• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Otázka není, jestli za to Model Y stojí. Určitě stojí, stejně jako stojí BMW za peníze navíc oproti Škodovce – aspoň teda většinou.

    Otázka je, jestli něco, co je drahý jako BMW, může konkurovat tržnímu podílu Škodovky nebo Fordu. A to dost pravděpodobně nemůže, protože je to prostě drahý.

    JIMIQ: Rozdíl je, že Enyaqa si MŮŽEŠ koupit za 1,2 milionu a nepřijdeš o žádnou klíčovou funkčnost – nedostaneš Travel Assist 2.0 (28 500 Kč), lepší navigaci s head-up displejem (kterej Tesla stejně nemá, 44 000 Kč) a musíš si nutně připlatit 13 500 Kč za rychlý nabíjení a 30 500 Kč za tepelný čerpadlo.

    Zbytek už jsou větší kola, dražší inteiréry, panoramatická střecha, elektrický přední a vyhřívaný zadní sedačky a tak.

    Realisticky si tak můžeš koupit za 1,250 M v ceníkový ceně auto, který bude mít všechno nezbytný (rychlý nabíjení, tepelný čerpadlo) a za 1,3 M asistenty na úrovni blízký Autopilotu a head-up. Akorát to bude celý šeredný, protože bez příplatku je jen ohyzdná modrá Energy.

    To je rozdíl 400 k, což je pro spoustu zákazníků dost.

    A to tu máme ještě fakt, že TESLA NEMÁ SLEVY. V Americe je to hrozně cool, protože lidi nesnáší smlouvání, tak se značky jako Lexus a Tesla chlubí pevnýma cenama. Ale v praxi to znamená, že zatímco za 1,25M si můžu koupit Enyaqa coby nabušenou předváděčku, a zanedlouho nejspíš půjde dostat podobná sleva na auto zadaný do výroby, Tesla prostě bude stát 1,7 M ať děláš co děláš.

    Plus i ten blbej Enyaq má mnohem širší možnosti konfigurace.

    POINTA:

    Tesla je dobrý auto, stojí za 1,7M a bude úspěšná. Ale bude úspěšná stejným způsobem, jako je třeba BMW X3. Dobrý prodeje na prémiovku, prodejům Tiguanu, Enyaqu nebo Toyoty RAV4 nemůže konkurovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Je to 250k za Superchargery, fungující palubní systém a aspoň trochu ověřený battery management :) Každopádně ano, různé značky jsou různé drahé a Duster nestojí stejně jako X1. Šokující.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: lepší zvuk je přesně to kvůli čemu si koupím auto :-D
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ok takže 250k, za 100 litrů kufru navíc. Zrychlení a podobný věci jsou tátovi od rodiny celkem k hovnu nebudu jezdit závody :-D

    Jo a škoda má servisů plnou republiku, kolik jich má Tesla?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: on je model Y celkově větší - šířka, délka

    já jsem zvědavej na ceny, až ho budou vyrábět v berlíně, i když si myslim, že moc dolů nepůjdou, dokud bude vyšší poptávka
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Ono to ale nestojí o půl milionu víc. Když si nakonfiguruješ Enyaq, aby měl výbavu plus mínus odpovídající Y, vychází skoro na 1,5.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo, už jsem našel kvalifikovaný odhad 25 cu ft, což je zhruba těch 700 litrů. To je fakt luxus. Enyaq má 585.

    Mně by teda Enyaq bohatě stačil. Klidně i Enyaq junior :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: tuto to typek pomeral (dokonca v centimetroch!), v texte tam pisu 66 (cubic feet) = 1 868.91188 liters

    ked by sa to malo brat po zadne sedadla tak by to malo vyjst 69x94x109 cm = 706974 cm3 = 706.974 liters ale to je asi bez tej spodnej komory na nabijacie kable'n'shit

    Trunk space side by side compare with Model Y and Mach E | Ford Mustang Mach-E Forum - MachEforum.com
    https://www.macheforum.com/site/threads/trunk-space-side-by-side-compare-with-model-y-and-mach-e.1422/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: máš někde info k tomu kufru? Nedaří se mi najít s nesklopenými sedadly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ma vacsi kufor, lepsi zvuk a celkovo entertainment, vyssiu maximalku a zrychlenie a trochu nizsiu spotrebu, ale to odpoveda iba na tu prvu polku otazky, to za tym aby je individualne
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Tak ještě než koupím svůj první elektromobil, mám otázku. Jak jsou na tom ojetiny u EV? Je třeba dávat Vácha na něco speciálního?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: jsem zvědavej jestli se Tesla dokope k tomu aby ten opravdu "affordable" ($25k v USA) dostala na trh dřív než to samé předvede VW v roce 2026
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: no co jsem slyšel tak jakmileje problem s baterkou tak prijiždí specialista z nemecka, jinak samo cz servisy zbytek zvladnou
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: v čem je Tesla y lepší než enyaq aby to stálo za půl milionu korun navíc?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To taky. Ale ušetřenýho půl milionu se taky počítá.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    enyaq dava zmysel hlavne kvoli existujucej sieti servisov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Levnej ne. Ale výrazně levnější než Tesla ano. Když se obejdeš bez příplatkový výbavy, stojí Enyaq 80 cca 1,2 milionu a je přitom větší než Model Y, kterej stojí 1,7 milionu. A u Škodovky máš reálnou šanci na slevu, u Tesly nic takovýho nejde. Takže reálně budeš mít za toho 1,2M Enyaq s nějakou výbavou navíc, nebo ho budeš mít třeba za mega, až opadne prvotní nadšení.

    Ta Tesla je samozřejmě v mnoha ohledech lepší auto, ale pro typickýho řidiče, kterej není technologickej nadšenec a Teslafan, ale prostě si spočítal, že mu elektro vyjde líp, dává ta škodovka o dost větší smysl.

    A to je důvod, proč z Tesly bude konkurence BMW a možná ekvivalent automobilovýho Applu, ale velmi rychle přestane být dominantní silou na poli elektromobilů a její tržní podíl mezi EV bude v následujících letech rychle klesat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a on je snad nějakej levnej elektromobil? Jakože fakt auto, ne nějakej oplechovanej tuktuk, co tě slisuje na palačinku, když do tebe někdo nacouvá při parkování?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jestli narážíš na to chystaný malý auto, tak to bude s vysokou pravděpodobností furt poměrně dost drahý a furt to bude spíš prémiovka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: O tom kam Tesla směřuje a jaká bude její role to nevypovídá nic. To je jako kdybys tenhle závěr dělal podle modelu X a ignoroval plány na model 3.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam