• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TEAPACK: řekl bych že pokud tam bude nějaký problém. Padnou světla do nouze. A budou svítit jen pár metrů před auto... Jako u xenonu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Staci sledovat krajnicu, ak ta protiiduce auto oslepuje
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Když už se tu řeší ty světla... jak je zajištěné, aby LED matrix v případě posrání řídicí jednotky nezůstal svítit do ksichtu všem?

    Nedávno jsem dával přednost autu nespíš s LED matrix, já stál na vedlejší a nemohl jsem koukat ani trochu jeho směrem dokud nebyl těsně předemnou. Jakmile vyjel na rovinku a proti se objevilo auto, většina levé strany vozovky zmizela ve tmě, ale nedovedu si představit, co by se dělo, kdyby to nezhaslo a ten protijedoucí řidič jel stále proti stěně světla výrazně silnější než dálkovky od H4...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je dobra kuriozita, ten fen nema chybu :D

    The Electrek Uncar is a Goofy Electric Car Built Entirely in Colorado
    https://www.youtube.com/watch?v=FyZd4_2unFM
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Study dispels myth that electric cars pollute as much as gas-powered cars due to 'dirty' grid - Electrek
    https://electrek.co/2021/07/21/study-dispels-myth-electric-cars-pollute-gas-powered-cars/amp/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: kdyz jedu autem, tak asi fakt nejcasteji se sklomenymi sedackami .. nechapu, ze to tento smoula nepredvedl a hlavne nezmeril. Vzdy mne zajima, jestli se mi do auta vejde rozebrana postel ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Cca 350-400.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    Ma tu nekdo, prosim, dlouhodobejsi zkusenost kolik ujede Enyaq 80 na dalnici (rychlost 130 km/h)?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jen si sem odložím:
    How clean are electric cars? | Transport & Environment
    https://www.transportenvironment.org/what-we-do/electric-cars/how-clean-are-electric-cars
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: taky jsem se nad tím pozastavil, páč nevím o jiném bev od Dácie...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je dost divný, ještě nebyla ani novinářská prezentace, která by hádám byla hned jak se přiveze první kus.
    KEB
    KEB --- ---
    http://www.hybrid.cz/mezi-alternativami-vedou-v-cesku-plug-hybridy-elektromobily-prodalo-se-jich-pres-3500

    Tady píšou že Dacia má kromě x plynaku i 3 bev, to už jsou asi ty springy :-)
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: to že vedou svoje instituce je v pořádku doktor profesor Macek ví o spalovacích motorech asi vše.

    Zíma je asi taky skvělý biochemik atd. Problém je že tihle lidé mají prostor krafat do oborů o kterých ví úplné hovno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: tenhle pan je notoricky znamej hlasanim uplne scestnejch picovin
    to je jako kdyz rektor Zima (doktor mediciny a biochemik) hlasa narodu, ze covid je medialni virus
    zarazi me, ze tyhle dementi muzou vest vedecke instituce, ale tak sme v cr no
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no on podla mna zije v minulosti

    Prof. Ing. Jan Macek, DrSc.
    Vedle své pedagogické funkce na fakultě strojní ČVUT vede 30 let Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Kam kráčíš, elektromobilito? | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

    Tak podle pana Macka má v ČR elektromobil vyšší emise až do 250 00 km než spalovák. Ale já nevim jestli těm číslům pana Macka věřit, když ten člověk prohlásil v jednom videu, že spalovák vlastně taky z kopce rekuperuje.

    " Řidič musí zaplatit nejen energii, která se uloží do baterie, ale i ztrátové teplo, které se bez užitku vyfouká do okolí. Je to podobné, jako kdybychom tankovali benzin děravou hadicí a část benzinu místo do nádrže vytekla na zem. "
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Když to jde, možná používá sériovky, ale jinak je právě Tesla typická tím, že si inhouse vyvíjí spoustu věcí, který normální automobilky outsourcujou, a snaží se o co největší vertikální integraci. Což má spoustu výhod hlavně na poli úspory nákladů (díky tomu můžou vydělávat i při maličkých prodejích), ale taky spoustu nevýhod.

    Třeba v tom, že je pak pro ně problém nabízet stejnou šíři možností jako zavedený automobilky.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ja ti jako majitel dieselu prozradim sladke tajemstvi: pauzy dela kazdej podle chuti a potreby. Nekdo jede na jeden zatah 500km, nekdo dela pauzu kazdou hodinu, whatever komu co jak zrovna pasuje. A o to prave jde - ze mas volnost rozhodovani udelat si to jak ti to vyhovuje a ne jak kde je zrovna jaka nabijeci stanice. Kdyz jedu do Prahy, mam to 850km a vetsinou stavim dvakrat na kafe a WC, ale delam to tehdy kdy se mi zrovna chce a neresim nejaky tankovani ponevadz to s rezervou ujedu na jednu nadrz.

    To ma svy vyhody kdyz jedu podobnou vzdalenost do Chorvatska plachtit, tam se jede preriema Slovinskem kde neni vubec nic, ani benzinovy pumpy, natozpak nejaky nabijeci stanice :) S dieslem proste natankujes a jedes, dal nic neresis, pumpu zacinam tesit tak po 800km.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam