• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To taky. Ale ušetřenýho půl milionu se taky počítá.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    enyaq dava zmysel hlavne kvoli existujucej sieti servisov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Levnej ne. Ale výrazně levnější než Tesla ano. Když se obejdeš bez příplatkový výbavy, stojí Enyaq 80 cca 1,2 milionu a je přitom větší než Model Y, kterej stojí 1,7 milionu. A u Škodovky máš reálnou šanci na slevu, u Tesly nic takovýho nejde. Takže reálně budeš mít za toho 1,2M Enyaq s nějakou výbavou navíc, nebo ho budeš mít třeba za mega, až opadne prvotní nadšení.

    Ta Tesla je samozřejmě v mnoha ohledech lepší auto, ale pro typickýho řidiče, kterej není technologickej nadšenec a Teslafan, ale prostě si spočítal, že mu elektro vyjde líp, dává ta škodovka o dost větší smysl.

    A to je důvod, proč z Tesly bude konkurence BMW a možná ekvivalent automobilovýho Applu, ale velmi rychle přestane být dominantní silou na poli elektromobilů a její tržní podíl mezi EV bude v následujících letech rychle klesat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a on je snad nějakej levnej elektromobil? Jakože fakt auto, ne nějakej oplechovanej tuktuk, co tě slisuje na palačinku, když do tebe někdo nacouvá při parkování?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jestli narážíš na to chystaný malý auto, tak to bude s vysokou pravděpodobností furt poměrně dost drahý a furt to bude spíš prémiovka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: O tom kam Tesla směřuje a jaká bude její role to nevypovídá nic. To je jako kdybys tenhle závěr dělal podle modelu X a ignoroval plány na model 3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Enyaq v plný stojí kolem 1,5. A to je o dost větší auto.

    Ale iX3 dává jako konkurence samozřejmě větší smysl. Nicméně taky to opět vypovídá o tom, kam Tesla směřuje a jaká bude její role. Konkurence pro BMW, nikoliv mainstream.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Enyaq nevím, ale nová spalovací X3 je za ~1,7, takže to není zas takový nesmysl.
    KEB
    KEB --- ---
    Tesla Model Y lze objednat v Česku, cena od 1 724 490 Kč | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/tesla-model-y-lze-objednat-v-cesku-cena-od-1-724-490-kc

    Pálka jako prase, za kolik že je enyaq? Jen řečnická...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: hm u nas jednu dobu zaviedli 2 nocne spoje, aby sa ludia dostali z mesta aj po polnoci, ale asi po pol roku ich zasa zrusili, lebo nimi skoro nikto necestoval, vacsinou ked tu rusia spoje tak to je kvoli ich malej vytazenosti, lebo verejna doprava je uz tak dotovana (statom, krajom...)

    mozno by mali skombinovat tu nemecku financnu odmenu s elektrobusmi a ludia tym budu jazdit, ja by som elektrobusom jazdil rad, v niektorych tych starsich dieslakoch to v urcitych otackach tak drnci, ze sa vsetko trasie a clovek pomaly nepocuje vlastneho slova
    KEB
    KEB --- ---
    KEB
    KEB --- ---
    Němečtí aktivisté mají nový recept na snížení emisí. Finanční odměnu pro všechny, kteří nemají auto | EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/nemecti-aktiviste-maji-novy-recept-na-snizeni-emisi-financni-odmenu-pro-vsechny-kteri-nemaji-auto

    Ideální pro ty co tady pořád tvrdí, že sdílení spasí svět :-)
    KEB
    KEB --- ---
    Mercedes AA
    https://youtube.com/watch?v=235iqr5ngRg


    Lze nahradit i dobíjecími!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Ještě jsem ulovil jednu siluetu toho novýho elektrickýho Dodge z boku. Tohle hodně vypadá na Charger:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tak kochat krajinou se můžeš i se zapnutým Travel Assistem, pokud jedeš po dálnici. Akorát musíš bejt připravenej řešit situaci když asistenti nezvládnou – což je na dálnici v pohodě, tam i relativně hloupej systém stačí, minimálně mimo špičku. Když víš, že před tebou kilometr není jiný auto, tak i kombinace tempomatu a Lane Assist stačí k tomu, abys to nemusel moc sledovat.

    Ale právě proto, že tyhle systémy můžou na dálnici vyvolat tenhle dojem (a Tesla to marketingem aktivně podporuje, místo aby to rozptylovala), tak mají potom lidi pocit, že se můžou "kochat" i na zakroucený okresce bez čar nebo ve městě nebo prostě v jakýkoliv složitější situaci. A pak se diví, když jim "Autopilot" zahlásí v zatáčce "nevím jak dál, teď řiď ty" a o vteřinu pozdějc trefěj strom.

    Ono ve výsledku kochat se v Tesle a kochat se ve starý škodovce vede ke stejným koncům...

    Vy ste se zase kochal žejo pane doktore
    https://www.youtube.com/watch?v=i3kPEg59b4s
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Jj, mistni fanboyove maj pocit, ze problem je pouze v pojmech. nekdo by to mel ty zensky co ji to auto do toho stromu napalilo vysvetlit, ze je vlastne vsechno v poradku, urcite by se ji hned ulevilo :)

    Tvl, to se pamatuju jak tu jedno mistni ID co zije tusim v Zeneve a jezdi tou malou teslou licilo jak jede domu na Slovensko, zapne autopilota a muze se jen kochat krajinou :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Problém je, že to auto žádný autonomní řízení zapnutý nemělo. Tesla NIC JAKO AUTONOMNÍ ŘÍZENÍ NEMÁ.

    Tesla má hloupější sadu asistentů řidiče, který říká Autopilot, a chytřejší sadu asistentů řidiče, který říká Full Self-Driving.

    Když nepodlehneš marketingovýmu bullshitu založenýmu především na názvu těch systémů, zjistíš, že reálně se ty systémy ničím podstatným neliší od Travel Assist 2.0 u Škodovky.

    Umí si totiž poradit s víc situacema (teoreticky), ale v praxi, z pohledu řidiče nebo z pohledu klasifikace autonomie, jsou oba na stejný úrovni. I V PŘÍPADĚ AKTIVNÍHO FSD MUSÍŠ VĚNOVAT 100% ČASU POZORNOST ŘÍZENÍ.

    Autopilot i FSD může udělat přesně to, co se stalo v tom videu. Může zařvat, že neví, a dát ti vteřinu na převzetí kontroly. FSD není ani hands-off (neměl bys nikdy ani pustit volant), natož eyes-off.

    A tohle je největší problém semiautonomních systémů a důvod, proč tradiční automobilky, i když nemají výrazně horší technologii než Tesla, neblábolí o plném samořízení a rozhodně to nedělají u systémů, které vyžadují stálou pozornost řidiče.

    Tesla to má, velmi nezodpovědně, nastavený tak, že se auto chová jako by se umělo řídit samo a z řidiče udělá víceméně jen dohlížitele, kterej ale musí dohlížet furt. Což je věc, na kterou není lidská mysl stavěná – dlouhodobý sledování nudnýho procesu s nutností zasáhnout v případě chyby je věc, ve který je lidskej mozek strašně špatnej. Většinou ztratí pozornost a pak nezasáhne.

    A do týhle situace tě Tesla postaví. Třeba 99% času tě ukolébá, že to umí sama. A jednou za čas to sama neumí a třeba do něčeho narazí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: mas stale hokej v pojmoch, trochu si to precitaj aby si vedel aky je rozdiel medzi pojmom autopilot alebo navigate on autopilot a FSD

    Autopilot | Tesla
    https://www.tesla.com/cs_CZ/autopilot

    manipulovanie s kurzom bitcoinu je tiez dobry joke ako moze jedna centralna entita ovplyvnovat decentralizovanu neovplyvnitelnu menu?
    musk napise nieco a bitcoin poskoci - twitter je hned plny postov od greedy cunts o tom ako dobre investovali
    musk napise nieco a bitcoin padne - twitter je hned plny postov od whinning greedy cunts o tom ako by mala vlada zasiahnut a regulovat trh
    vlada povie, ze ano regulovat treba a teda je potrebne platit dane z vynosov - twitter je hned plny postov od whinning greedy cunts o tom ako je bitcoin slobodna mena a nemali by ju ovplyvnovat ziadne institucie

    tak nech sa uz rozhodnu co chcu, horsie jak zenska tyvole :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: no, ja tam vidim jak jede auto se zapnutym autonomnim rizenim a aniz by nastala nejaka mimoradna situace, neocekavana prekazka nebo cokoli podobnyho, nezvladne zatacku na normalni silnici a napali to do stromu. Studium detailu prenecham vam fanboyum, ale pokud opravdu v momente kdy tuhle standardni situaci nezvlada proste toho autopilota vypne, tak je to naprosto elegantni reseni jak zakaznikum srat na hlavu :))))) To nas zazracnej chlapec Elon uz umel vzdycky, nejdriv s manipulovanim kurzu Tesly a kdyz mu to zatrhly urady tak naprosto beztrestne s bitcoinama. Jj, ten chlapec ma talent :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale furt můžeš mít každej model v AWD, i když ne s každým motorem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam