• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: e-tron GT má to samý, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: na vyšší rychlosti je prej dobrej taycan, protože má dvoustupňovou převodovku, takže je na dálnici překvapivě docela úspornej
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, s elektromobilem nedává zatím moc smyslu jezdit na delší trasy víc než 130... i když už jsem taky s eNirem jel celou D11 160 na tempomat, protože jsem někam spěchal a věděl jsem, že mi elektrika vystačí.

    Obecně to ale může způsobit zpomalení, a zvlášť třeba při cestách přes Německo to bude dost opruz.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: 110 mě sere především proto, že je to mnohem náročnější na pozornost a ve výsledku víc stresující a nebezpečný než 160. 110 je přesně ta rychlost, kdy jsi moc rychlej na kamiony, takže je musíš předjíždět (mají omezovač na 90) a zároveň jsi strašně pomalej proti všemu v levýmu pruhu, takže budeš buďto brzdit a neuvěřitelně srát všechny za sebou (což bude hádám případ DZODZO: , kterýho hádám přesně na toho co předjíždí kamion a nezrychlí z těch 110), nebo budeš furt brzdit za kamionama/zrychlovat do levýho, což znamená neustále sledovat zrcátka, provoz před sebou, odhadovat co stihneš a co nestihneš, a nakonec ti to stejně bude žrát kvůli tomu zrychlování.

    Na prázdný dálnici je to vcelku v pohodě, na D11 ve všední den odpoledne je to peklo.

    Jet 160 je reálně snazší, bezpečnější a míň stresující, protože můžeš být víceméně furt v levým a stačí sledovat provoz před sebou a brzdit.

    Jinak většinou jezdím spíš 140, ale občas taky 200+, i když to si nechávám spíš do Německa, tady to je pořád z nějakýho záhadnýho důvodu ilegální, i když právě německý dálnice dokazujou, že rychlost na dálnici není nebezpečná.
    KEB
    KEB --- ---
    Biomasakr: Jak dopadne závod mezi BMW na řepkovou bionaftu a elektrickou Teslou? - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/biomasakr-jak-dopadne-zavod-mezi-bmw-na-repkovou-bionaftu-a-elektrickou-teslou

    Jen pro zajímavost
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: To bude ovšem naprostá katastrofa... :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Takze elektromobily nam prinesu aj celkove spomalenie provozu? Asi nikto moc nebude chciet palit 30kwh/100 aby kazdu chvilu nabijal lebo tak strati viac casu nez pomalsou jazdou
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak jestli standardně pálíš po dálnici 160, tak chápu, že tě 110 sere, ale úplně veřejně bych se tím taky nechlubil...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já souhlasím s tvým řešením. Dlouhodobým empirickým testováním na D11 jsem zjistil, že největší peklo, nejnáročnější na řízení a nejnebezpečnější je těch 110. Míň jsem teda nezkoušel, ale to už bude jenom horší – i ty kamiony musej předjíždět a předjíždět ve 100 km/h a míň je jednak věc hodná zastřelení, pokud máš auto co jede rychlejc, a druhak stres.

    Dobrý to začíná bejt od 140, kdy jedeš stejně rychle/rychleji jako většina aut.

    Nejpohodlnější je pro mě cca 160, kdy už vzadu nemusím moc nic řešit a vpředu mám furt na všechno dost času.

    Nad 180 už to zase začíná bejt mírně stresující, ale míře stresu při 110 km/h se to začíná rovnat až někde nad 200.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Úspornější je to bez ohledu na počet kvaltů, byť samozřejmě čím delší poslední kvalt, tím míň je vysoká rychlost problém. Největší vliv má aerodynamika, u který se u typickýho auta začíná nad cca 100 km/h projevovat, že odpor roste se čtvercem rychlosti.

    Takže z pohledu úspornosti tvýmu ježdění 110 km/h rozumím, v dobách, kdy jsem pracoval v Praze, bydlel v Pardubicích a měl jsem novinářský auta, ale hrozně málo peněz, jsem tak jezdil taky – novinářskej Passat TDI stačil na celej tejden ježdění do práce aniž bych musel kupovat naftu nebo lístky na vlak a ještě na výlet o víkendu.

    Jinak ze stejnýho důvodu je dálnice problém pro elektromobily – stejně jako u normálního auta je i u elektromobilu mezi 100-130 km/h klidně 30% rozdíl ve spotřebě, což ti je ale u naftovýho Passatu většinou prdel, protože to znamená necelej litr navíc na sto, což je (skoro) každýmu jedno. U elektromobilu, pokud nemá dojezd 600+ km, už to může být na dálnici problém, protože rychlonabíjet můžeš jen na 80% a když třeba s ID.3 se střední baterkou pojedeš po dálnici 130-140 km/h, reálně to znamená zastavovat třeba co 200-250 na nabíječce a to už je vopruz.
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: Mám to jak dzodzo pověsit se za kamion a ať si honemaci jedou.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: ten hever bych chtel :)
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: To je zajímavá strategie. Taky mě na dálnici nejvíc štve, když mě někdo nutí měnit rychlost, jedu prostě tempomatem, poslouchám hudbu nebo podcasty, bavim se atd.
    Moje řešení je naopak, že jedu tak 140 a postupně předjíždím ty v pravém, pokud někdo nezablokuje levej.

    Nejhorší je pro mě ten pravej pruh, kde lidi furt chaoticky zpomalují a zrychlují. Kdyby jezdili všichni stejnou rychlostí, tak jezdim klidně tam.

    Zajímavý, že na stejný problém máme opačné řešení:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ADAM_SKIN: ked mas stare auto s 5-stupnovou prevodovkou tak je to uspornejsie a nemusis tolkokrat preskakovat do laveho pruhu a obiehat, lebo vacsina provozu obieha teba, ked som bol este mlady honic tak som jazdil 160, ale uz som starsi pan a nikam sa nenahlim, tak aj preto
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ADAM_SKIN: nekdy je bezpecnejsi jezdit 110, nekdy 130, nekdy 150. Pokud je to mozne je 110 dostatecne vysoka rychlost. Strasne zalezi na tom, kudy jezdis.
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM_SKIN: úspora paliva?
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    DZODZO: bez ironie: jake mas duvody jezdit po dalnici 110 a ne 130?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To bych úplně neřek. Většina toho, co se dá volit v konfigurátorech, jsou pro lidi poměrně pochopitelný věci.

    Jestli chceš velkou nebo malou navigaci, vyhřívaný sedačky jo nebo ne, odvětrávaný jo nebo ne, hadrovej nebo koženej vnitřek, takový nebo makový obložení atd.

    Tesla si hlavně může dovolit tenhle přístup díky tomu, že je to furt prémiová značka konkurující dejme tomu BMW. Ale když chceš nabídnout dostupný auto, už to tak úplně udělat nemůžeš – protože když tam narveš všechno, tak to auto už nebude levný (Octavia "se vším" taky stojí milion).

    A když to uděláš jako některý japonský značky, tak zase spousta lidí bude frflat, že když chtěli vyhřívaný sedačky, museli si kvůli tomu koupit drahej vyšší stupeň výbavy, kde kromě nich dostaly i kožený čalounění a zadní kameru.

    Některým zákazníkům vyhovuje přístup Tesly a některých japonských/korejských značek, ale spousta zákazníků chce auto přesně tak, jak chce, a třeba právě minimální individualizace Tesly je bude strašně štvát (jako jeden z důvodů proč nechtějí Teslu). Je to stejný jako s Apple, přesně důvody, kvůli kterým někteří mají Apple rádi, jsou důvody, proč ho jiní nesnášej. Já to mám u technologií přesně naopak než u aut, nezajímá mě to, nechci si moc vybírat, takže mi vyhovuje Apple. Auta mě zajímají a chci si vybírat, takže bych o Tesle i kvůli tomu ani neuvažoval.

    A na to, aby byl člověk opakem Teslího zákazníka, nemusí být nějakej strašnej petrolhead, spousta normálních lidí si prostě chce naklikat auto podle svýho a Tesla jim to neumožní (zato jim tam přidá nějaký píčoviny co Muskovi a geekům přijdou cool a jim přijdou dětinsky stupidní).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: presne tak, drtiva vetsina lidi, co si kupujr nove auta, nema o autech ani technologiich v nich, vubec zadne tuseni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam