilu, pokud nemá dojezd 600+ km, už to může být na dálnici problém, protože rychlonabíjet můžeš jen na 80% a když třeba s ID.3 se střední baterkou pojedeš po dálnici 130-140 km/h, reálně to znamená zastavovat třeba co 200-250 na nabíječce a to už je vopruz.
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: Mám to jak dzodzo pověsit se za kamion a ať si honemaci jedou.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: ten hever bych chtel :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam